Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Det ser ut som den står/har stått i flymodus mesteparten av tiden. Har man ikke på noen form for sendere og ikke skjermen, er det veldig lite igjen som kan bruke strøm - apper og lignende som bruker jevnlig strøm gjør gjerne så i forbindelse med nettilkobling, så i flymodus er jo det aller meste i dvale. All push og update-sjekker bl.a.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E71/72 er fra 2008/2009.

Ikke gamledager det i min ordbok.

 

Fikk meg HTC Desire med Android 2.1 2010?

Halv året før det var det HTC Hero som hadde inntog som en av de første Android enheter.

Her måtte man begynne streve med å ha mobilen i live etter en full bruks dag. Og slik er det fremdeles ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
jeg vet den skal klare mer men vi har i lenger tid slitt med dårlig mobildekning på jobben, noe man kan se på skjermdumpen. Dette er nå fikset så på neste lading vil den kanskje vare lenger.

 

Antennen på experia ho har imponert meg. Hjemme er det elendig dekning både på Netcom og Telenor sitt nett. Jeg har testet mot begge operatørene med Asus Padfone Infinity, Samsung Galaxy S4 og S5 i tillegg til Sony Xperia Z2. Alle disse klarte å koble seg til GSM-nettet til begge leverandørene men med forskjellig kvalitet på signalet de fikk inn. Det var bare den lille billige Xperia Go som fant 3G signaler.

Lenke til kommentar

Har en Xperia Z hvor jeg for to dager siden fikk varsel om oppdatering. Sitter nå med Android versjon 4.4.2 (trodde jeg hadde hatt denne lenge). Det som nå har skjedd er at fjernkontrollen/mikrofonen på alle mine ørepropper ikke lenger responderer. Har et par som til og med er "Made for Android". Hverken pause/start, bytte sang, eller mikrofon fungerer lengre.

Andre med samme erfaring?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en Xperia Z hvor jeg for to dager siden fikk varsel om oppdatering. Sitter nå med Android versjon 4.4.2 (trodde jeg hadde hatt denne lenge). Det som nå har skjedd er at fjernkontrollen/mikrofonen på alle mine ørepropper ikke lenger responderer. Har et par som til og med er "Made for Android". Hverken pause/start, bytte sang, eller mikrofon fungerer lengre.

Andre med samme erfaring?

Jays? I såfall kan du prøve JAYS Headset Control fra Play.
Lenke til kommentar

Anbefaler folk å sjekke ut Unicon. Den tillater deg å bruke icon packs på stock launcherere. Root er nødvendig. Koster 9kr men den er fullstendig verdt det!

Android er fantastisk! :)

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=sg.ruqqq.IconThemer&hl=en

 

Edit: Husk å installere xposed

Jeg har brukt Icon Changer Free i flere år nå, funker helt strøkent, trenger ingen root:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jy.iconchanger.ad

 

Kan også velge gjennomsiktighet, dille med farger, størrelser og tekst. Sammen med Metro Icon Pack blir det meget strøkent.

windows7_icons.gif

 

 

Screenshot:

post-68079-0-20896400-1410529125_thumb.png

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Icon Changer er sikkert et godt alternativ hvis du ikke har root, men etter det jeg har skjønt så fungerer ikke den helt på samme måte. Med Icon Changer så kan du vel kanskje bare skifte et ikon om gangen, eller?

I Unicon så får du opp en liste med icon packs som er installert på telefonen inkludert den som er standard for launcheren. Så kan man egentlig bare laste ned en haug av icon packs fra Play og velge og vrake fra appen.

 

Uansett, har du Android så er det nesten et must å roote! ;)

Lenke til kommentar

På grunn av all friheten du får. Og den bringer mange fordeler, langt flere enn ulemper. Er bare å Google etter grunner til å roote.

Men hvis du ikke har tenkt å gjøre mer enn det du har mulighet til fra før av så haster det nok ikke noe særlig. Er jo også fint å ha litt peiling på hva man driver med når man rooter, men du lærer mye underveis og imens du bruker enheten.

 

Skal sies at rooting kan være en løsning på mange ting. Om du for eksempel ikke har abb. på Spotify og du bruker den på mobilen så vil du være tvunget til å shuffle, men på nettbrett så kan du fritt velge sang selv uten abb. Med root kan man lett fikse dette slik at Spotify tror du bruker et netbrett slik at du kan velge sangen som passer deg.

Dette er en av veldig mange ting som er mulig med root.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...