Gå til innhold

– Sett ned prisen, Sony! (PS3)


Anbefalte innlegg

Og vi vet ikke hva Sony betaler.
Men vi kan tenke oss det, for vi vet at de betaler mindre enn forbrukeren. Som betaler ca 35 dollar for en 40 gb harddisk.

Det er mer til kostnaden enn prisen på selve enheten. Montering, testing etc. Jeg har lest at kostnaden ligger på rundt 50 dollar. Det er også riktig at produksjonskostnadene til en harddisk ikke reduseres slik som er tilfelle med chipene, men heller åpner for mer kapasitet til samme kostnad (40-80GB PS3). Slik at harddisken etterhvert vil en større og større del av totalkostnaden.

Høy pris på å kjøpe en løs harddisk til Xbox360 er ikke grunnen til at MS valgte en å gi ut en modell uten harddisk. Vel, ihvertfall ikke hovedgrunnen.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og vi vet ikke hva Sony betaler.
Men vi kan tenke oss det, for vi vet at de betaler mindre enn forbrukeren. Som betaler ca 35 dollar for en 40 gb harddisk.

Det er mer til kostnaden enn prisen på selve enheten. Montering, testing etc. Jeg har lest at kostnaden ligger på rundt 50 dollar. Det er også riktig at produksjonskostnadene til en harddisk ikke reduseres slik som er tilfelle med chipene, men heller åpner for mer kapasitet til samme kostnad (40-80GB PS3). Slik at harddisken etterhvert vil en større og større del av totalkostnaden.

Høy pris på å kjøpe en løs harddisk til Xbox360 er ikke grunnen til at MS valgte en å gi ut en modell uten harddisk. Vel, ihvertfall ikke hovedgrunnen.

 

Korrekt.

 

De gjorde det fordi de ikke ville gå på en smell slik som de gjorde med Xbox.

 

According to Moore, that Xbox HDD story is the reason behind the hard disk-less Xbox 360 Arcade SKU. "Not having a hard drive in every Xbox 360 was a hard decision, but we wanted to get price under control", he concluded.

 

http://megagames.com/news/html/console/pet...illedxbox.shtml

Lenke til kommentar
Og vi vet ikke hva Sony betaler.
Men vi kan tenke oss det, for vi vet at de betaler mindre enn forbrukeren. Som betaler ca 35 dollar for en 40 gb harddisk.

Det er mer til kostnaden enn prisen på selve enheten. Montering, testing etc. Jeg har lest at kostnaden ligger på rundt 50 dollar. Det er også riktig at produksjonskostnadene til en harddisk ikke reduseres slik som er tilfelle med chipene, men heller åpner for mer kapasitet til samme kostnad (40-80GB PS3). Slik at harddisken etterhvert vil en større og større del av totalkostnaden.

Høy pris på å kjøpe en løs harddisk til Xbox360 er ikke grunnen til at MS valgte en å gi ut en modell uten harddisk. Vel, ihvertfall ikke hovedgrunnen.

 

 

Om harddisken koster 200 eller 250 kr per ps3 har lite å si. Poenget mitt var at HDD i ps3 er på langt nær så dyrt som det f.eks. var på xbox 360. I prosent. Så om Sony hadde bestemt seg for å lansere ps3 uten harddisk så tror jeg at launch prisen ville være akkurat det samme. De tapte tross alt 200-400 dollar per enhet i starten i følge ryktene. Men det er klart at når ps3 om 4 år er nede på 1500-2000 kr så vil harddisken være en betydelig del av kostnaden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...