Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Føler det blir så barnehage mentalitet over hele greia egentlig. Både konflikten og demonstrasjonen til palestinerne er jo på "Han slo meg så jeg tar igjen" stadiet. En annen ting jeg ikke skjønner er hvordan noen kan støtte noen av partene... Nordmenn flyr jo også i tottene på hverandre for den siden "de forsvarer" begge sidene driver med helt jævlige ting så nøyaktig hva er det dere støtter? Retten til å ta igjen med samme mynt? Høres ut som en sikker måte å aldri få en løsning på i mitt hode hvertfall.

Her var det jo ingen som slo det hele tatt. Det var mer i retning av "jeg liker ikke det du mener!"

 

Tror politiet bør ta noe etterutdanning på kontroll av store folkemasser og ikke bare øve seg på å kontrollere opptøyer. Slike mer eller mindre spontane opptøyer kan med riktig behandling kveles fra starten eller i verste fall minimeres om man vet hvordan man skal forholde seg til en aggressiv folkemasse. Det vet ikke politiet (i noen land) ser det ut som, de er mer interessert i å praktisere det de lærte på gatekampkurset.

 

Ikke at jeg med det unnskylder de voldelige demonstrantene, selv om jeg synes enkelte her overdriver noe voldsomt, men det er et samspill mellom politi og demonstranter som politiet i liten grad behersker ser det ut som.

Hva mener du politiet skulle ha gjort? Det ser jo ut til at du vet noe ingen politistyrke i verden vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

 

Hadde ihvertfall vurdert å tenke igjennom hva jeg gjør før jeg går ut og utfører idiotiske voldelige handlinger mot et uskyldig land og dets innbyggere.

 

 

Skjønner deg godt. Men er ikke dette stort sett mot Israelske ambasade det startet med? Så kommer politiet, rebelske undgdom med litt for mye nasjonalisme kommer og bam vi har det startet? eller hur?

Lenke til kommentar
Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette.
Det er ikke politiets oppgave å straffe folk.

 

Og jeg ser ikke hvordan juling skulle løse dette. Selvforsvar er en ting, men jeg har det inntrykket at aktiv batongbruk ikke er spesielt produktivt overfor slike personer uansett.

 

Det er politiets oppgave å holde ro og orden. Aggressivitet vil føre til at demonstrantene ikke løper fra tåregassen og samler seg et nytt sted hvor de knuser alle rutene i hovedstaten vår. Opprørspolitiet skal fryktes, ikke kastes flasker og egg på. Gummikuler og batonger ville vært mye mer effektivt mot disse demonstrantene enn tåregass.

Lenke til kommentar
Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

 

Hadde ihvertfall vurdert å tenke igjennom hva jeg gjør før jeg går ut og utfører idiotiske voldelige handlinger mot et uskyldig land og dets innbyggere.

 

 

Skjønner deg godt. Men er ikke dette stort sett mot Israelske ambasade det startet med? Så kommer politiet, rebelske undgdom med litt for mye nasjonalisme kommer og bam vi har det startet? eller hur?

 

Opptøyene startet på Eidsvoll plass fordi det var en støttemarkering for Israel der. Det er klart alle som har en annen mening enn deg må angripes. :)

Lenke til kommentar
Dessusten var det politiet sin feil for det som skjedde i dag...

Enda en blitzer som besøker tråden. Jada, det er politiets feil at en horde med blitzere og muslimer kommer og prøver å ødelegge en fredlig demonstrasjon med egg, steiner, fyrverkeri og brannbomber!

Dårlig argumentasjon å så tvil om bakgrunnen til dine med-debatanter

Jeg vet ikke om han er en blitzer eller ikke, men det skal ihvertfall sies at han tenker som en. Selv ikke de fleste SU-ere ville noen gang ha sagt at dette var politiets feil. Jeg tror han var en av dem som kjempet mot politiet tidligere idag, og føler seg lumpen fordi han fikk tåregass i øyne, eller så fikk han høre historien fra sine kamerater.

 

Her er det snakk om palestinere som jeg har forstått står for det meste av slaggsmålene?

 

Vel, se for deg at noen hadde angrepet, drept og skadet SIVILE i ditt hjemland, og med overvekt av barn. Du blir fryktelig provosert ikke sant? jeg blir provosert, bare av og tenke på alle de uskyldige livene som har gått tapt.

Rakketene som sendes mot Israel er som småe nyttårsraketter i forhond til va israel sender.

Israel har drept flere av sine egene med egene bomber en det rakettene til Hamas. (Har ikke reele fakta annet en min lærer påsto så om sistnevnte setning.)

