Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles


Anbefalte innlegg

Det er vist at det er fullt mulig for mennesker å lage slikt.

Ja. Men ikke på så kort tid.

Jo, på så kort tid.

 

Det er bare dumt å påstå at alle er laget av mennesker

Det er slett ikke "bare dumt" å gjengi fakta.

 

kornsirkler på to hundre(+) meter blir til på alt fra en time til mer, i løpet av en kort (og lys) sommernatt. Det er ulogisk at mennesker ville klart å gjøre noe så avansert på den tiden.

Nå viser det seg tvert imot at det er veldig mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pricks; hvilke beviser har du på at alle kornsirkler som eksisterer er menneskelagd? Siden du er så skråsikker.

 

Det er selvsagt umulig å bevise at alle kornsirkler som eksisterer er menneskelagd. Spørsmålet er heller: Har du noe som helst ugjendrivelige bevis (fra nøytrale vitenskaplige kilder) for at det finnes kornsirkler som ikke er menneskelagd?

Lenke til kommentar
Det er vist at det er fullt mulig for mennesker å lage slikt.

Ja. Men ikke på så kort tid. Det er bare dumt å påstå at alle er laget av mennesker - kornsirkler på to hundre(+) meter blir til på alt fra en time til mer, i løpet av en kort (og lys) sommernatt.

Lyse og korte sommernetter er et nordisk fenomen, de har ikke sånt i Sør-England der de fleste kornsirklene blir laget. Og i USA (som er enda lengre sør) er sommernetter like bekmørke og like lange som vinternetter.

 

Trondheim er like langt nord som Fairbanks i Alaska. Nordspissen av Scotland ligger omtrent like langt sør som Kristiansand. Og New York er like langt sør som Roma.

 

"Lyse, korte sommernetter." Pøh. Det er det dårligste argumentet jeg har hørt til nå.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar
Merkelig at det er det argumentet som er blitt brukt gang på gang i dokumentarer o.l om dette fenomenet, da.

 

Like merkelig som alt det andre sprøytet de serverer i slike "dokumentarer".

 

Du argumenterer som en religiøs. "Har du bevis for at gud ikke har skapt verden?". Det er faktisk du, og de religiøse, som sitter på bevisbyrden.

 

Når det er fullt mulig, og høyst sannsynlig, at mennesker har lagd disse mønstrene, hvorfor skal du da spekulere i alle mulige andre fantastiske historier om opphavet dems?

 

How to draw a crop circle

HTV Formation

Circlemaking with the beeb

 

Disse linkene, hvis en skal tro dem, beviser at det er mulig for mennesker å lage disse mønstrene iløpet av kort tid. Det fins ikke beviser på at aliens eller whatever kan ha gjort det. Hvorfor velger du da å tro på det siste?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke helt skjønne at mennesker kan lage kornsirkler, når jeg ser bilder av skikkelig avanserte konsirkler med mønstre som et menneske definitivt ikke kunne ha laget ved hjelp av en plankebit og en taustump. Som noen tidligere har nevnt her, burde man kunne se sporene dersom noen eller noe har befunnet seg ute i åkeren.

 

Kanskje kornsirkler kan lages hvis man oppholder seg i et helikopter? Om man heller noe etsende veske på åkeren vil sikkert alle stråene bli svidd ned, slik at det dannes et mønster. Men dette virker bare farlig og absurd, så tror neppe noen andre enn en gjeng idioter ville ha gitt seg i kast med dette. :p

 

Jeg velger å tro at dette er et overnaturlig fenomen, rett og slett fordi det er spennende. Litt synd om vi hadde funnet ut det virkelige svaret, og blitt skikkelig skuffet fordi vi ikke kunne undre oss over det mer.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Haha, du begynner å trekke inn religion. Tåpelig. Jeg er så langt fra religiøs som man kan komme.

 

"Det er ingen beviser for noe annet", så da MÅ det være menneskeskapt, altså? Hva med naturkrefter e. l, som fenomenet i Irland?

 

Like merkelig som alt det andre sprøytet de serverer i slike "dokumentarer".

De såkalte "dokumentarene" er ikke kun basert på "sprøyt".

 

Hvorfor velger du da å tro på det siste?

