Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll!

 

Bevis?

 

Har du fått med deg noe som har skjedd de siste timene?

 

Jeg har, og jeg bor i oslo. GJør du? Kanskje ikke på starten, men etterhvert så kan man se at de har kontroll

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En siste kommentar: Alt gikk "fint" for seg ved sperringene, helt til politiet bestemte seg for å gasse ned _alle, da ble alt kaos siden alle løp hver sin vei.

Jada, det var politiet som angrep først med tåregass uten at demonstrantene hadde gjort noe. Herregud for en dårlig unnskyldning.

Lenke til kommentar
Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll!

 

Bevis?

 

Har du fått med deg noe som har skjedd de siste timene?

 

Jeg har, og jeg bor i oslo. GJør du? Kanskje ikke på starten, men etterhvert så kan man se at de har kontroll

Hva påpeker du egentlig? Skjønte egentlig ikke vitsen med innlegget. Det er mye rot nedover Karl Johan for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Nå må de virkelig begynne å sette inn mere styrker. Politiet har jo ikke kontroll!

 

Bevis?

 

Har du fått med deg noe som har skjedd de siste timene?

 

Jeg har, og jeg bor i oslo. GJør du? Kanskje ikke på starten, men etterhvert så kan man se at de har kontroll

 

Når folk nærmest roper over politiradioen at det brenner og greier. I tillegg ser jeg jo videoene hvor folk løper rundt og spyr. Det er hvert fall ikke mitt inntrykk av kontroll.

Lenke til kommentar
Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette.
Vold bør ikke besvares med vold. Lettere å holde kontroll på en folkemengde dersom man ikke er voldelig mot dem.

 

Jeg skal ut og ta buss i morgen. Får stikke og sjekke ut hvordan det ser ut? Blir det noe opprydning når ting har roet seg?
Nei, alt rotet blir nok bare liggende frem til en storm blåser det bort ;)
Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest noe av denne tråden. Men jeg vil bare si at her bør politiet slå ned knallhardt og ikke være redd for å bruke vold. Går ikke an å oppføre seg slik! De palestinerjupplingene skulle hatt juling!

Det er ikke politiets oppdave å straffe folk.

 

Hvor vanskelig kan det være å kaste en granat med tåregass opp i lufta over den gruppen som lager mest bråk for øyeblikket. For det har blitt brukt _sinnsykt_ mye tåregass i dag, eller er det bare jeg som har fått inntrykk av det?

Å kaste tåregass er nok ikke så vanskelig, mine prestasjoner som ballkaster på barneskolen gjorde meg kompetent til å kaste langt nok. Men det er jo litt flere aspekter enn bare å kaste tåregassgranater. :)

 

En siste kommentar: Alt gikk "fint" for seg ved sperringene, helt til politiet bestemte seg for å gasse ned _alle, da ble alt kaos siden alle løp hver sin vei.

Må innrømme at jeg ikke sitter igjen med det inntrykket, men en venninne av meg fikk seg visst en liten sprut med gass i ansiktet, og er det noe hun ikke er, så er det voldelig.

 

Ikke at det beviser at politiet fremprovoserte dette.

 

Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette.

Det er ikke politiets oppgave å straffe folk.

 

Og jeg ser ikke hvordan juling skulle løse dette. Selvforsvar er en ting, men jeg har det inntrykket at aktiv batongbruk ikke er spesielt produktivt overfor slike personer uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk
Godt at de "uskyldige" palestinerne som får oppholde seg i Norge kan få demonstere mot angrep på sivile ved å angripe sivile i Norge. Virkelig godt gjennomtenkt. Får mindre og mindre sympati for disse forbanna flatpanna idiotene.

 

skjerp deg a, det er helt logisk at slikt skjer i en sånn situasjon

 

snu det på hodet og at du er en av de som flyktet fra norge, og noen angriper norge med 500:1 styrke

Lenke til kommentar
Ikke nok imo, bruk av batongen er helt greit i tilfeller slik som dette.
Vold bør ikke besvares med vold. Lettere å holde kontroll på en folkemengde dersom man ikke er voldelig mot dem.

 

Ja, la oss heller prøve å snakke rolig til dem, mens de hiver stein og knuser glass. :roll:

 

Jeg skal ut og ta buss i morgen. Får stikke og sjekke ut hvordan det ser ut? Blir det noe opprydning når ting har roet seg?
Nei, alt rotet blir nok bare liggende frem til en storm blåser det bort ;)

 

Sarkasme?

Lenke til kommentar
Om sivile nå er i fare og politiet sliter regner jeg med politiet tar noen trente soldater under sin kommando for å sikre området og dets beboere. Det er en beslutning jeg regner med de operative lederne vet best.

Det er mulig en kunne gjort nytte av MP eller vaktmanskaper, men jeg forestiller meg at en normal vernepliktig ikke har forutsetninger for å håndtere opptøyer?

 

Det er klart, uniformerte menn med langkøller er skummelt nok, og de gjør nok skade for seg, men mangelfull utdanning innen relevante felt kan føre til personskader eller til og med dødsfall man ellers kunne unngått.

 

I ytterste nødsfall er det kanskje mer matnyttig å børste støv av politireserven.

 

Vi har jo ett par hundre mann på Røa som sikkert kunne blitt satt inn hvis det ble helt krise. Tviler på at det skulle skje men disse er jo trent for lignende situasjoner i allefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...