Gå til innhold

Anmeldelse: Prince of Persia (X360/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin anmeldelse, det nye kampsystemet er jo som alt annet en smakssak da jeg personlig synes at når man først får flyten, så veier utførelsen og de flotte animasjonene opp for mangler i antall fiender.

 

Kandidat til årets spill for min del iallefall, gleder meg til oppfølgerne.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

God annmeldelse, selv om jeg ikke forstår helt hvilke spill i denne sjangeren som gir en så mye variasjon at dette spillet bør nevnes som ensformig?

Alt i alt et av årets beste spillopplevelser for min del, og variasjonen er like god her som i de fleste plattforspill utgitt pr. idag.

 

Og annmelder, du har ikke dårlig tid noen gang på anrepene som du sier i annmeldelsen.

Du skal blokke angrepet i riktig tid, og du vil få all den tid man trenger for å utføre angrepet som er nødvendig.

Noen ganger blir Elika bevisstløs, men da må man bare fortsette å trykke magi angrep og hun vil komme til live ganske fort, slik at man får utført dette angrepet.

Er jo ikke noe negativt i spillet dette, og ser ikke hvorfor dette blir trukket frem i din annmeldelse som dette.

Lenke til kommentar
Tror han tenker på quick-time eventene Archon (trykk "x" NÅ, "y" NÅ! osv).

 

Men hva har det å si om man ikke klarer disse da? du blir bare kastet rundt og fortsetter som før.

Det er da ikke avgjørende for utfallet av kampene uansett de få quick-time eventene som er inne i selve fighten.

Blokkerer man i riktig tid og legger inn en 10-15 slags kombo får fienden aldri tenkt på å skade deg før han er død.

 

Men man må vel ha noe man skal klage på og da kan det vel like godt bli dette da.

 

Dimdal: Nei her er kun singleplayer.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Vakkert spill, synd det sies at det er altfor enkelt. Å spille igjennom spill som Ninja Gaiden Black gjør så det verker i kinnbeinet noen ganger, men det føles også utrolig godt å komme igjennom. Når det sies i anmeldelsen:

 

"det faktum at du aldri kan døy, og aldri blir straffa for feil, fører til at du aldri gir opp."

 

For min del blir det omvendt. Er det ingen utfordring, så gir jeg heller opp. Men det var vel som forventet, da PoP på xbox også ble lettere og lettere for hver iterasjon. Forsåvidt enig med GETINTHEVAN, _nydelig_ grafikk, skulle gjerne sett en liten demo eller noe for å se om kanskje dette spillet er noe for meg eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at å si spillet er for lett er en slags reaksjon eller følelse man får fordi man rett og slett aldri får opp ordene "Game Over".

Jeg falt iallefall en god del ganger ned i "døden", mer enn jeg døde i PoP: Warrior Within.

Poenget er at man iallefall får en utfordring, selv om det ikke er Ninja Gaiden reborn.

 

Men hva har det å si om man ikke klarer disse da? du blir bare kastet rundt og fortsetter som før.

 

Og fienden får igjen liv, men ser poenget ditt det er jo opp til en hver hvor negativt ting i spillet er.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at å si spillet er for lett er en slags reaksjon eller følelse man får fordi man rett og slett aldri får opp ordene "Game Over".

Jeg falt iallefall en god del ganger ned i "døden", mer enn jeg døde i PoP: Warrior Within.

Poenget er at man iallefall får en utfordring, selv om det ikke er Ninja Gaiden reborn.

 

Men hva har det å si om man ikke klarer disse da? du blir bare kastet rundt og fortsetter som før.

 

Og fienden får igjen liv, men ser poenget ditt det er jo opp til en hver hvor negativt ting i spillet er.

 

Er det de quick time eventene du mener?

Men de er det jo på ingen måte dårlig tid på, og man kan jo bare vente og rolig trykke i god tid.

Trodde du tenkte på disse inne i selve kampene som ikke har noen innvirkning på liv og helse for noen av dere.

 

Vel, hva vil man ha i stedet da?

At man bare dør og ikke får mulighet til å redde seg?

Man har jo 4-5 sekunder på å trykke nesten, hva mer vil man ha?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg var også litt bekymret for at siden man ikke kan dø så blir spillet EZmode. Men denne anmeldelsen gjør at jeg ikke er bekymret lengre.

