Gå til innhold

Kulturo: Slutt for Kulturo.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pleide å ta turen innom noen ganger, spesielt fikk jeg med meg ukens kinofilmer, og anbefalte filmer samt anmeldelsene. Lykke til videre til dere i redaksjonen!

 

Da får vel vi brukere her på forumet ta opp igjen ''Oversikt over kommende kinofilmer''-tråden som det har vært særs liten aktivitet i - noe vi kan bidra med selv, i det minste. :)

 

Link.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har vært den ivrigste leseren av Kulturo.

 

Kulturo er likevel en side jeg fra tid til annen har frekventert, og jeg mener Kulturo har vist en beundringsverdig variasjon, og det har vært svært mange gode artikler.

 

Jeg må få gi uttrykk for en indignasjon overfor eierne som ikke lenger vil backe Kulturo, men jeg vet godt hvordan mediaverdenen er, jeg arbeider sånn smått i den selv.

 

Kondolerer på det sterkeste til de som rammes, til de brukerne som mister en høykvalitetsportal, og ikke minst til alle de som har brukt tid og energi på å bygge opp Kulturo. Nettverket blir ikke det samme uten dere.

 

:)

Lenke til kommentar

Joda, Kulturo var vel ei god side men på sett og vis er jeg faktisk glad at nettopp den forsvant.

HW-nettverket (les: diskusjon.no) er blitt ett eneste stort sammensurium av forskjellige emner og temaer.

 

Før i tiden så var det Hardware, Overklokking og Programvare som gjaldt. Da fremsto forumet/ene som et betydelig mer kompetent og interessant møtested for folk som delte interesse innen IKT.

Hvem husker ikke alle de virkelig gode og ukommersialiserte artiklene som "overklokking av tannbørste", og kvalitetsinnleggene til gamle Skrue på forumet?

 

Alt dette er for lengst borte. Nå er alt blitt slått sammen til diskusjon.no, og de virkelige gode norske fagnettstedene som Overklokking.no ( RIP :cry:) og Programmer.no er også nedlagt. Vi har fått inn fjerne kategorier som "Sport og trening", "Kultur", "Fritid" osv. som dessverre etter min mening har ødelagt fagmiljøet her. Forumet er fullt av vidt forskjellige grupper mennesker med helt vidt forskjellige interesser og meninger.

 

Joda, Norge trenger sikkert et "generelt" forum, men det er synd at det er restene etter det originale nettverket som får lide.

 

Jeg er helt fullt og vidt klar over at følgende utsagn er helt totalt uinteressant for nå dødskommersialiserte HW (og sikkert også den "nye brukergruppen"), antagelig er det også for sent, men likevel:

Back to basics! Fjern alle forumkategoriene som ikke har tilknytting til IKT, og skill dem i egne fora under deres representative nettsted (foto under Akam, motor under Amotor osv.)

 

Hmm, sporet vel litt av her... :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Back to basics! Fjern alle forumkategoriene som ikke har tilknytting til IKT, og skill dem i egne fora under deres representative nettsted (foto under Akam, motor under Amotor osv.)

Ser da virkelig ikke hva du klager over. Kultur-delen av forumet er i sin egen kategori mens hardware-delen er i sin egen igjen, ingen av dele flyter over. Og vi har fortsatt veldig mange meget kloke og skarpe IKT-mennesker, det er bare litt vanskeligere å legge merke til dem i og med at det har blitt et veldig omfattende nettsamfunn. (Simen1 f.eks.)

 

Og alt er jo organisert i sine egne "foraer" under sine representative nettsider. Det er ingen som tvinger deg til å surfe over til Akam.nos del av forumet eller å droppe innom sport og trening, om du bare må være i hardware-delen så bare vær der. Jeg personlig liker det som det er, alt er under sine egne kategorier/foraer og flyter ikke ut i hverandre så vi har mye forskjellige kvaliteter og muligheter.

 

Dette er så basic som det blir egentlig, alle de forskjellige typene nettsidene har sine egne respektive foraer/kategorier de bruker men man kan fortsatt surfe innom alle via det samme forumet. Er tross alt ingen tvang i å surfe rundt på de andre delene av forumet. Hold deg til hardware-delen du :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...