Gå til innhold

Kulturo: Slutt for Kulturo.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange av dere som nå klager kjørte adblock når dere besøkte kulturo.no? Det er tross alt reklameinntekter de levde av.

 

Det var den eneste norske filmsiden jeg leste, nå blir det kun de utenlandske igjen :(

Har du noen tips om disse utenlandske? Jeg benyttet selv nesten utelukkende kulturo.no, så vet ikke hvor jeg skal gå nå ...

 

 

Takk til alle dere i kulturo.no for mange bra anmeldelser og artikler, gi gjerne lyd fra dere om dere velger å opprette en uavhengig kulturside.

 

Til slutt vil jeg rette skepsis til hvor dette ender. Synes ikke hardware-nettverket har hatt veldig positiv utvikling i det siste.

Lenke til kommentar
Snakker vi at moderselskapet deres, Mecom prøver desperat å kvitte seg med gjelden sin ved å selge ut og legge ned? Kommer dette til å ende opp med å gå ut over resten av HW-nettverket? For hvis ikke, hvorfor akkurat kulturo? Slik jeg har sett det har kulturo vært en av dere mer populistiske sider, ved siden av gamer-nettverket, og dermed (i teorien) det de burde tjene mest på. Etter å ha lest om hvor drastisk Mecom sank i verdi så ventet jeg egentlig på en reaksjon i det norske Edda Media, men å legge ned en side var mer drastisk enn ventet.

Kulturo som det siste tilskuddet er den minste siden i nettverket, til dels grunnet at vi var nyeste og fordi det aldri faktisk har vært satset på. Det faktum at det ikke har vært teknologisk rettet har gjort at det har falt litt utenfor resten, og det er også grunnen til at det ikke er med i Tek.no-nettverket.

 

Det dreier seg ikke om å selge ut, men en ren nedleggelse som da sparer eventuelle utgifter man har.

Jeg vil ikke spekulere i grunner utover det som står i saken, at man ikke har funnet de nødvendige midler for å satse videre. Det er klart at finanskrisen spiller inn, annonsemarkedet har fått et virkelig slag for buken som påvirker absolutt alle mediebedrifter i Norge.

Lenke til kommentar

Prinsipielt sett ser jeg ingen forskjell på Kulturo.no og Gamer.no når det er snakk om "paraply" å komme under. Spill er i hovedsak kultur, ikke teknologisk. Sånn sett merkelig at Gamer kom under Tek men ikke Kulturo. :)

 

Hva tiden kunne bringe får vi vel aldri vite. Jeg hadde håpet Kulturo kunne vokse og etterhvert også omfattet litteratur (de begynte jo smått med tegneserier). Kombinert med Gamer kunne man da fått et komplett tilbud på kultur og underholdning :)

Lenke til kommentar
Joda, Kulturo var vel ei god side men på sett og vis er jeg faktisk glad at nettopp den forsvant.

HW-nettverket (les: diskusjon.no) er blitt ett eneste stort sammensurium av forskjellige emner og temaer.

 

Før i tiden så var det Hardware, Overklokking og Programvare som gjaldt. Da fremsto forumet/ene som et betydelig mer kompetent og interessant møtested for folk som delte interesse innen IKT.

Hvem husker ikke alle de virkelig gode og ukommersialiserte artiklene som "overklokking av tannbørste", og kvalitetsinnleggene til gamle Skrue på forumet?

 

(...)

 

 

Er så veldig enig.

Lenke til kommentar

Jeg var i ferd med å legge meg. Men denne nyheten stjal nattesøvnen fra meg. Dette er trist.

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke leste veldig mye her, dvs. jeg leste ikke noe av musikkstoffet deres. Men det er her jeg har lest omtaler av filmer. Det er her jeg har fulgt med i diskusjonen om hvorvidt Peter Jackson skulle medvirke i Hobbiten eller ikke og det er her jeg har sett trailere. Stedet har hatt gode skribenter med meninger de står for - og det er flott. Kulturo.no er faktisk den eneste norske kultursiden jeg kan si at jeg kjenner til. Dagbladet, VG etc. har vel naturligvis kulturseksjoner, men disse er ikke akkurat noe jeg vil anse som meget god kvalitet.

 

Ellers må jeg bare få lov å sitere;

Dere avslutter det kanskje på topp, men jeg tror ikke dere engang har klatret halveis.

 

Takk Kulturo.no :)

Lenke til kommentar

Dette her er rimelig på tryne.

Her legges ned en av de bedre sidene som har vært på nettverket i lang tid og så skal det bare pakkes og legges ned?

Det dreier seg ikke om å selge ut, men en ren nedleggelse som da sparer eventuelle utgifter man har.

Jeg vil ikke spekulere i grunner utover det som står i saken, at man ikke har funnet de nødvendige midler for å satse videre. Det er klart at finanskrisen spiller inn, annonsemarkedet har fått et virkelig slag for buken som påvirker absolutt alle mediebedrifter i Norge.

 

Hvor mye skal dere ha i donasjoner for at driften skal videreføres?

Setter en først igang en pengerullingsaksjon så donerer jeg gladelig penger for å vedlikeholde drift og annet til kulturo.no

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...