Gå til innhold

Kulturo: Slutt for Kulturo.no


Anbefalte innlegg

R.I.P: overklokking.no, programmer.no, hwb.no og nå kulturo.no. Dere er alle dypt savnet.

 

 

Jeg har mistet min tro på dette nettverket.

 

Jeg skjønner igrunn at programmer.no, overklokking osv. gikk dunken. Men det jeg nå håper er at ikke alle diskusjonene om film og tv skal havne ilamme alt det hardwarerelaterte på forsiden til forumet på hardware.no slik som overklokking og programmer og hwb.

Etter at disse ble underkatogorier og overkatogorisert så er resultatet det at det ikke postes mer enn rundt 20 emner om overklokking av skjermkort i RETT katogori iløpet av 90 dager. Alle som bruker disse delene av forumet aktivt skjønner at det er laget mer enn 20 poster i kvartalet om overklokking av f.eks. GPU men det havner ikke der skal lengre.

 

Håper ikke det er slik vi skal glemme kulturo og alle filmene og all musikken vi så og hørte på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke hvorfor "moderskipet" legger ned en av de sidene jeg vil tro bringer inn mest penger. Håper iallefall at Kulturo vil resie seg igjen når pengemangelen ikke er så stor.

Nå er det vel veldig liten grunn til å tro at et firma som skal tjene penger legger ned det området som er mest lønnsomt for dem. ;)

Lenke til kommentar
Lurer på hvor lang tid det vil ta før audiovisuelt.no blir lansert? ... ;)

 

Kilde #1: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainn...audiovisuelt.no

Kilde #2: http://www.tek.no/audiovisuelt

 

Hva? er den ute allerede? Jeg ser det står i sammarbeid med kulturo, og at det ligger en rekke anmeldelser ute. Update please? Hvorfor er det ikke lagt ut noen reklame for denne nye siden?

Lenke til kommentar

Nei. Dvd-anmeldelsene er ræva fordi de nevner dvden i en bisetning eller to. De dvd-anmeldelsene jeg har lest ihvertfall, er omtrent rene film-anmeldelser. Sier ingenting om kvalitet på bilde eller lyd, ingenting om ekstramateriale er interessant eller ikke etc. Jeg gav forøvrig opp å lese dvd-anmeldelser på kulturo.no for lenge siden, jeg har ikke savnet dem siden, og kommer ihvertfall ikke til å gjøre det nå.

Lenke til kommentar
Sist men ikke minst er filmen en overdådig visuell lekkerbisken, her har man brukt idérikdommen og fantasien for alt hva den er verdt og detaljrikdommen er upåklagelig. Den legendariske filmfotografen Janusz Kaminski maler imponerende tablåer, og de visuelle effektene signert Lucas’ selskap Industrial Light and Magic (ILM) gjør seg i hjemmekino. På DVD-utgivelsen er dette presentert gjennom 2.40:1 anamorphic widescreen og med THX-lyd.
THX is a trade name of a high-fidelity sound reproduction standard for movie theaters, screening rooms, home theaters, computer speakers, gaming consoles, and car audio systems.

....

The THX system is a recording technology, and it does not specify a sound recording format: all sound formats, whether digital (Dolby Digital, SDDS) or analog (Dolby SR, Ultra-Stereo), can be "shown in THX." THX is mainly a quality assurance system.

Ser ikke noe galt i bruke utrykket THX-lyd i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...