Gå til innhold

Kulturo: Slutt for Kulturo.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe galt i gi kritikk, men jeg klarer ikke helt å se grunnlaget for den med de argumentene du har postet. For all del, det kan være andre ting du reagerte på som ødela dvd-anmeldelsene for deg.

 

Når det gjelder THX-lyd så er det en lyd-standard, eller en kvalitetstempling. Det er ikke THX (som i en institusjon) som godkjenner lyden, men lyden får THX-stempelet. Altså ser ikke jeg noe feil ved å bruke utrykket THX-lyd.

Lenke til kommentar
Han mener sikkert at Quicktime ikke er noen god videoavspiller, noe jeg er veldig enig i. Mangler ofte codecer, må installere og laste ned iTunes for å installere QuickTime (freedom!), kjøpe QuickTime Pro for å spille av i fullskjerm (Yippidoo!)... osv...

???

Man trenger ikke iTunes for å installere Quicktime. Dessuten er Quicktime Pro er laget for å encode filmer og endre format på dem. Quicktime er en avspiller, så det er ikke noe problem å se videoer i fullskjerm med vanlig Quicktime.

Lenke til kommentar
THX er navnet på selskapet såvel som sertifikasjonen. Dessuten virker som du ikke har fått med deg at BÅDE bilde og lyd er THX-godkjent på en DVD, ikke bare lyden.

Ser nå at selskapet også heter THX :blush: , men siden siden det også er snakk om en sertifisering eller godkjenning så vil jeg si at det ikke er noe galt med å si THX-lyd (dog har vi beveget oss litt lenger inn på norskfaget enn det jeg liker ;) ). Hvis sertifiseringen gjelder for både lyd og bilde er jeg enig i at det er litt rart at bildedelen ikke nevnes.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...