Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fluas sugesnabel er omdannede munndeler, og ingen tunge. Under flukten krølles snabelen opp, men den kan ikke trekkes inn i hodet. Ei flue "som har tunga hengende ute" er derfor ei helt normal flue.

 

Men kanskje fluer som dør utenfor kornsirkler dør på en unaturlig måte, der snabelen løsner og faller av. ;):D

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
*snipp*

Utdrag fra artikkelen:

*snipp*

Etter hva jeg ser så gjengir den artikkelen de fleste påstandene til BLT, så...

 

● Forekomst av forlengede leddknuter på kornstråene.

● Forekomst av eksplosjonshull i leddknutene.

● Symmetrisk endring av leddlengde-økningen (Beer-Lambert prinsippet), dvs. økningen er lengst i sentrum, og avtar systematisk og gradvis utover i sirkelen.

● Endringer i såkornets spireevne: Når kornsirkelen dannes i ungt korn, stoppes eller reduseres veksten i såkornets spire evne. Hvis derimot sirkelen dannes i modent korn (ca. 3 uker før høsting), øker veksten til de nye spirene, av og til opp til 5 ganger mer enn normalt.

BLT har ingen ekspertise på korn eller planter generelt.

Konklusjoner de da måtte dra fra innsamlet plantemateriale ser jeg dermed på som gjettninger med basis i BLTs agenda for sin "forskning" på kornsirkler.

 

● Funn av magnetiserte jernkuler, ofte linjært fordelt i jordsmonnet.

● Forekomst av substanser med unormal renhet eller uvanlig høy konsentrasjon: F. eks. er det funnet silisiumdioksyd (SiO2) med en ekstrem renhet som ikke eksisterer naturlig på jorden. Det er også funnet forekomst av magnesiumoksyd med en konsentrasjon på 20-250 mg pr. gram jord, mens det normale er 0,4 mg pr. gram jord.

Nå er jeg ingen geolog og etter hva jeg leser på BLT sine sider virker det som om BLT ekspertpanel har sin hovedtyngde på jord, stein og mineraler, så jeg skal ikke avfeie at her kan det være noe.

MEN jeg finner lite informasjon på BLT sidene om at disse funnene/forekomstene er regelen, snarere enn unntakene.

Det virker som om dette kun er tilfeldigheter, og ikke generelle symptomer på kornsirkler som er lagd av mystiske magnet felt eller mikrobølger.

To parafrase Tom Cruise: Show me the researchpapers. :)

 

● Tilfeller der telefoner, fotoapparat, videokameraer og annet elektronisk utstyr ikke virker inne i sirkelen, men rett utenfor.

● Funn også av tre-sirkler (bl.a. i Tsjekkoslovakia). Tykke trestammer er bøyet ved jorden, uten å være brukket.

● Funn av døde fluer, kun inni sirklene. Fluene funnet døde på merkelig måte, med tungene ute.

● Observasjon av lysende kuler i- og over kornsirkler (fotografert og videofilmet).

Elektrisk utstyr som feiler i sirkler er i beste fall anekdotiske bevis.

Tre-sirkler... interessant, skulle gjerne sett kilder til dette.

Døde fluer har andre i tråden her kommentert allerede.

Lysende kuler. Ja, jeg har også fotografert lysende kuler. Problemet er at de ikke har laget kornsirkler, fordi de var inne i leiligheten min. Og ikke var de mystiske baller av energi, eller alien "lightprobes" heller, det var kun støypartikler som reflekterte blitsen.

Og de videoene jeg har sett av slike lyskuler har enten vært 1. innrømmet av filmer en hoax, eller 2. åpenbart manipulerte

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor god kilde det er, men her er iallefall en god artikkel om kornsirkelforskning. Anbefaler alle å lese denne.

 

Som alltid er det gøy å google litt på navn som dukker opp i slike linker. Man kan jo for eksempel sjekke ut Eltjo Haselhoff og hans "Frontier Science Award". Denne "Frontier Science Award" finnes det lite info om på Google men litt leting fører til organisasjonen som utdeler denne utmerkelsen, nemlig Frontier Sciences Foundation; http://www.fsf.nl.

 

Denne store og anerkjente organisasjonen driver stort sett med salg av bøker og magasiner om (trommehvirvel) kornsirkler, ufoer og liknende. Hvis man søker på navnene til alle de andre som har fått "Frontier Science Award" ser man at alle som en har fått den for sitt arbeide med kornsirkler, ufoer, aura-lesing og liknende; http://www.frontieraward.nl/

 

Til dere som tror på dette vanvittige sprøytet: Mangler dere fullstendig kritisk sans og evne til å undersøke om dere faktisk kan ta fullstendig feil? Kildekritikk er en fin aktivitet som anbefales.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar
her de forresten en "tree circle"(klikkbart):

dfnuc.jpg

 

veldig overbevisende synes jeg ihvertfall...

Hæ? Hva er overbevisende? Hvor er den påståtte tre sirkelen?

Peker de røde strekene på noe?

Hva er det vi ser?

 

...

 

Ser ut for meg som et satelittbilde / flyfoto over et landskap, merket av erosjon, vegetasjon og en eller to veier.