 

Dessuten blir dette årets julespill for min del, og denne julen slipper jeg tydeligvis å få trøkt GAME OVER opp i trynet hvert tiende minutt :!: Det skal jo bli kos.

 

Og jeg må si det en gang til (som den jævla papegøya jeg er), steike så fin grafikken er!

Lenke til kommentar
Trodde du tenkte på disse inne i selve kampene som ikke har noen innvirkning på liv og helse for noen av dere.

 

Og jeg trodde du mente de andre til å begynne med, en del misforståelser ute og går :)

Men det er vel de i kampene (glemte at de ikke har betydning for helse o.l. beklager dette) anmelder mener kanskje?

Skal ikke si noe for sikkert før han sier i fra iallefall.

Lenke til kommentar
Trodde du tenkte på disse inne i selve kampene som ikke har noen innvirkning på liv og helse for noen av dere.

 

Og jeg trodde du mente de andre til å begynne med, en del misforståelser ute og går :)

Men det er vel de i kampene (glemte at de ikke har betydning for helse o.l. beklager dette) anmelder mener kanskje?

Skal ikke si noe for sikkert før han sier i fra iallefall.

 

Eg snakkar om QTE. Det har ikkje innverknad på liv og helse, noko eg har vel poengtert i artikkelen. Problemet er når du brått må trykkje raskt på X midt inne i eit angrep, og knapt får med deg at X dukkar opp før det er for seint.

 

Det er fleire angrep der du får god tid til å trykkje, men av og til blir det vel knapt. Eg har likevel ikkje trekt spelet grunna dette, sidan det er ei liten bagatell, men eg nemner det likevel.

Lenke til kommentar

Har selv spillt spillet en del i helgen.

Det er en fryd å spille, men jeg savner litt variasjon.

 

Savner de karakteristiske fellene, savner å kunne DØ på fiender, og sloss mot flere på en gang.

 

Samlingen av lightseeds er forsåvidt litt morro, men det kan bli litt mye av backtracking for å få tak i alle.

 

Dessuten har omgivelsene veldig lite som minner om puzzles. Å komme seg fra ett sted til et annet er alltid en veldig smooth opplevelse. Det at spillet ser så ufattelig bra ut gjør vel at selv om det kan bli LITT vel enkelt, er det ganske fett.

Lenke til kommentar
Eg snakkar om QTE. Det har ikkje innverknad på liv og helse, noko eg har vel poengtert i artikkelen. Problemet er når du brått må trykkje raskt på X midt inne i eit angrep, og knapt får med deg at X dukkar opp før det er for seint.

 

Det er fleire angrep der du får god tid til å trykkje, men av og til blir det vel knapt. Eg har likevel ikkje trekt spelet grunna dette, sidan det er ei liten bagatell, men eg nemner det likevel.

 

Ok jeg forstår.

Men har du fått denne QTE en gang mot den type fiende vet du hvilken knapp som skal hamres på og i hvertfall jeg gjorde dette nesten på autopilot utover.

Dette var vel egentlig slossingen sitt største problem, at variasjonen på fiendene var så liten at etter første møtet visste du triksene selv på siste kampen.

Lenke til kommentar
Hmm, dette ser unektelig vakkert ut, men jeg tar rett og slett ikke sjansen. Assassin's Creed var en stor nedtur, og jeg har blitt såpass skuffet av Ubisoft sine spill de siste årene at pengene mine går andre steder.

Det er et vakkert og koselig spill. Du vil aldi måtte bekymre deg for å dø eller måtte gi opp. Alt i fra levedesign og kontroll er lagt opp meget godt og gjør det til en herlig oppelvelse. Også Assassin's Creed var et godt spill, men Prince of Persia lider ikke av de samme desginfeilene. Det at det nærmest er ingen lasteskjermer gjør det hele til god tilstedeværelse i spillverdenen.

 

Jeg savner mer fiender og bedre kampsystem, men det er tilstrekkelig og skader ikke spillet så mye. Dette er det beste Prince of Persia siden Sands of Time.

 

 

Når det gjelder motoren er den meget imponerende. Regner med at det er denne Ubisoft vil satse på framover. Tror det er samme Beyond Good & Evil 2 skal bruke blant annet. Det artistiske er også solid og stilfullt. Kanskje ikke årets spill, men absolutt en perle folk bør ha i samlingen sin. Fin gjenoppliving av Prince of Persia-serien.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...