Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

Hei. Jeg er ikke så god på telefoner, men har akkurat gått fra Samsung S3 til Samsung S5.

Har Djuice Nonstop L da med 4G (djuice)

 

Jeg får bare E og H+ som dekning. Da har personer ved siden av meg 3G eller 4G.

 

Er det noen spesielle innstillinger på telefonen som gjør at jeg ikke får 4G? Bindingstid 1år fra å med 4 dager siden, å mobil er også kjøpt gjennom Djuice. Lurer faktisk på å bruke angrefrist om det ikke går seg til.

Har du 4G SIM-kort da? Jeg har samme abonnement som deg, og måtte få et nytt SIM-kort av djuice. Det skal visst stå 4G på selve SIM-kortet.

 

 

Her har vi den nok. Jeg har simkort som er 2år gammel ca, å da tror jeg neppe ingen hadde 4G.

Får ta kontakt. Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

På grunn av all friheten du får.

Jeg er ikke uenig. Rakk å ha en androidtelefon i en ukes tid i 2010 før jeg rootet den. Min samboer som ringer, tekster og sjekker facebook har derimot ikke det helt store behovet for å roote. Ei heller min mor som først etter noen år har klart å legge inn en snarvei til vg på hjemskjermen. For de fleste som leser denne tråden kan riktignok påstanden stemme i større grad enn for den gjengse nordmann
samboeren din kan jo ha nytte av root for å sperre permissions for fb messenger f.eks. Var først etter fb tvang igjennom messenger jeg gadd roote selv, og towel root gjorde det på 12 sek.
Lenke til kommentar

 

 

På grunn av all friheten du får.

Jeg er ikke uenig. Rakk å ha en androidtelefon i en ukes tid i 2010 før jeg rootet den. Min samboer som ringer, tekster og sjekker facebook har derimot ikke det helt store behovet for å roote. Ei heller min mor som først etter noen år har klart å legge inn en snarvei til vg på hjemskjermen. For de fleste som leser denne tråden kan riktignok påstanden stemme i større grad enn for den gjengse nordmann
samboeren din kan jo ha nytte av root for å sperre permissions for fb messenger f.eks. Var først etter fb tvang igjennom messenger jeg gadd roote selv, og towel root gjorde det på 12 sek.

 

 

Nå skal det sies at du strengt tatt ikke nødvendigvis trenger root. Ved å unlocke bootloaderen kan du feks flashe CyanogenMod, disable root i innstillinger. Så har du likevel Privacy Guard som kan sperre permissions.

Lenke til kommentar

 

 

 

På grunn av all friheten du får.

Jeg er ikke uenig. Rakk å ha en androidtelefon i en ukes tid i 2010 før jeg rootet den. Min samboer som ringer, tekster og sjekker facebook har derimot ikke det helt store behovet for å roote. Ei heller min mor som først etter noen år har klart å legge inn en snarvei til vg på hjemskjermen. For de fleste som leser denne tråden kan riktignok påstanden stemme i større grad enn for den gjengse nordmann
samboeren din kan jo ha nytte av root for å sperre permissions for fb messenger f.eks. Var først etter fb tvang igjennom messenger jeg gadd roote selv, og towel root gjorde det på 12 sek.

 

 

Nå skal det sies at du strengt tatt ikke nødvendigvis trenger root. Ved å unlocke bootloaderen kan du feks flashe CyanogenMod, disable root i innstillinger. Så har du likevel Privacy Guard som kan sperre permissions.

 

Det er en mulighet, men for en gjennomsnittlig bruker vil jo 2 apper fra Play Store være enklere? Towelroot>kjør > Last ned permissions control>kjør > ferdig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

På grunn av all friheten du får.

Jeg er ikke uenig. Rakk å ha en androidtelefon i en ukes tid i 2010 før jeg rootet den. Min samboer som ringer, tekster og sjekker facebook har derimot ikke det helt store behovet for å roote. Ei heller min mor som først etter noen år har klart å legge inn en snarvei til vg på hjemskjermen. For de fleste som leser denne tråden kan riktignok påstanden stemme i større grad enn for den gjengse nordmann
samboeren din kan jo ha nytte av root for å sperre permissions for fb messenger f.eks. Var først etter fb tvang igjennom messenger jeg gadd roote selv, og towel root gjorde det på 12 sek.

 

 

Nå skal det sies at du strengt tatt ikke nødvendigvis trenger root. Ved å unlocke bootloaderen kan du feks flashe CyanogenMod, disable root i innstillinger. Så har du likevel Privacy Guard som kan sperre permissions.

 

Det er en mulighet, men for en gjennomsnittlig bruker vil jo 2 apper fra Play Store være enklere? Towelroot>kjør > Last ned permissions control>kjør > ferdig.

 

 

Enklere, kanskje.. sikrere, tja... :)

Lenke til kommentar

Savner innebygget funksjon for å kunne wipe telefonen etter x antall mislykkende forsøk på å taste inn låsekoden. Det finnes sikkert apps som muliggjør dette fra før siden Device Administration API'et åpner for det. Dette API'et krever derimot at du gir appen Device Administrator-rolle så jeg følte heller for å lage min egen app i går, så mekket noe raskt sammen.

 

Appen er open source selvsagt. For de som er interessert er det bare å teste den. :) Jeg utviklet den primært for meg selv og den tilfredstiller mine behov, men jeg kommer sikkert til å pusse litt på den i ledig tid.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den originale MHL adapteren til Galaxy S3 og nå som S3en skal selges så lurer jeg på om adapteren vil fungere med andre telefoner. Enten andre ifra Samsung eller andre merker. Mener å huske når jeg kjøpte den at S3 hadde en noe spesiell løsning og måtte derfor bruke original adapter. Så hvis Samsung har en egen løsning så vil den kanskje ikke virke med andre merker.

 

Så vil MHL adapteren min virke med andre telefoner?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den originale MHL adapteren til Galaxy S3 og nå som S3en skal selges så lurer jeg på om adapteren vil fungere med andre telefoner. Enten andre ifra Samsung eller andre merker. Mener å huske når jeg kjøpte den at S3 hadde en noe spesiell løsning og måtte derfor bruke original adapter. Så hvis Samsung har en egen løsning så vil den kanskje ikke virke med andre merker.

 

Så vil MHL adapteren min virke med andre telefoner?

Du finner svaret her

http://www.galaxymhl.com/

 

Den du har vet jeg funker med både S3 og S4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...