Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Det er visst stor oppstandelse i UFO-leiren. Det dreier seg om et dokument fra 1950 som er frigitt. Det handler om Roswell-episoden :

 

"FBI frigjør notat om UFO-landing.

 

Spesialagent skriver til FBI-direktøren at Luftforsvaret har funnet tre flygende tallerkener. Les dokumentene."

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3128812.ece

Dette er jo bare et dokument som viser til hva noen har påstått. Det er ikke en rapport som slår fast at de snakker sant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er visst stor oppstandelse i UFO-leiren. Det dreier seg om et dokument fra 1950 som er frigitt. Det handler om Roswell-episoden :

 

"FBI frigjør notat om UFO-landing.

 

Spesialagent skriver til FBI-direktøren at Luftforsvaret har funnet tre flygende tallerkener. Les dokumentene."

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3128812.ece

Har du lest hva som står i dokumentet det er bilde av? Her er et lite utdrag:

 

the disc is hexagonal in shape and was suspended form a ballon by cable.................... further advised that the object found resembles a high altitude weather balloon with a radar reflector.

 

Det er en radarreflektor som man henger under værballonger for å kunne tracke ballongenes ferd med radar altså. Dette er veldig vanelig og jeg kan ikke forstå hvorfor noen skal være så oppspillt over det.

 

 

 

Er dette UFOen din kubin?:

 

Slide1.JPG

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Er dette UFOen din kubin?:

 

Det er nok noe slikt ja. Men det ville nok ikke blitt funnet tre kropper med "human form" i en slik. Så der ville det vært et forklaringsproblem i forhold til rapporten.

 

Men som snartenkt skriver over her ; det er en rapport, uten noen garanti for at det er hold i det som står i den.

 

Det samme poenget understrekes her :

 

http://www.youtube.com/watch?v=YxlUDwDGQdU&feature=player_embedded

 

( Overse at damen forøvrig er en overbevist troende. )

Lenke til kommentar

Det er visst stor oppstandelse i UFO-leiren. Det dreier seg om et dokument fra 1950 som er frigitt. Det handler om Roswell-episoden :

 

"FBI frigjør notat om UFO-landing.

 

Spesialagent skriver til FBI-direktøren at Luftforsvaret har funnet tre flygende tallerkener. Les dokumentene."

 

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3128812.ece

 

Skjønner ikke hvordan det der kan gi oppstandelse i UFO-leiren. Det står det jo nøyaktig det myndighetene i USA har sagt hele tiden, nemlig at det var værballonger ...

Lenke til kommentar

Noe annet interessant med den videoen er jo at brorparten av maleriene og tegningene er laget av kristne eller andre som lider av andre former for overtro, kanskje det er en sammenheng her? Noe annet interessant er at enkelte av maleriene er så gamle at kunnskapen om naturfenomener var lik 0. Noe annet er selvsagt at om noe er tegnet, betyr det at det er virkelighet? I så fall bør du passe deg for denne karen:

 

cthulhu_800.jpg

 

Red.: La til tag på bildet.

Endret av NikkaYoichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åj, det var da som faen :p Les det jeg skrev, antatte ufoer og romvesener. Ga ingen intensjoner om at jeg så på dette som legit.

 

Når det er sagt, synes jeg mye av det som vises er ganske spennende. Spesielt de huleboertegningene,samt at noen av ufoene virker å være av skinnende materiale/metall.... men man kan jo aldri vite.

 

Hvorfor så overbevist på at ingen har besøkt oss, btw?

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

Hvorfor så overbevist på at ingen har besøkt oss, btw?

Mange lysår med avstand. Også kun vise seg for hillbillys og stikke ting i rompa deres....

 

Hadde noen kunnet reise over så store avstander på en så kort tid hadde deres teknologi vært så extremt overlegen at de ikke hadde hatt noe behov for å luske seg rundt i atmosfæren vår. Hadde de bare vært interessert i å observere kunne de gjordt det på lang avstand langt utenfor vår atmosfære, hadde de villet kontakte oss hadde de gjordt det umiddelbart og veldig offentlig og alle hadde visst om det og hadde de vært ute etter våre resurser hadde de tatt det og dratt videre...

 

En sivilisasjon med en slik teknologisk overlegenhet ville ha sett på oss som vi ser på griser eller kuer eller et annet liknende dyr. Hvorfor ville de ha reist så enorme avstander for å komme til oss? Teknologi kan vi ikke gi dem, energi, vann, karbon, ol. kan de skaffe mye mer av mye enklere på andre planeter, osv. Den eneste interessen vi evt. ville være for en slik sivilisasjon ville være som et forskningsobjekt akkurat som div. arter som vi forsker på her på jorden ut av nyskjærrighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor så overbevist på at ingen har besøkt oss, btw?

Mange lysår med avstand. Også kun vise seg for hillbillys og stikke ting i rompa deres....