 

Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

Du har ihvertfall ikke faktaene i behold. Rakettene til Hamas har skadet over 600 israelere og drept over 20 og skapt enorm materiall skade. Selvfølgelig skader Israel nå mer, men det er fordi de skal sette av Hamas som ikke bare er positivt for Israelere, men også for Palestinere.

Lenke til kommentar
Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette.
Det er ikke politiets oppgave å straffe folk.

 

Og jeg ser ikke hvordan juling skulle løse dette. Selvforsvar er en ting, men jeg har det inntrykket at aktiv batongbruk ikke er spesielt produktivt overfor slike personer uansett.

 

Det er politiets oppgave å holde ro og orden. Aggressivitet vil føre til at demonstrantene ikke løper fra tåregassen og samler seg et nytt sted hvor de knuser alle rutene i hovedstaten vår. Opprørspolitiet skal fryktes, ikke kastes flasker og egg på. Gummikuler og batonger ville vært mye mer effektivt mot disse demonstrantene enn tåregass.

 

politi fikk panikk og brukte gass :D

Lenke til kommentar
ER DET OVER?!

 

Ja, nå kan du gå ut :D

 

 

yay, da blir det Oslo i morgen da!

 

Flere som la merke til den gamle dama med israel-merke som stod på feil side av gjerdet?

 

Ja, var det første jeg så :|. Men de blir ikke sur på hun gamle dama da.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
De har brukt mye gass i dag ja, og det funker jo da de får splittet opp bråkmakerene i mindre og lettere håndterbare grupper.

 

Og det gikk ikke fint for seg i starten, de ble fort aggressive og kastet mye rart omkring, satte fyr på flagg etc.

 

Jeg syntes det ikke funket spesielt bra når det virket som om det bare ble enda mer kaos når alle løp i hver sin retning, og politiet løp etter.. Jeg tenker på første gangen de brukte gass, virket som de fikk litt panikk og plutselig var hele krysset fylt med gass, og alle løp. Men det funket bedre etterhvert da ;)

 

Og når jeg sa at det gikk "fint" for seg i starten mente jeg når de _fleste sto og protesterte inntil gjerdene og det kom noen snøballer nå og da..

Lenke til kommentar
Dessusten var det politiet sin feil for det som skjedde i dag...

Enda en blitzer som besøker tråden. Jada, det er politiets feil at en horde med blitzere og muslimer kommer og prøver å ødelegge en fredlig demonstrasjon med egg, steiner, fyrverkeri og brannbomber!

Dårlig argumentasjon å så tvil om bakgrunnen til dine med-debatanter

Jeg vet ikke om han er en blitzer eller ikke, men det skal ihvertfall sies at han tenker som en. Selv ikke de fleste SU-ere ville noen gang ha sagt at dette var politiets feil. Jeg tror han var en av dem som kjempet mot politiet tidligere idag, og føler seg lumpen fordi han fikk tåregass i øyne, eller så fikk han høre historien fra sine kamerater.

 

Her er det snakk om palestinere som jeg har forstått står for det meste av slaggsmålene?

 

Vel, se for deg at noen hadde angrepet, drept og skadet SIVILE i ditt hjemland, og med overvekt av barn. Du blir fryktelig provosert ikke sant? jeg blir provosert, bare av og tenke på alle de uskyldige livene som har gått tapt.

Rakketene som sendes mot Israel er som småe nyttårsraketter i forhond til va israel sender.

Israel har drept flere av sine egene med egene bomber en det rakettene til Hamas. (Har ikke reele fakta annet en min lærer påsto så om sistnevnte setning.)

 

Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

Du har ihvertfall ikke faktaene i behold. Rakettene til Hamas har skadet over 600 israelere og drept over 20 og skapt enorm materiall skade. Selvfølgelig skader Israel nå mer, men det er fordi de skal sette av Hamas som ikke bare er positivt for Israelere, men også for Palestinere.

 

svarte for, fort. tåpelig av meg og ikke gjøre ordentlig search om tema. Flau.

Lenke til kommentar

Nå er det seriøst på tide at det skjer ting i Norge, folk som angriper sivile og politi i Oslo er helt uakseptabelt, politiet burde slå HARDT ned på de som blir tatt, det er helt sykt.

 

 

 

De opprørerne kan seriøst ikke være kloke i hode, hvordan kan det hjelpe å lage gatekrig i Norge.

 

Send de heller til Palestina og la de sloss mot israelerne, det er jo det de vil virker det som,

 

 

Palestina-tilhengere dere har mistet all respekt.

 

 

Ja også angripe reportere, det var jo også veldig smart :)

 

 

Det viser jo bare hva palestinere er i stand til å gjøre, hva handla krigen om igjen?

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...