Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Det nyhetsinnslaget virket jo ganske oppsiktsvekkende.  Vet ikke helt hva jeg skal tro, vi kunne godt fått  vite mer syns jeg.

 

Og sånt som denne guiden over raser med detajerte beskrivelser. Mange sier nok at det er bare tull, men jeg er ikke så helt sikker.

hvis romvesener har teknologien til å reise til oss fra sin base, så har de også teknologien til å leve blant oss og skjule seg uten at vi vet hvor de er.

 

hovedproblemet med romfart er at det at prinsippet om at ingenting kan reise fortere enn lyset (altså 3*10^8 m/s) gjør at vi aldri kommer oss ut av solsystemet og til andre aktuelle stjerner. dette gjelder da for romvesener også.

 

kanskje kan man finne noe i kvanteverdenen? 

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Bet meg merke til beretningen om denne kristne mor som fortrengte hva hun hadde sett, og begynner å tenke litt. Hva kan kristendommen være tuftet på? Mange mener gud - men hva om det var Ufoaktivitet på den tiden Jesus vandret på jorden?  Se ikke bort fra det. Så som en kunstig befruktning av mor som var jomfru. Tre vise menn som følger en stjerne som viser vei til en stall - kan godt ha vært en Ufo. Også fremmede som i løpet av natten flytter steinen foran graven og henter Jesus i en Ufo - for så å vekke han til live (mulig at han bare var i en slags koma i regi av aliens). Og så blir han til slutt hentet med beskjed om at han skal komme tilbake på samme måte som han dro. Nå har det gått over to tusen år og ennå ikke kommet til bake, er det fortsatt mulig?  Ja, hvis Albert Einsteins teori om tidsreiser er mulig, basert på lyshastighet. E = Mc2.  Reiser man i lyshastighet er dette så energikrevende at tiden stanser omtrent helt opp - forhold 1/1000. Jesus har i såfall blitt to år eldre på denne tiden og kan så absolutt komme tilbake - i en Ufo.  

Kristendommen må ikke være så forutinntatt mot Ufofenomenet, og jeg vet utmerket godt hvilken makt de har ute i verden hvor det viktigste som finnes er å hemmeligholde sannheten om Ufo`er. De kan møte seg selv hardt i døren hvis de fortsetter med dette.

Lenke til kommentar

Vi si det er mer sannsynlig enn noe annet, at det var Aliens som inspirerte mye av beretningene i bl a Bibelen.
Den Hellige Ånd skal man være forsiktig med å letterliggjøre, det kan visstnk være livsfarlig. Og jeg har respekt for den.

Men mye annet forskjellig, tror jeg kan være basert på observasjoner av utenomjordisk involvering. En sterkt Kristen skrev på et annet forum en gang, at det ikke trenger være noen motsetning. Så selv sterkt troende kan vedkjenne denne muligheten.

Har kanskje nevnt det før, men fartøyet i Ezekiel er blitt rekonstruert av NASA ingeniøren Joseph Blumrich, som gav ut boken "Og Himmelen åpnet seg. Anbefalt lesning.:  https://www.nb.no/nbsok/nb/1beae19c18d7568c4ff9cbbfafd82fe2?index=1#0
 

Erich Von Daniken ble visstnok tatt i å jukse med et eller annet for noen år siden ( hvis det ikke bare var oppspinn), men står fremdeles fast på sine teorier om dette. Har jo skrevet en rekke bøker om temaet.

Lenke til kommentar

Å anta at Jesus sto i ledetog med fremmede fra rommet, er ikke latterliggjøring av det andre. Men troen på gud handler mye om at man mangler svar. Hva visste vel de som levde på jorden for to tusen år siden om verdensrommet?  Utrolig lite egentlig. I dag vet vi mer, og stjerner vi ser begynner vi å forstå er solsystemer som vårt eget. 

Noe av det mest banebrytende jeg har vært borti med tanke på alternativ forståelse er Ufosaken på 70 tallet hvor Billy Meier hadde kontakter med denne Semjase, og hennes beretninger om hvor menneskerasene hadde sin opprinnelse.  Jeg er nesten ikke ferdig den dag i dag med å sette brikkene på plass i dette puslespillet som ble så overraskende og revolusjonerende for min forståelse av hva verdensrommet kan frembringe av overraskende momenter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Lurer på en ting. Leste for litt siden at tidligere majoritetsleder i Senatet i USA, Harry Reid (for 8 år) og senator fra Nevada (area 51) ønsket mer åpenhet om UFOer.

Dette synes jeg er litt merkelig. Burde ikke han være en av de personer som faktisk har informasjon om dette? Han var jo nummer 4 på rangstigen i det landet.

Lenke til kommentar

Slikt er jo ganske vanlig i USA. Da Roosevelt laget atombomben, så visste ikke hans visepresident Truman om det. Så han var svært overrasket da Roosevelt døde og han fikk ansvaret for dette programmet.

Litt komisk at tusenvis av ingeniører, kantinearbeidere og vaskehjelp ved om det som skjer på Los Alamos, men ikke Truman.

En delvis sammenlignbar situasjon mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...