 

Hadde noen kunnet reise over så store avstander på en så kort tid hadde deres teknologi vært så extremt overlegen at de ikke hadde hatt noe behov for å luske seg rundt i atmosfæren vår. Hadde de bare vært interessert i å observere kunne de gjordt det på lang avstand langt utenfor vår atmosfære, hadde de villet kontakte oss hadde de gjordt det umiddelbart og veldig offentlig og alle hadde visst om det og hadde de vært ute etter våre resurser hadde de tatt det og dratt videre...

 

En sivilisasjon med en slik teknologisk overlegenhet ville ha sett på oss som vi ser på griser eller kuer eller et annet liknende dyr. Hvorfor ville de ha reist så enorme avstander for å komme til oss? Teknologi kan vi ikke gi dem, energi, vann, karbon, ol. kan de skaffe mye mer av mye enklere på andre planeter, osv. Den eneste interessen vi evt. ville være for en slik sivilisasjon ville være som et forskningsobjekt akkurat som div. arter som vi forsker på her på jorden ut av nyskjærrighet.

 

Håper ikke dette er et argument flere her inne benytter seg av, da det i bunn og grunn bare er synsing. Det å stryke det av "beviser" man har på at utenomjordiske har vært i vår atmosfære på grunnlag av at du ikke ser noen grunn til at de skulle være her, blir for vagt. Hvis vi er som kyr, som du sier, i forhold til en eventuell alien rase, hva får oss til å tro at vi kan forstå oss på deres eventuelle motivasjon til å besøke oss da? Jeg vil ikke fremstå som noen UFO forkjemper, det er jeg ikke, jeg vil bare se på dette med et åpent sinn. Skal man motargumentere, kan man heller vise til fakta som motbeviser det folk anntar er besøkende fra andre planeter.

 

Videon jeg linket til over synes jeg det ikke går ann å spøke bort, slik den ble gjort. Nikkayouchi sammenlignet det med eventyr etc. Men jeg synes alikevel det er forbausende at forskjellige sivilisasjoner 15 000 år tilbake i tid har tegnet metaliske elementer på himmelen, som tilsvarer utseendet til UFOer som har blitt observert i nyere tid. Man kan selvfølgelig ikke vite hva dette egentlig er, men å kalle det mistolkning etc blir igjen for vagt. Dette er observasjoner gjort av mennesker, avbildet på eneste måte som var mulig på den tiden, ved hjelp av illustrasjoner. De tegnet rett og slett det de så, og det går vel egentlig ikke ann å diskutere, i og med at omfanget er så stort.

 

Samtidig er det viktig å merke seg at det har skjedd et skifte når det gjelder dette med utenomjordisk liv. Før var det noe et fåtall trodde på, i det siste har det blussnet opp i vitenskapen som mer og mer sannsynlig. Nå nylig ble det jo offentligjort at det finnes 100 millioner(!) beboelige planeter bare i vår galakse(NRK), og vitenskapsmenn verden over har begynt å forberede seg på et eventuelt møte. Her er en video fra en konvensjon, hvor blant Michio Kaku er foreleser(co-founder av strengteorien)Foreslår at folk ser denne, ganske spennende, Kaku snakker om forskjellige typer sivilisasjoner som kan oppstå.

 

 

Når det er sagt har ingen her hevdet at det ikke finnes liv på andre planeter, og dette faller litt utenfor UFO-diskusjonen. Synes bare det var verdt å nevne.

Endret av Bosna
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den samme Michio Kaku som skremmte oss med en super solstorm i 2012 som vil ødelegge allt elektrisk utstyr på jorden?

 

http://www.youtube.com/watch?v=4_TzIUlaQok

 

http://www.youtube.com/watch?v=lPLjnqS8UeY

 

Det ser ut til at denne Michio Kaku er en "sensasjonsforsker" som er veldig ivrig på å gå ut i media med sensasjonsutsagn deriblandt skremmselspropaganda.

 

Her er hvordan solsyklus 24 utvikler seg:

sunspot.gif

f10.gif

Det ser med andre ord ut til å bli den minste solsyklusen på lang tid og NOAA og NASA har justert sine prediksjoner ned for hver eneste nye prediksjon de har kommet med.

 

Men siden Michio Kaku sier at det kommer til å bli "dommedag" så er det vel det du tror på?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg liker at du henger deg opp i det mest urelevante i posten min(som jeg til og med sier er urelevant), og overser motargumentene jeg kom med til din forrige post. Men siden du vil snakke om Kaku, kan jeg nevne at jeg har lite/ingen foregående kunnskap om mannen, annet enn at han er co-founder av string-teorien. Jeg sa heller ikke at jeg trodde på videoen jeg referte til, bare at den var interessant, siden den kommer med en teori om hvordan sivilisasjoner utvikler seg. Når det gjelder denne solstormen hans, vet jeg intenting om dette Men var jo noe i norsk media om en solstorm i 2013, som kunne få en del kjipe konsekvenser: Aftenposten

Lenke til kommentar

Hvorfor så overbevist på at ingen har besøkt oss, btw?

