Gå til innhold

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hvilken måte har "venstresiden" (hva enn Siv Jensen måtte mene med det) ansvar for volden i Oslo i kveld?

Ved å slippe pakket inn i Norge for eksempel.

 

Det er jo faktisk et gyldig argument, men det var nok ikke det Siv Jensen siktet til. Jeg tror egentlig ikke hun vet selv hva hun siktet til; hun benyttet nok bare anledningen til å forsøke å knytte partiene til venstre for Fr.p. opp mot de voldelige demonstrantene. Fremskrittspartiets politikere er det nærmeste man kommer prostitusjon i politikken.

Lenke til kommentar
Som innvandrer så skammer jeg meg over de drittsekkene som bråker i Oslo.

 

Det trenger du ikke å gjøre, for som fredelig innvandrer har du ingenting mer med bråket å gjøre enn fredelige nordmenn har :)

 

Det TheYid sier er helt sant.

 

Har noen her deltatt i fakkeltoget eller demonstrasjonen?

Lenke til kommentar
Som innvandrer så skammer jeg meg over de drittsekkene som bråker i Oslo.

Det trenger du ikke å gjøre, for som fredelig innvandrer har du ingenting mer med bråket å gjøre enn fredelige nordmenn har :)

Men mange vil uheldigvis ikke klare å skille mellom den voldelige palestineren de ser ramponerer Oslo på tv og alle fredelige palestinere som er mot de disse gjør. Jeg er ikke i tvil om at vi vil få mere rasisme av denne hendelsen.

Lenke til kommentar

Håper inderlig ikke at dette fører til at slike gatekamper blir en vane. Frykter at når det først har skjedd en gang, så er det en lavere terskel for å starte samme bråket senere.

 

Det er jo en del land i Europa som har slitt mye med gatekamper og angrep på politi, ambulanser og brannbiler.

Lenke til kommentar
Men mange vil uheldigvis ikke klare å skille mellom den voldelige palestineren de ser ramponerer Oslo på tv og alle fredelige palestinere som er mot de disse gjør. Jeg er ikke i tvil om at vi vil få mere rasisme av denne hendelsen.

 

Det er viktig å skille mellom innvandringsfiendtlighet og rasisme. Men vi vil nok få mer av begge deler.

Lenke til kommentar

Dette vil helt klart føre til mere rasehat og diskriminering av folkegrupper! Det som skjer i Oslo nå, gir et meget uheldig bilde av Palestinerne! "Kommer til Norge for å være trygge, og komme bort fra krig og elendighet, men så klarer de å lage kaos her også" er sikkert tanken til mange nordmenn. De bør skamme seg de som deltar på disse opptøyene!

Lenke til kommentar
Jeg regner med at palestinakomiteen kommer og jobber litt på dugnad for å rydde opp etter rotet sitt i dag!?

Hvofor har palestinakomiten ansvaret for det som skjedde?

 

Fordi de har innkalt til denne demoen. De har hengt opp hundrevis av flyers på masse postkasser til folk i Oslo i dag, inkl min postkasse.

Nei, de har oppfordret til å delta i Fakkeltog for fred og oppmøte på Youngstorget. Tilsammen 80 forskjellige lokale og nasjonale organisasjoner står forøvrig bak arrangementet.

 

Liste;

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Amnesty International Norge

Røde Kors

Røde Kors Ungdom

Kirkens Nødhjelp

Norsk Folkehjelp

Flyktningehjelpen

Redd Barna

CARE

Norges Idrettsforbund

Norges Fotballforbund

LO

Akademikerne

Unio

Utdanningsforbundet

YS

Norges Kristne Råd

Kirkens Bymisjon

Den norske helsingforskomité

Den norske Tibet-komité

Den norske Burmakomite

Health and Human Rights Info

Den norske Råd for Kurdernes Rettigheter

Norsk PEN

Human Rights House Foundation

Sykepleierforbundet

Mellomkirkelig råd for Den norske kirke

Palestinakomiteen

Norges Fredslag

Frivillighet Norge

KFUK-KFUM GLOBAL

Norges Judoforbund

Norges Basketballforbund

Norges Skiskytterforbund

Norges Friidrettsforbund

Norges Svømmeforbund

Norges Klatreforbund

Norges Orienteringsforbund

Norges Squashforbund

Norges Studentidrettsforbund

Norges Bedriftsidrettsforbund

Norges Basketballforbund

Norges Roforbund

Internasjonal helse- og sosialgruppe

Siviløkonomene

Right to Play

Oslosenteret for fred og menneskerettigheter

Norske kirkeakademier

Bondeungdomslaget i Oslo

x-plosiv

Legeforeningen

Human-Etisk Forbund

Skoleaksjonen Hei Verden

Norges Skytterforbund

NORGES GANG- OG MOSJONSFORBUND

Norges Rytterforbund

Norges Bordtennisforbund

Den internasjonale studentfestivalen i Trondheim (ISFiT)

Norges Håndballforbund

Norges Kristelige Studentforbund

Muslimske ungdom Rogaland

Norsk Fredssenter

Radio Orakel

Norske billedkunstnere

Oslo og Akershus Eiendomsmeglerforening

Svømmeforbundet

Orienteringsforbundet

Fri-idrettsforbundet

Kampsportforbundet

Rådet for Kurdernes rettigheter

Den norske Helsingforskomité

Det norske Menneskerettighetshuset

Norges Tyrkiske Ungdomsforening

Norges Skiforbund

KFUK- og KFUM- speiderne

Studentersamfunnet i Bergen

FN-sambandet

Støttekomiteen for Vest-Sahara

Antirasistisk Senter

Norsk Målungdom

Reform-ressurssenter for menn

Noregs Ungdomslag

Norges Kickboxing Forbund

Noregs Mållag

Noregs ungdomslag

Lenke til kommentar
Håper inderlig ikke at dette fører til at slike gatekamper blir en vane. Frykter at når det først har skjedd en gang, så er det en lavere terskel for å starte samme bråket senere.

 

Det er jo en del land i Europa som har slitt mye med gatekamper og angrep på politi, ambulanser og brannbiler.

Jeg antar det er en liten, hard kjerne som fikk opptøyene i gang til å begynne med. Om bare politiet klarer få bukt med disse minker nok sjansen for at det skal skje igjen betraktelig. Men jeg tviler sterkt på at noen vil bli straffet. Det hadde nok vært andre boller om det hadde vært nynazister som gjorde opprør.

Lenke til kommentar

http://www.tvnorge.no/Aktuelt

 

sjekk kaos i oslo, han ene blir sur fordi tvnorge tar bilde av ham mens kompisen hans blir arestert :p

 

"hvorfor tar dere bilde av meg, ikke ta bilde av meg" hehe for en type

 

nei høyere straffer, og mer synlige straffer i avisen som skremselspropaganda er kanskje måten å vise at dette ikke aksepteres på. Står det tre kittet ut pga vold på forsiden i vg i morgen så skjerper nok folk seg, men flesteparten er nok 2. gen innvandrere som ikke kan sendes ut.

 

smsovervåkning kan og være en løsning før demonstrasjoner for å finne ut hvor voldelige grupper skal møtes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...