Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor omtrent samtlige såkalte batteri-apper skal gjøre dette? Jeg har hatt problemer med dårlige batteri lenge og har testet et par varianter som skal kunne hjelpe på dette (og kanskje viktigere: fortelle meg hva problemet egentlig er). Ingen har gitt nevneverdig bedre batteri, noen gjør det motsatte - som er helt i tråd med hvordan det skal virke.

 

Nå er det gjerne forskjell på teori og praksis. I praksis ser jeg at noen apper ikke oppfører seg pent i bakgrunn og sluker batteri/data osv. Et eksempel er D-Link sin app for å følge med på nettverkskamera. Den brukte nesten 3GB data før jeg oppdaget det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor omtrent samtlige såkalte batteri-apper skal gjøre dette? Jeg har hatt problemer med dårlige batteri lenge og har testet et par varianter som skal kunne hjelpe på dette (og kanskje viktigere: fortelle meg hva problemet egentlig er). Ingen har gitt nevneverdig bedre batteri, noen gjør det motsatte - som er helt i tråd med hvordan det skal virke.

 

Nå er det gjerne forskjell på teori og praksis. I praksis ser jeg at noen apper ikke oppfører seg pent i bakgrunn og sluker batteri/data osv. Et eksempel er D-Link sin app for å følge med på nettverkskamera. Den brukte nesten 3GB data før jeg oppdaget det...

 

 

Disse "batteri-appene" og task killers, osv, har egentlig svært lite for seg, men utviklerne tjener penger på reklamen i appen og prøver å friste så mange brukere som mulig til å laste den ned. Derfor kommer de med lovnader om bedre batterilevetid og at du "endelig" kan stoppe apper fra å "kjøre i bakgrunnen". Samme gjelder mange av disse såkalte Antivirus-appene også forøvrig. Var en artig talk på Defcon i fjor hvor de reverserte et par av disse og fant ut at enkelte av dem ikke gjorde noe annet enn å vise en progressBar. :)

Lenke til kommentar

 

 

Satt forøvrig på bussen i dag og så en kar som konsekvent tvangsavsluttet alle Android-appene han brukte. Håper alle her inne vet at det er totalt unødvendig og virker egentlig mot sin hensikt. Dagens rant. :)

 

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor omtrent samtlige såkalte batteri-apper skal gjøre dette? Jeg har hatt problemer med dårlige batteri lenge og har testet et par varianter som skal kunne hjelpe på dette (og kanskje viktigere: fortelle meg hva problemet egentlig er). Ingen har gitt nevneverdig bedre batteri, noen gjør det motsatte - som er helt i tråd med hvordan det skal virke.

 

Nå er det gjerne forskjell på teori og praksis. I praksis ser jeg at noen apper ikke oppfører seg pent i bakgrunn og sluker batteri/data osv. Et eksempel er D-Link sin app for å følge med på nettverkskamera. Den brukte nesten 3GB data før jeg oppdaget det...

 

 

Disse "batteri-appene" og task killers, osv, har egentlig svært lite for seg, men utviklerne tjener penger på reklamen i appen og prøver å friste så mange brukere som mulig til å laste den ned. Derfor kommer de med lovnader om bedre batterilevetid og at du "endelig" kan stoppe apper fra å "kjøre i bakgrunnen". Samme gjelder mange av disse såkalte Antivirus-appene også forøvrig. Var en artig talk på Defcon i fjor hvor de reverserte et par av disse og fant ut at enkelte av dem ikke gjorde noe annet enn å vise en progressBar. :)

 

Ja, dette har jeg også fortalt mange lenge. Etterhvert har jeg likevel fått et forhold til at visse apper bør avsluttes, fordi de er dårlig kodet.

 

Batteriappene har jeg først og fremst lagt inn for å få oversikt, samt kanskje et ønske om at noen kan fortelle noe om "helsen" til batteriet. Nå har jeg fått nytt batteri. Det hjalp litt, men ikke veldig. Tok en factory reset for noen uker siden, så mistenker at ny mobil er eneste kur.