Det er ingen "tree circle" der.

Lenke til kommentar

ironi funker dårlig på nett, men det var det jeg prøvde på...

 

du ser der strekene er samlet, rett over "strange tree circle", der er det.

trykk på bildet, så kan du lese om denne sirkelen :p

 

tror det er der ihvertfall, jeg klarer ikke se forskjell på en "strange tree circle" og vanlig vegetasjon, men tydeligvis er det en "tree circle" der...

 

men, her er info`n om bildet:

 

 

Hello,

 

I am a regular visitor to Dawson Forest and can offer some evidence to support Hexed.

 

I hunt there often and have found a number of strange things.

 

Before I hunt in an area I load up google earth to scout out the area. The satilite image over the "base" that Hexed was speaking of has an interesting faded circle around it. I think it is what is left over from a massive "tree circle" Much like a crop circle, only much much bigger...

 

We know that other crop circles are created when alien ships land. I wouldn't want to imagine the size of the ship that made this circle.

 

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ironi, okay. Obs sorry.

 

Men no tree circle er det ikke.

Menneskets hjerne er hardkodet til å se mønster i kaos. Jeg ser også at det antydninger til en sirkel der de røde strekene peker, men det er langt mellom antydning til sikker bekreftelse på en "tre sirkel".

For det første, rett og slett fordi en ikke kan se hva som lager dette mønsteret som kan virke som en sirkel.

For det andre, siterer jeg fra tråden som bildet linker til:

The circle shown in the above photo is the remains of the 1000 yard perimeter fence that the government installed around the nuclear reactor site.

Men det er selvfølgelig kun en konspirasjon at noen forsøker å innbille oss det

Not it's not. It's a landing pad for the mothership! I think you are an alien / human replicant just trying to throw us off the scent. The scent of aliens!
yeesh :roll:
Lenke til kommentar
Hva med å dokumentere hva HAARP faktisk kan gjøre heller :)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/High_Frequenc...esearch_Program

 

HAARP er en antenne-array som brukes til å forske på ionosfæren.

 

I Norge har vi LIDAR'en på andenes (ALOMAR) som forsker på mye av det samme bare med laserlys istedenfor radiobølger.

 

http://alomar.rocketrange.no/

 

Pluss at de på andøya rakettskytefelt skyter opp raketter til ionosfæren (gjerne når det er nordlys) for å forske på ionosfæren

 

http://www.rocketrange.no/

 

 

Er HAARP avmystifisert nokk for deg nå?

Lenke til kommentar

flesvik:

HAARP er en antenne-array som brukes til å forske på ionosfæren.

 

Oxygen07:

Leste du under Controversy?

Hva denne faktisk er i stand til og har blitt brukt til er ikke et åpent tema for publikum.

Haarp er kjent for å bli misbrukt under militæret. Russland har noe tilsvarende.

Kina har faktisk anklaget USA for å starte jordskjelv. Om noe sånt har blitt brukt

til å lage crop circles finner jeg heller ikke noe om, faktisk finner jeg så lite om

crop circles enn hjemmelagede sider hvor 99% støtter ikke-menneskelagete ideene

at en kan jo begynne å lure når absolutt ingen debunker ideene. Dokumentarer

forteller jo til og med militær helikopter er raskt på pletten når UFOer er observert

rundt nylagete crop circles for så å forsvinne selv. Det er de som klarer å lage flotte

crop circles, men de klarer ikke det i mørket på ett par timer.

Lenke til kommentar
Det er vist at det er fullt mulig for mennesker å lage slikt.

 

Ja. Men ikke på så kort tid. Det er bare dumt å påstå at alle er laget av mennesker - kornsirkler på to hundre(+) meter blir til på alt fra en time til mer, i løpet av en kort (og lys) sommernatt. Det er ulogisk at mennesker ville klart å gjøre noe så avansert på den tiden.

 

.. og for å ha det sagt med en gang, sier jeg ikke at det nødvendigvis er "aliens" som står bak.

Lenke til kommentar
Det er vist at det er fullt mulig for mennesker å lage slikt.

 

Ja. Men ikke på så kort tid. Det er bare dumt å påstå at alle er laget av mennesker - kornsirkler på to hundre(+) meter blir til på alt fra en time til mer, i løpet av en kort (og lys) sommernatt. Det er ulogisk at mennesker ville klart å gjøre noe så avansert på den tiden.

 

.. og for å ha det sagt med en gang, sier jeg ikke at det nødvendigvis er "aliens" som står bak.

Hvis det hverken er mennesker eller romvesner som står bak, hvem er det da?

 

Jeg synes du har skremmende lite tiltro til oss mennesker om du seriøst tror vi ikke er avanserte nok til å bruke tauverk og plankebiter til å kunne lage sirkler i en kornåker.

Lenke til kommentar

Jeg leste at kornsirkler ble laget av sterk vind eller sykloner/tornadoer. Ting fra bakken blir virvlet opp, og ettersom de til slutt vil befinne seg i midten av tornadoen, vil de kunne skape mønstre. Men tror denne teorien er feil. Har ikke hørt om mange tornadoer i England i hvertfall, og der nede er det mange tilfeller av kornsirkler.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...