Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste skeptikere er redde, de vil for en hver pris ikke tro på at romvesener vet om oss og besøker oss, og at noen er mer avansert enn oss, det passer ikke inn i hverdagen dems. Da er det lettere å bruke vår (primitive) vitenskap til å avfeie det med.

 

Bare fordi det for oss ennå er umulig å spore opp og besøke andre i universet, så skal det være slik for alle andre potensielle livsformer også?

 

naivt og egoistisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare fordi det for oss ennå er umulig å spore opp og besøke andre i universet, så skal det være slik for alle andre potensielle livsformer også?

 

naivt og egoistisk.

 

 

Ser man i historien så er det helt vanlig at mennesket ikke tror på ting de ikke kan eller vet. folk ble vel drept for a de sa at jorden var rund og at den gikk rundt solen og ikke motsatt. tror ikke dette er noe særlig anderledes tankegang.

 

På en annen side er det litt fasinerende å se de hvor overbevist folk er når det kommer til gud. hvis nå gud var skaperen hvorfor da lagde han bare liv på jorden? hva med de 2-300 milliarder andre planetene der ute? lagde han de bare for å ha noe å gjøre? for allt vi vet er både gud og jesus fra det ytre rom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser man i historien så er det helt vanlig at mennesket ikke tror på ting de ikke kan eller vet. folk ble vel drept for a de sa at jorden var rund og at den gikk rundt solen og ikke motsatt. tror ikke dette er noe særlig anderledes tankegang.

 

På en annen side er det litt fasinerende å se de hvor overbevist folk er når det kommer til gud. hvis nå gud var skaperen hvorfor da lagde han bare liv på jorden? hva med de 2-300 milliarder andre planetene der ute? lagde han de bare for å ha noe å gjøre? for allt vi vet er både gud og jesus fra det ytre rom.

 

Jeg er fullstendig overbevist om at det finnes intelligent liv andre steder i vår galakse. Statistisk sett så må det være tilfellet. Men jeg kan ikke komme utenom Fermi's paradoks : 'Hvor er de?'.

 

Det er kanskje en grunn til at det er helt stille der ute..... Og kanskje vi skal være forsiktige med å annonsere vår tilstedeværelse. Kaninene hopper ikke ut av hullene sine og roper 'her er jeg' når reven er på ferde.

Lenke til kommentar

Har en litt morsom/rar historie som skjedde meg her om dagen som jeg tenkte å dele.

Jeg skulle på en helt normal handletur på Prixen som er 200 meter fra der jeg bor. Jeg gikk i min egen verden og hørte på musikk, det var mørkt og kaldt ute men vindtstille og klar himmel.

 

Plutselig legger jeg merke til at det blir lysere rundt meg, jeg stopper opp,røsker av meg headsetet, og ser rundt meg for jeg tror det kommer en bil men ingenting kommer.

Jeg ser opp og der ser jeg en svær lyskule som på en måte "tar bilde" av meg. Denne lyskulen er laaaaangt out there, men den blir svakere for deretter forsvinne iløpet av 1-2 sekund.

 

Jeg sier på ingen måte at dette er en UFO, men kan det være en satelitt etc.?

Endret av Corey
Lenke til kommentar

Det var nok heller en meteor (også kalt et stjerneskudd), altså en stein fra verdensrommet som passerte gjennom atmosfæren og kanskje ut i verdensrommet igjen. De få sekundene en slik meteor bruker på å passere gjennom atmosfærens øvre lag gløder den på grunn av friksjonen mot lufta, og denne gløden kan i visse tilfeller være like sterk som lyset fra månen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Meteor

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Bare fordi det for oss ennå er umulig å spore opp og besøke andre i universet, så skal det være slik for alle andre potensielle livsformer også?

 

naivt og egoistisk.

 

 

Ser man i historien så er det helt vanlig at mennesket ikke tror på ting de ikke kan eller vet. folk ble vel drept for a de sa at jorden var rund og at den gikk rundt solen og ikke motsatt. tror ikke dette er noe særlig anderledes tankegang.

 

Og hvem ble disse drept av sa du? Jo, religiøse og andre tilhengere av overtro. Vitenskapsfolk og lærde - ja, selv vanlige normale mennesker, har visst dette i noen tusen år, MINST. ;) Fra spøk til alvor, så har det vært kjent helt siden oldtiden at jorden var rund og ikke flat ...

 

http://illvit.no/spor-oss/hvor-lenge-trodde-folk-at-jorden-var-flat

Allerede oldtidens greske tenkere var klar over at Jorden var rund. Blant annet hadde de lagt merke til at man alltid så mastene først når det dukket opp skip langt ute i horisonten.

Tidligere trodde mange historikere at grekernes viten om Jordens form gikk tapt i middelalderen, men i dag mener forskerne at de lærde hele tiden har visst at den er rund. For eksempel ga den engelske munken Beda i verket De temporum ratione fra omkring år 700 klart uttrykk for at Jorden måtte være rund.

En del tyder på at også ganske mange vanlige mennesker i middelalderen var fullt klar over Jordens form. Blant annet hevder læreboken Elucidarius fra slutten av 1100-tallet at Jorden har form som en kule. Elucidarius, som ble oversatt til flere språk og var vidt utbredt, har sannsynligvis også vært kjent av landsbyprester som har sitert den i sine prekener.

 

http://www.forskning.no/artikler/2005/juli/1121171012.19

I gamle dager trodde man at jorda var flat - det er noe alle vet. Faktum er at mennesker har visst om jordas form i over 2 000 år. Den flate jorda stammer derimot fra 1828 og er et kroneksempel på en moderne myte.

 

(...)

