Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Det at PS3 hadde en av markedes beste blue-ray spillere, det er jo LENGE sia.. faktisk når den kom ut elns... Men fremdeles, det er en brukbar (hvis ikke GOD) blue-ray spiller man får med på kjøpet.

 

Jeg kommer til å kjøpe PS3 om prisen går ned eller ikke, må bare spare litt lengre hvis den ikke flytter på seg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Xbox360 er et alternativ, ikke en konkurrent

 

Så en alternativ spillekonsoll til en langt lavere pris er ikke en konkurrent? Du sier jo selv at det er et alternativ. Når millioner av mennesker velger både wii og 360 fremfor PS3 så tipper jeg at Sony anser disse to konsollene som sine største (og eneste) konkurrenter. Men det er vel bare meg...

Lenke til kommentar
Hva skal man med xbox360 når alle de "store" titlene den har er å få på pc og?

Hva skal man med PC når alle de "store" titlene den har er å få på Xbox360 og?

 

Presumptivt fordi PC har en mengde store titler som ikke er på x360, mens det ikke er så mange den andre veien. Det er et av grunnen til at jeg ikke kjøper 360 ihvertfall, jeg får de fleste interessante spillene billigere (og bedre) på PC. Men dette blir jo litt individuelt, det er jo tydlig på slagstallene at mange tenker annerledes.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva skal man med xbox360 når alle de "store" titlene den har er å få på pc og?

Hva skal man med PC når alle de "store" titlene den har er å få på Xbox360 og?

 

Presumptivt fordi PC har en mengde store titler som ikke er på x360, mens det ikke er så mange den andre veien. Det er et av grunnen til at jeg ikke kjøper 360 ihvertfall, jeg får de fleste interessante spillene billigere (og bedre) på PC. Men dette blir jo litt individuelt, det er jo tydlig på slagstallene at mange tenker annerledes.

 

AtW

Du har rett i det du sier, men svaret som skulle komme til det du skriver er at xbox har mange "store" spill som ikke er på pc (etter flere folks mening). Første post her er det dumt spørsmål, og da da syntes only chaos det var bedre like greit å gi et annet dumt spørsmål som svar, liksom. Blir uansett teit diskusjon igjen.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
Presumptivt fordi PC har en mengde store titler som ikke er på x360, mens det ikke er så mange den andre veien. Det er et av grunnen til at jeg ikke kjøper 360 ihvertfall, jeg får de fleste interessante spillene billigere (og bedre) på PC. Men dette blir jo litt individuelt, det er jo tydlig på slagstallene at mange tenker annerledes.

 

enig med deg og holder meg til pc spill når det er mulig..

Men spill som Metal Gear Solid4, Gears of war2, Halo3, Killzone2, Resistance2, god of war, uncharted, final fantasy og forza/gran turismo er bare noen spill som er helt hinsides bra.. og bare MÅ spilles om en liker spill..

 

Utrolig glad for at jeg rev meg løs fra pcen etter ca 15år med bare pc-gaming.. de virkelig store spillene kommer rett og slett ikke på pc lengre..

Den eneste sjangrene hvor en fortsatt finner de beste spillene på pc er vel MMORPG, vestlige-rpg og strategispill.. På alt av action, plattform, familiespill, racing, sport, fighting.. har konsoll et jerngrep om de beste utgivelsene.

 

Menne som sagt, om pc-versjon er tilgjengelig så velger jeg jo som oftest det, mus/tastatur har ikke mistet sjarmen :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Hadde kjøpt meg PS3 for lengst, hadde det ikke vært for prisen. Greit nok, man får med mye rart i pakka, men hva om jeg ikke har det minste bruk for en Blu-ray spiller? Har heller ikke bruk for trådløst nett.

Hvordan skal du få spilt spillene uten blu-ray-drevet?

 

Hvorfor ikke heller klage over prisen på spillene?

 

Xbox bruker DVD. Klarer ikke Sony å lage en maskin med støtte for DVD mener du?

