Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Angående de tidligere postene med den svarte kuben osv, så er det de siste par år blitt veldig populært for pressen å ta opp slike saker fra ymse youtubekanaler som secureteam10, thirdfaceofmoon og lignende, som de(og de fleste andre) på forhånd VET er hoaxere.
Det er jo selvsagt bevisst sensasjonalisme for og selge og ikke noe nytt, men fortsatt kanskje litt frustrerende når det finnes legetime saker dem kunne tatt tak som faktisk kunne blitt interessant lesning, men nok om det.

Lee Spelgel er fast skribent for huffingtonpost under "wierd news" og "ufos". Han var med de gamle ufo kara fra project blue book osv helt tilbake på 60 tallet. artiklene hans kan anbefales.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis en ser på disse fenomenene med religiøse briller, så passer de egentlig veldig godt inn. Jeg forventer en snarlig kontakt med disse UFO'ene, der de skal proklamere hvorfor livet er her på jorden osv. Muligens også forklare oss hvem "Jesus/Gud" er. For å bevise at du tror på disse, så blir en nødt til å ta et merke eller nummer på høyre hand, eller i pannen.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=UIIWL2HRmO8&t=346

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen av dere som har sett filmen ExtraOrdinary - The Stan Romanek Story? Makan til større hoax skal man lete lenge etter :p Begynte å se denne og håpet på noen skikkelig godbiter, men dårlig dukketeater og lek med lommelykt ødela hele opplevelsen og jeg bare skrudde av hele filmen.

 

Men, tips på andre filmer taes i mot :) 

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Noen av dere som har sett filmen ExtraOrdinary - The Stan Romanek Story? Makan til større hoax skal man lete lenge etter :p Begynte å se denne og håpet på noen skikkelig godbiter, men dårlig dukketeater og lek med lommelykt ødela hele opplevelsen og jeg bare skrudde av hele filmen.

 

Men, tips på andre filmer taes i mot :)

Tja, denne kom ut for en liten stund siden...

 

http://www.imdb.com/title/tt6400614/

Lenke til kommentar

Hvorfor engasjerer dette crackpot-temaet så veldig? Er det en slags moderne religion?

Fordi det er noe som mange har sett, eller kjenner noen som har sett noe tror jeg? I visse kretser er det blitt som en religion dessverre, der de tror dette er planetariske vesener som er her for å hjelpe menneskeheten osv og der enkelte kanaliserer beskjeder for disse.

Selv er jeg interessert i temaet, men er skeptisk til det meste som kommer frem.

Lenke til kommentar

Ser det var en del medieoppslag om dette rundt 2012

Ufo-lignende vrak i Østersjøen

 

Etter det ser det ganske stilt ut. Hva vet man pr i dag, hva fant man ut?

Var ikke mye oppdatert som kom fram ved søk.

Ser ikke ut som om man har kommet stort lengre, men her er den nyeste artikkel jeg fant.

http://www.express.co.uk/news/science/750245/baltic-sea-anomaly-crashed-ufo-seabed-ocean-x-peter-lindberg

Lenke til kommentar

Tviler.. De snakker veldig åpenlyst om hva som skjer... Lite penger, ekstremt vanskelige forhold og lite "funn" er vell heller årsaken.
Litt pussig sammentreff.. Husker jeg var inne på youtube kanalen til peter Lindberg en stund etter "oppdagelsen". Da lå det en lang "dokumentar" som handlet om en ufo observasjon han hadde gjort for mange år siden. Han påstod å ha sett en flere kilometer stor ufo over en svensk militærbase tidlig en morgen.
Uansett, den videon var fjernet siste jeg skjekket.

Lenke til kommentar

Virker uansett rart. Etter hva som framkommer skulle man tro det er en stor sensasjon. Metall man ikke kjenner til, alderen,og at det tyder på at det er en konstruksjon?(..!)

Merkelig at noe sånt da ikke kommer mer i fokus. Men nå kan det være forskjellig vi ikke vet som andre vet da.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Dette må vell nesten være lov å kalle et legetimt mysterie?. Mange ubesvarte spørsmål. Ingen har vell enda kommet med en god, logisk forklaring på hvordan den kan ha oppstatt på en naturlig måte(som jeg har hørt), som tar høyde for alle de merkelige faktorene med objektet. Men for all del, det KAN jo selvfølgelig være et særs uvanelig, hittil ukjent naturfenomen for alt jeg veit..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Noen av dere som har sett filmen ExtraOrdinary - The Stan Romanek Story? Makan til større hoax skal man lete lenge etter :p Begynte å se denne og håpet på noen skikkelig godbiter, men dårlig dukketeater og lek med lommelykt ødela hele opplevelsen og jeg bare skrudde av hele filmen.

 

Men, tips på andre filmer taes i mot :)

Tja, denne kom ut for en liten stund siden...

 

http://www.imdb.com/title/tt6400614/

 

 

Så denne nettopp. Mye de samme tingene de snakker om her, som har vært i tidligere lignende dokumentarer

noen var spunnet mye rundt Bob Lazar og hans påstander om hva som foregikk på hemmelige baser, der de er i bestittelse av alien romskip. Noe han hadde vært med på å arbeide med.

 

Det samme kom opp i denne, og en rekke mer og mindre kjente personer hevdet seriøst å vite både det ene og det andre.

I denne filmen gikk det også veldig mye på top sectret, dekkhistorier, manipulering av sannheten fra myndigheter i Usa.

Men som vanlig kommer vi ikke videre.

Det hevdes å flomme med dokumentasjon, men alt blir kneblet og tiet ned. Det ble feks antydet at Marylin Monroe ble myrdet

fordi hun visste for mye gjennom andre som visste noe. osv

 

Man sitter altså på kjennskap og kunnskap som ville forandret og løst verdensproblemene på notime, men som samtidig vil slå beina under all makt, næringsliv, økonomi osv.

 

Hvis dette stemmer er det jo mildt sagt uhyrlig. Man kan gjerne se denne filmen, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Lenke til kommentar

Apropo å ikke vite hva man skal tro.. Har du sett "Mirage men" (2013)?
Jordnær dokumentar som fokuserer på hvordan agenter i USAF manipulerte(er) ufo-miljøet.
Helt ufattelig å tenkte på at dette faktisk foregår, og hvor mye ressurser dem bruker på det.

Minner meg om den powerpointen snowden lekket, med en så fin tittel som : The Art of Deception: Training for a New Generation of Online Covert Operations.
Med flere bilder av UFO'r i denne presentasjonen(som virker å være en slags opplæring for agenter i å hvordan fjerne/latterliggjøre uønsket informasjon ute i sivilbefolkningen), kan man kanskje strekke seg til å tenke at kanskje ufo-miljøet kan være et av målgruppene dem jobber med? ikke veit jeg.. Men det virker ikke altfor usansynelig.


Link til powerpointen: https://theintercept.com/document/2014/02/24/art-deception-training-new-generation-online-covert-operations/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...