For alle oppegående mennesker i 1492 - tiden for Columbus' ekspedisjon - visste at jorda var rund. Noe annet ville være rart, for jordas runde form hadde man kjent til i årtusener.

(...)

Pythagoras slo fast i det sjette århundret før vår tidsregning at jorda var rund. Påstanden ble senere støttet av blant andre filosofen Aristoteles og matematikeren Euklid.

 

Jordas form var et stridsspørsmål i århundrer, men rundt den tiden som senere ble kalt år null var alle dannede grekere og romere enige om at jorda var rund. Ikke bare det, de hadde en ganske god idé om hvor stor den var også.

(...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

For et par år siden så jeg en grønn sfære gli over trærne rett ved siden av huset mitt. Ble rimelig paff når jeg så dette. Har grublet lenge på hva det kan være, men virker ikke som om noen har en fjerneste anelse. "kula" er som på videoen over. Om denne er fake eller ikke aner jeg ikke, men det jeg så, så slik ut. Bortsett fra hos meg var det bra vær, samt at kula beveget seg lineært over trærne. Gled rett frem, akkurat som om den visste hvor den skulle. Så ikke naturlig ut i det hele tatt. Kan noen hjelpe meg med å forklare hva dette kan være?

Lenke til kommentar

 

For et par år siden så jeg en grønn sfære gli over trærne rett ved siden av huset mitt. Ble rimelig paff når jeg så dette. Har grublet lenge på hva det kan være, men virker ikke som om noen har en fjerneste anelse. "kula" er som på videoen over. Om denne er fake eller ikke aner jeg ikke, men det jeg så, så slik ut. Bortsett fra hos meg var det bra vær, samt at kula beveget seg lineært over trærne. Gled rett frem, akkurat som om den visste hvor den skulle. Så ikke naturlig ut i det hele tatt. Kan noen hjelpe meg med å forklare hva dette kan være?

Det kan være kulelyn.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kulelyn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg tror de fleste skeptikere er redde, de vil for en hver pris ikke tro på at romvesener vet om oss og besøker oss, og at noen er mer avansert enn oss, det passer ikke inn i hverdagen dems. Da er det lettere å bruke vår (primitive) vitenskap til å avfeie det med.

Hvorfor skulle noen være redde for at noen skulle være mer avansert enn oss? Det ville jo vært ufattelig kult! Tenk så mye vi kunne lært fra dem!

 

Og tenk så spennende å kommunisere med et annet intelligent vesen fra en helt annen verden. Det ville vært helt fantastisk.

 

Nei, du stryker som hobbypsykolog.

Lenke til kommentar

UFO fenomenet er uten tvil et fasinerende tema og jeg liker å få med meg dokumentarer angående dette. Ut fra den dataen man blir presentert, som bilder, videoer vitneutsagn og dokumenter så er uten tvil et høyst reelt fenomen som fortsatt mangler en del svar.

Jeg finner beklagelig at fenomenet automatisk hele tiden skal "dummes" ned og at seriøse forskere ikke tør å nevne eller ta en nærmere titt på fenomenet, og gjør de det, så blir de ofte uglesett i forskningsmiljøet.

 

På andre siden så er det også miljøer som igjen bidrar til at fenomenet blir forbundet med noe useriøst. Dette er New Agere som med sine forvridde oppfattinger og meninger. Det er også hoxere som forurenser fenomenet med sine forfalskninger.

Så har vi Argument from ignorance som er en gjenganger ved observasjoner. Altså den som observerer noe som ikke kan forklares ut fra jordlige perspektiver og konkluderer med at det er utenomjordisk.

Hvis en ikke vet hva man observerer, så vet man ikke hva det er! Man kan da ikke konkludere enten eller!

Argument from ignorance er dog noe debunkere ofte også tyr til uten videre konsekvenser.

Dette bidrar til at fenomenet som er høyst levende ikke blir tatt seriøst.

 

Jeg er vil ta med i debatten at jeg personlig ikke tror vi blir besøkt av utenomjordiske. Ut over det har jeg heller ingen forklaring på fenomenet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hørt at det er veldig mange narkomaner i Haugesund.

 

Det kan nok stemme... :p

 

 

Stilig det som var i haugesund, bor selv i nabokommunen.

Beena: Hva mener du med naturlig? Har det vært ofte observasjoner i Haugesund? :ohmy:

Om det har vært mange registrete observasjoner av #ufoer# i Haugesund ommrådet vet jeg ikke.

Men stedet ligger i nærheten av en sivilasjon som bruker det vi kaller ufoer som et transport middel. Stavanger vil jo da være et like naturlig område for å observere "ufoer"

 

For de som vil prøve seg på en observasjon, bør prøve seg en kveld med klar himmel, tåkefri og lite vind.

 

Jeg kommer snart til å selv være en pilot i en slik farkost, og da skal jeg prøve å være litt mere lavtflyvende og nærgående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg kommer snart til å selv være en pilot i en slik farkost, og da skal jeg prøve å være litt mere lavtflyvende og nærgående.

 

Kunne du være snill å ta deg en sving over Sarpsborg også - hvis så er mulig lurer jeg på om du kan flyve ekstremt lavt, siden jeg er sterk nærsynt?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

“Maximum security exists concerning the subject of UFOs.”

Allen Dulles, CIA Director, 1955.

 

Roscoe Hillenkoetter

”Behind the scenes, high-ranking Air Force officers are soberly concerned about UFOs. But through official secrecy and ridicule, many citizens are led to believe the unknown flying objects are nonsense.”

From a public statement, 1960.

 

tenkte det var på tide og opprette en offisiell UFO tråd hvor man kan diskutere ALT som er relatert til UFO fenomenet.

 

så, hva tror du? ET come home?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...