 

Hadde kjøpt meg PS3 for lengst, hadde det ikke vært for prisen. Greit nok, man får med mye rart i pakka, men hva om jeg ikke har det minste bruk for en Blu-ray spiller? Har heller ikke bruk for trådløst nett.

Hvis vi ser på din påstand om at du ikke trenger Blu-Ray i spillsammenheng så er jo det bare tull, det jeg derimot er enig med deg i er at de fleste stort sett ikke trenger Blu-Ray spiller om de bare bruker den til DVDer. Det jeg derimot ikke skjønner bæret av er at Sony droppet å inkludere 4 usb-porter på 80GB versjonen. Det er jo rett og slett idiotisk.

 

 

Hvorfor er det tull? Xbox bruker DVD'r, og kan ikke se noen forskjell i opplevelse på X360 og PS3 spillmessig.

 

 

Enden på visa er at markedet for PS3 spill er mindre enn hos konkurrentene. Da hjelper det lite at konsollen er en mer omfattende maskin med flere bruksområder. Større marked = mer penger. Når det er sagt, så vil jeg kjøpe en så fort jeg har mulighet, for spillenes skyld.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke se noen forskjell spillmessig, men da alle playstation3 spill på markedet bruker Blu-Ray så ville det være veldig dumt å ikke ha dette innebygd ;)

Sony har rett og slett valgt å satse annerledes, og det tar de delvis smell for nå. Jeg har tro på at vi i fremtiden vil se at spillkonsoller vil rette seg mot Blu-Ray. Det vil nok ta sin tid før produsentene av PC-spill følger etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Hva med å VIRKELIG reklamere hva konsollen er god for? De fleste vil jo ha en konsoll billig, rett og slett fordi de bare tror den kan spille spill.

Lenke til kommentar
Det at PS3 hadde en av markedes beste blue-ray spillere, det er jo LENGE sia.. faktisk når den kom ut elns... Men fremdeles, det er en brukbar (hvis ikke GOD) blue-ray spiller man får med på kjøpet.

 

Du får den ikke med på kjøpet. Du betaler for den. Nettopp derfor er den dyrere enn andre spillekonsoller.

 

Det er jo ikke interessant hva noen få synes maskinen er verdt. Det som er greia er at mange synes at den er for dyr. Derfor selger den dårligere enn de andre to. For mange er det ikke interessant hva ekstra som følger med. Dersom man er ute etter en spillekonsoll, så bryr man seg sannsynligvis ingenting om at den har en BR spiller i tillegg. Det blir bare en unødvendig kostnad. Derfor velger man en billigere konsoll. Kanskje Sony gjorde et dårlig valg da de valgte å bruke PS3 som brekkstang for å vinne BR/HD-DVD krigen. Tiden vil vise om det gjorde at de tapte konsollkrigen.

 

Sony vil ha et problem dersom lavt salg fører til at utviklere hopper av. Jo færre utviklere, jo mindre salg. Jo mindre salg, jo færre utviklere.

 

Jeg håper at Sony kommer med en løsning før det er for sent. Alle er tjent med så bred konkurranse som mulig.

 

Jeg tror ikke de andre konsollene kommer til å gå over til BR ved neste korsvei. Tror heller at vi vil se en overgang til et medie som ikke spinner. Mindre slitasje på medie/drev, mindre støy, lavere strømforbruk, raskere overføring og få begrensninger i kapasitet. Et medie som spinner er gammeldags.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Du får den ikke med på kjøpet. Du betaler for den. Nettopp derfor er den dyrere enn andre spillekonsoller.

Nå er den strengt tatt ikke noe særlig dyrere enn Xboxen. Ønsker man dessuten å spille flerspiller over internett, kanskje har behov for et trådløst nettverksadapter etc. blir Xboxen fort vekk dyrere.

Lenke til kommentar
Hva med å VIRKELIG reklamere hva konsollen er god for? De fleste vil jo ha en konsoll billig, rett og slett fordi de bare tror den kan spille spill.

 

Jeg lurer på i hvor stor grad det er at folk ikek kjenner til mulighetene kontra at de ikke bryr seg. Jeg vet hva PS3 kan gjøre, men den er allikevel lite interessant utover å spille spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...