Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. root. Jeg har nettopp rootet min Nexus 7 (2012) og flashet Franco kernel, for jeg leste at den skulle gjøre Nexus 7 raskere. Men jeg har testet med Antutu benchmark før og etter root/flash og det har gått helt motsatt vei. På stock 4.4.4. får jeg 17900, etter root har jeg fått først 16000 og nå 15000.

 

Det virker som om stock er bedre, selv om den virker veldig treig i forhold til min Nexus 5. Er det noe å gjøre med Nexus 7 (2012) for å gjøre den litt raskere, eller må jeg bare leve med at den er treig?

Lenke til kommentar

Ang. root. Jeg har nettopp rootet min Nexus 7 (2012) og flashet Franco kernel, for jeg leste at den skulle gjøre Nexus 7 raskere. Men jeg har testet med Antutu benchmark før og etter root/flash og det har gått helt motsatt vei. På stock 4.4.4. får jeg 17900, etter root har jeg fått først 16000 og nå 15000.

 

Det virker som om stock er bedre, selv om den virker veldig treig i forhold til min Nexus 5. Er det noe å gjøre med Nexus 7 (2012) for å gjøre den litt raskere, eller må jeg bare leve med at den er treig?

Nexus 7 2012 er treg. Det finnes ingen kernel som kan hjelpe med det

 

Ikke stol på benchmarks. Franco bruker det aldri, for det sier lite om brukerens erfaring. Kernelene hans er tunet for best batteri med god ytelse. Man kan videre gjøre de enda raskere i hans app, men da går det raskt utover batteritid. Det vil uansett ikke være noen natt og dag opplevelse

Lenke til kommentar

På grunn av all friheten du får.

Jeg er ikke uenig. Rakk å ha en androidtelefon i en ukes tid i 2010 før jeg rootet den. Min samboer som ringer, tekster og sjekker facebook har derimot ikke det helt store behovet for å roote. Ei heller min mor som først etter noen år har klart å legge inn en snarvei til vg på hjemskjermen. For de fleste som leser denne tråden kan riktignok påstanden stemme i større grad enn for den gjengse nordmann

Lenke til kommentar

Ang. root. Jeg har nettopp rootet min Nexus 7 (2012) og flashet Franco kernel, for jeg leste at den skulle gjøre Nexus 7 raskere. Men jeg har testet med Antutu benchmark før og etter root/flash og det har gått helt motsatt vei. På stock 4.4.4. får jeg 17900, etter root har jeg fått først 16000 og nå 15000.

 

Du trenger ikke root for å flashe kernel på Nexus-enheter.

Lenke til kommentar

Hei, lite problem; facebook messenger påstår "waiting for network".

 

Dette gjelder både over WiFi og mobilnett. Har cleared cache og data på den og hovedfb-appen uten hell, og reinstallert den uten hell. Reboot var såklart først på listen.

 

Anelse hva som skjer her?

Funker fint for meg ihvertfall, men de har jo hatt litt trøbbel den siste tiden. Prøv å logge inn på en annen enhet. Hvis det ikke fungerer så er det bare å vente noen timer.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er ikke så god på telefoner, men har akkurat gått fra Samsung S3 til Samsung S5.

Har Djuice Nonstop L da med 4G (djuice)

 

Jeg får bare E og H+ som dekning. Da har personer ved siden av meg 3G eller 4G.

 

Er det noen spesielle innstillinger på telefonen som gjør at jeg ikke får 4G? Bindingstid 1år fra å med 4 dager siden, å mobil er også kjøpt gjennom Djuice. Lurer faktisk på å bruke angrefrist om det ikke går seg til.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er ikke så god på telefoner, men har akkurat gått fra Samsung S3 til Samsung S5.

Har Djuice Nonstop L da med 4G (djuice)

 

Jeg får bare E og H+ som dekning. Da har personer ved siden av meg 3G eller 4G.

 

Er det noen spesielle innstillinger på telefonen som gjør at jeg ikke får 4G? Bindingstid 1år fra å med 4 dager siden, å mobil er også kjøpt gjennom Djuice. Lurer faktisk på å bruke angrefrist om det ikke går seg til.

Gå til innstillinger og under tilkoblinger så følger du "Flere nettverk" -> "Mobilnettverk" -> "Nettverksmodus". Der burde du få opp noen alternativer, deriblant LTE. På min står det "LTE/WCDMA/GSM (Automatisk tilkobling)".

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er ikke så god på telefoner, men har akkurat gått fra Samsung S3 til Samsung S5.

Har Djuice Nonstop L da med 4G (djuice)

 

Jeg får bare E og H+ som dekning. Da har personer ved siden av meg 3G eller 4G.

 

Er det noen spesielle innstillinger på telefonen som gjør at jeg ikke får 4G? Bindingstid 1år fra å med 4 dager siden, å mobil er også kjøpt gjennom Djuice. Lurer faktisk på å bruke angrefrist om det ikke går seg til.

Har du 4G SIM-kort da? Jeg har samme abonnement som deg, og måtte få et nytt SIM-kort av djuice. Det skal visst stå 4G på selve SIM-kortet.

Lenke til kommentar

 

Hm får vente og se. Takk =)

Du kan og prøva å slette cache til appen, dette fjerner midlertidige filer som kan skape problemer, viss ikkje så kan du slette data, dette nullstiller appen, du må logge inn på nytt osv (samme som å reinstallere men kjappere).

 

 

Ja, prøvde som sagt det uten hell først, men ser ut til at det er ok nå, så var muligens facebook som snublet litt.

Lenke til kommentar

Er det en feil i Android som gjør at push på Exchange med Outlook.com fungerer så dårlig som den gjør? Hver gang jeg mottar en epost tar det som oftest alt fra en halvtime til to timer før den faktisk merker at det er kommet mail. iPhone og iPhone klarer å levere mailen i det sekundet den kommer inn. Fryktelig irriterende, og jeg må nesten sjekke manuelt nå for tiden. Hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...