Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hvilken måte var det politiet sin feil? De fikk ihvertfall splittet hovedgruppene ved hjelp av tåregass.

Pfft, det hadde gått mye bedre om politiet ikke hadde blandet seg :wee: .

 

Det verste var jo at en McDonalds fikk knust vinduer :( . RIP.

 

Ja, da lurer jeg på om vi kanskje kunne fått et par dødsfall i dag. :) Det hadde vært ypperlig.

Lenke til kommentar
snu det på hodet og at du er en av de som flyktet fra norge, og noen angriper norge med 500:1 styrke

Under krigen var det endel nodmenn som flyktet til Sverige. Hvor mange av disse tror du ramponerte svenske byer og gikk til angrep mot uskyldige svensker?

 

Nå angriper de forresten også vektere som har kommet til sentum for å sikre verdier der vinduer er knust.

Lenke til kommentar
Jeg regner med at palestinakomiteen kommer og jobber litt på dugnad for å rydde opp etter rotet sitt i dag!?

 

Synes nå disse verstingdemonstrantene som ble pågrepet kan få lov til å erstatte og reparere ødeleggelsene og så bli sendt med neste tog ut av Norge. Har ikke noe imot fredelige palestinatilhengere, men de som oppfører seg sånn kan pelle seg på hue og ræva ut.

Lenke til kommentar

Tror politiet bør ta noe etterutdanning på kontroll av store folkemasser og ikke bare øve seg på å kontrollere opptøyer. Slike mer eller mindre spontane opptøyer kan med riktig behandling kveles fra starten eller i verste fall minimeres om man vet hvordan man skal forholde seg til en aggressiv folkemasse. Det vet ikke politiet (i noen land) ser det ut som, de er mer interessert i å praktisere det de lærte på gatekampkurset.

 

Ikke at jeg med det unnskylder de voldelige demonstrantene, selv om jeg synes enkelte her overdriver noe voldsomt, men det er et samspill mellom politi og demonstranter som politiet i liten grad behersker ser det ut som.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar
Dessusten var det politiet sin feil for det som skjedde i dag...

Enda en blitzer som besøker tråden. Jada, det er politiets feil at en horde med blitzere og muslimer kommer og prøver å ødelegge en fredlig demonstrasjon med egg, steiner, fyrverkeri og brannbomber!

Dårlig argumentasjon å så tvil om bakgrunnen til dine med-debatanter

Lenke til kommentar

Her er det snakk om palestinere som jeg har forstått står for det meste av slaggsmålene?

 

Vel, se for deg at noen hadde angrepet, drept og skadet SIVILE i ditt hjemland, og med overvekt av barn. Du blir fryktelig provosert ikke sant? jeg blir provosert, bare av og tenke på alle de uskyldige livene som har gått tapt.

Rakketene som sendes mot Israel er som småe nyttårsraketter i forhond til va israel sender.

Israel har drept flere av sine egene med egene bomber en det rakettene til Hamas. (Har ikke reele fakta annet en min lærer påsto så om sistnevnte setning.)

 

Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

 

Men nå sier jeg ikke at de ikke gjør galt, JA DET ER GALT AV DE! Jeg har ikke så veldig mye respekt for de som går til vold. Men ja til fredelige demostrasjoner.

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar
Opptøyene er ikke gått for noe, men folk som er så provosert(med go grunn) tenker ikke rasjonelt. Klart det er ikke smart av de, men hva ville du gjort?

Hvordan hadde du reagert? Hvis du ikke allerede har reagert! Bombingen av Gaza må stoppes.

 

Hadde ihvertfall vurdert å tenke igjennom hva jeg gjør før jeg går ut og utfører idiotiske voldelige handlinger mot et uskyldig land og dets innbyggere.

Lenke til kommentar
En siste kommentar: Alt gikk "fint" for seg ved sperringene, helt til politiet bestemte seg for å gasse ned _alle, da ble alt kaos siden alle løp hver sin vei.

 

 

Tull og tøys! Politiet svarte med tåregassgranater etter at politihestene ble angrepet og slått med jernstenger, og politibetjentene ble angrepet med brosten og flasker.

Lenke til kommentar
Vel, se for deg at noen hadde angrepet, drept og skadet SIVILE i ditt hjemland, og med overvekt av barn. Du blir fryktelig provosert ikke sant? jeg blir provosert, bare av og tenke på alle de uskyldige livene som har gått tapt.

Da blir jeg dritt sur og skal BANKE møkken av .... av..... av.....ehh(ser etter et tilfeldig offer) ...avv... POLITIET! :D

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Både Israel og Palestina/Hamas er mongo i huet. Ingen av dem som har rett eller feil i den konflikten som pågår nå... Man kan diskutere hvem som er VERST, men begge er lite interessert i fred virker det som... Religion er roten til alt ondt... Synd det skal gå utover så mange uskyldige bare... Alle fanatikerne kunne fått kriget og drept hverandre så mye de vil...

Lenke til kommentar
Tror politiet bør ta noe etterutdanning på kontroll av store folkemasser og ikke bare øve seg på å kontrollere opptøyer. Slike mer eller mindre spontane opptøyer kan med riktig behandling kveles fra starten eller i verste fall minimeres om man vet hvordan man skal forholde seg til en aggressiv folkemasse. Det vet ikke politiet (i noen land) ser det ut som, de er mer interessert i å praktisere det de lærte på gatekampkurset.

 

Ikke at jeg med det unnskylder de voldelige demonstrantene, selv om jeg synes enkelte her overdriver noe voldsomt, men det er et samspill mellom politi og demonstranter som politiet i liten grad behersker ser det ut som.

 

 

Det ville ikke vært nødvendig hvis disse blitzerjævlene kunne oppført seg skikkelig;)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...