Det er vel heller det at man ikke er overbevist om at noen har besøkt oss som er saken. Det finnes ingen bevis eller grunn til å tro at vi har hatt besøkende fra andre planeter her på jorda. Jeg tror at det helt sikkert eksisterer eller har eksistert liv på andre planeter, mest fordi at det er så mange planeter der ute at det ville overraske meg om det ikke har oppstått liv andre steder. Om disse livene er intelligente, er et helt annet spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor så overbevist på at ingen har besøkt oss, btw?

Det er vel heller det at man ikke er overbevist om at noen har besøkt oss som er saken. Det finnes ingen bevis eller grunn til å tro at vi har hatt besøkende fra andre planeter her på jorda. Jeg tror at det helt sikkert eksisterer eller har eksistert liv på andre planeter, mest fordi at det er så mange planeter der ute at det ville overraske meg om det ikke har oppstått liv andre steder. Om disse livene er intelligente, er et helt annet spørsmål.

 

Det spesielle med denne debatten, er at det faktisk er massevis av "beviser", men disse blir ofte tolket på forskjellige måter av truthere og debunkere. Mystiske lys på himmelen blir av noen sett på som besøkende, mens andre avfeier det som værballonger etc. Det finnes jo også piloter/militære som mener å ha observert og "jaget" lynraske ufoer. Men dette er dog ikke håndfaste beviser, noe visse krever for å virkelig tro på noe.

 

Vil annbefale en serie som gikk på History Channel, som heter Ancient Aliens, for de som ikke har sett den og synes dette med besøk fra andre planeter er interessant. Kort fortalt handler den om hvordan aliens vist nok skal ha hjulpet visse sivilisasjoners utvikling, samt at det mennesker trodde var/kalte guder, egentlig var romvesener. Høres ganske spaca ut, men rimelig god serie. Forkjemperne for denne teorien(ancient alien theorists eller no), viser til det de mener er soleklare beviser på at romvesener har vært på jorda, så er det opp til hver enkelt å velge om han vil tro på det eller ikke. Sesong 1 er hovedsaklig innspirert av boken "Chariots of the Gods"

 

LINK

Endret av Bosna
Lenke til kommentar

Det spesielle med denne debatten, er at det faktisk er massevis av "beviser", men disse blir ofte tolket på forskjellige måter av truthere og debunkere.

Du har nok misforstått betydningen av ordet bevis.

1 påvisning av riktigheten, gyldigheten av et forhold, en påstand et matematisk b- / et avgjørende b-

2 faktum som gir grunn for visshet politiet har fellende b- mot dem / saken ble henlagt på grunn av b-ets stilling

 

Et faktum er ikke åpent for noen tolkning, faktum er nettopp faktum. Det som er så fint med bevis, er at de er objektive og IKKE åpne for tolkning.

 

Mystiske lys på himmelen blir av noen sett på som besøkende,

Dette helt uten noen som helst grunnlag og hold i virkeligheten.

 

mens andre avfeier det som værballonger etc.

I alle kjente tilfeller, så er det også blitt bevist at det har vært tilfellet.

 

 

Det finnes jo også piloter/militære som mener å ha observert og "jaget" lynraske ufoer. Men dette er dog ikke håndfaste beviser, noe visse krever for å virkelig tro på noe.

Håndfaste bevis er det eneste som gir noe reellt grunnlag for å vite om disse påstandene er sanne. Jeg kan også si at jeg har blitt bortført av romvesner, men det betyr ikke at det er sant. Derfor er det eneste som gir grunnlag for å tro på slike påstander, håndfaste, objektive bevis.

 

 

Forkjemperne for denne teorien(ancient alien theorists eller no), viser til det de mener er soleklare beviser på at romvesener har vært på jorda,

Dog klarer de ikke å presentere noen slike bevis - det er ganske fiffig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Vil annbefale en serie som gikk på SciFi-Channel, som heter Stargate SG-1, for de som ikke har sett den og synes dette med besøk fra andre planeter er interessant. Kort fortalt handler den om hvordan aliens vist nok skal ha hjulpet visse sivilisasjoners utvikling, samt at det mennesker trodde var/kalte guder, egentlig var romvesener. Høres ganske spaca ut, men rimelig god serie.

 

Fiksa den der for deg ;)

Lenke til kommentar

 

Vil annbefale en serie som gikk på SciFi-Channel, som heter Stargate SG-1, for de som ikke har sett den og synes dette med besøk fra andre planeter er interessant. Kort fortalt handler den om hvordan aliens vist nok skal ha hjulpet visse sivilisasjoners utvikling, samt at det mennesker trodde var/kalte guder, egentlig var romvesener. Høres ganske spaca ut, men rimelig god serie.

 

Fiksa den der for deg ;)

 

Hehe nice one.

 

Men serien er faktisk god, siden den viser begge sider av saken. Moderne arkologer gir sine forklaringer på "uforklarlige" ting, mens "ancient alien theorists" gir sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...