Lenke til kommentar

På min Galaxy S5 så har jeg 2 kontaktlister, en privat som er synket mot min gmail konto og en jobbrelaterte som er synket mot exchange på jobben. Syntes dette blir veldig rotete og måten jeg gjør det på i dag er at jeg har slått av og på visning av exchange kontakter.

 

Noen som har en god løsning på å skille mellom privat og jobb samtidig som det er oversiktlig?

Lenke til kommentar

På min Galaxy S5 så har jeg 2 kontaktlister, en privat som er synket mot min gmail konto og en jobbrelaterte som er synket mot exchange på jobben. Syntes dette blir veldig rotete og måten jeg gjør det på i dag er at jeg har slått av og på visning av exchange kontakter.

 

Noen som har en god løsning på å skille mellom privat og jobb samtidig som det er oversiktlig?

Høres vel ut som du er i markedet for 3rd party. Prøvd disse? http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-apps-that-leave-google-contacts-manager-in-the-dust/

Lenke til kommentar

Lastet akkurat ned Sony's Smart Connect app. En lettere og penere versjon av Tasker. Anbefales!

 

E: Har testet den litt nå. Forskjellen mellom denne og Tasker er som nevnt at den er lettere. Veldig. Tasker er mer avansert og har nærmest uendelige muligheter, mens Smart Connect sikter seg på hendelser som skjer når man kobler til en spesifikk enhet. Denne er nok mer passende for mannen i gata enn det Tasker er.

 

 

Et av Sonys nyttigste tillegg heter Smart Connect. Funksjonen kan automatisere en rekke hendelser på mobilen din. Du må selv sette opp vilkårene. Dersom du for eksempel kobler til en lader etter klokken 23 på kvelden, kan det hende du vil skru av varslingslyder og sette på en alarm til morgenen etter. Undertegnede bruker funksjonen mest i bil, der den aktiverer Spotify, samtidig som den skrur på høytlesing av tekstmeldinger. Dermed trenger man ikke å tenke på å kjøre inn til siden, eller å bryte veitrafikkloven, for å få med seg meldinger som dukker opp.
Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Du mener kvalitetsfølelse, ikke byggekvalitet.

Men ja; note 4 og Z3, samt Alpha. Gode telefoner alle tre. Spesielt note 4. Kommer i butikker 24. Oktober.

 

En review; http://m.gsmarena.com/samsung_galaxy_note_4-review-1147.php

 

Ellers har du nexus 6 som kommer om ikke så alt for lenge.

Helt riktig ja. Følelsen av kvalitet jeg egentlig mente.

 

Frister litt å gå tilbake til HTC. Samsung føler jeg bruker alt for mye plastikk. Den føles litt billig ut, selv om telefonen er bra.

 

Nexus 6 ryktes å få 5,9" skjerm ser jeg, og det blir aalt for stort.

Z3 nekter jeg å kjøpe, nesten hovedsaklig fordi jeg ikke fordrar det de har gjort med meny- og tilbake-tastene:XperiaZ3-Press-01-580-90.jpg

Hva er det der slags sløsing av plass? Hvorfor ikke ha touch-knapper eller tilogmed fysiske knapper på den ledige delen under skjermen? Irriterer meg allerede før jeg har kjøpt telefonen.

 

 

Smører meg litt med tålmodigheten jeg. Har i mellomtiden kjøpt meg en OnePlus: One. Får se når jeg får den om jeg beholder den eller selger den videre.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Er spent på Nexus 6, blir gaaanske så stort med ryktet 5.9", men regner med at bezel er veldig tynn. Spørs om det blir heller å beholde G2'en godt uti 2015, forhåpentligvis kommer Snapdragon med sine 64 bit cpu'er til flaggskipene.

Snapdragon 810 blir nok bra ja. Full 64-bit støtte kommer i Android L så da ser vi vel snart slutten på frekvensjaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...