Om du hadde lest hva jeg sa, hadde du funnet setningen ".. og for å ha det sagt med en gang, sier jeg ikke at det nødvendigvis er "aliens" som står bak. "

Jeg benekter ikke at en god del av de kan være menneskelagd, men ikke alle. Enkelte av de er så omfatne og avansert at det kan ha grunner som f. eks ukjente naturkrefter.

 

Disse linkene, hvis en skal tro dem,
Lenke til kommentar

Etter at jeg kikket på linkene som ble nevnt lenger oppe i tråden sier jeg meg enig i at mennesker faktisk kan lage slike sirkler, men jeg tror ikke at nødvendigvis alle er laget slik. Det hadde i alle fall vært spennende hvis det fantes en helt syk, men sann forklaring på enkelte av de mest avanserte sirklene. Litt kjipt hvis det "bare" er mennesker som har laget dem. Men det er jo kult, da, selvsagt, og veldig fascinerende at folk drar ut nattestid på en kornåker for å konstruere en slik korsirkel. Man må ha en spesiell interesse for å lage kornrsirkler om man ofrer nattesøvnen sin slik. Respekt!

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar

Det er jo et faktum at noen er menneskelagd, men sannsynligvis ikke alle. De er hundre prosent geometrisk korrekt. I tillegg kan bare mønsteret sees fra luftlinje, hvilket betyr at for å få det til å stemme overens må de trolig ha markert det på et vis først. Tau og planker er litt få hjelpemidler.

 

1.jpg

1185898680397_No_name_1368211n.jpg

 

edit:

II Endret av doedskvad
Lenke til kommentar

100% geometrisk korrekte, yah sure...

Jeg klarer å lage nært opptil perfekte sirkler med to blyanter og en hyssing bit med bind for øya

Hvor for skal ikke et godt forberedt lag av mennesker med plank og tau klare det samme, om natta...

 

Videre kan en enkelt avfeie alle teorier om plasma dannet i atmosfæren og liknende for mange, om ikke de fleste, av kornsirklene på samme basis.

Naturlige fenomen klarer skjelden å lage perfekte geometriske figurer av seg selv, og her skal vi liksom tro at "plasma" strømmer dannet i atmosfæren klarer å lage mønster i korn, lik de doedskvad linker til, på slump?

Værsystemet som favner kloden er til en viss grad meget uforutsigbart, men vind og vær lar tydeligvis disse "plasma" strømmene være helt i fred så de kan lage mønster i korn. yah right...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Jo, sannsynligvis er absolutt alle menneskelagd. Sirklene du viser bilde av der er imponerende kunstverk, men jeg tviler ikke et sekund på at mennesker er i stand til å lage dem. Spørsmålet er under hvilke omstendigheter.

 

Hvorfor må de nødvendigvis gjøres i all hast og uoppdaget i løpet av noen "korte" nattetimer? Det finnes massevis av avsidesliggende åkre uten oppsyn - og bonden selv kan være med på det. Det er mange muligheter. Poenget er at mennesker uten tvil kunne greid å skape disse sirklene, det eneste dere betviler er at de kan greie det kjapt i mørket med "noen plankebiter og en taustump". Temmelig tynt argument. Hvordan vet du at man ikke har hatt tilstrekkelig med tid, utstyr og arbeidskraft tilgjengelig?

 

Man har INGEN tilfeller der man vet eller har rimelig stor mistanke om at romvesener/UFOer har laget kornsirkler. Man har MANGE, MANGE eksempler der man VET at mennesker har gjort det.

 

Ang. naturfenomener - ingen tornado eller andre fenomener greier å lage geometriske figurer. Det må noe levende til, og det eneste levende vi vet om eller har det minste lille snev av beviser på at finnes, det er dyr og mennesker her nede på jorden. Alt annet er fri fantasi helt til vi har håndfaste indikasjoner.

 

Konklusjon: Kornsirkler er menneskeskapte. Ferdig med den saken.

 

Jeg oppfordrer moderator til å flytte denne tråden til Religion, filosofi og livssyn!

Lenke til kommentar

Innen jeg ser noe som kan tyde på at det er noe annet enn menneskelagd, så holder jeg meg til mitt. At de er menneskelagd.

 

Om jeg hadde påstått at Picasso sine verker ikke var malt av menneske, siden intet menneske hadde kunne malt noe slikt så hadde dere sett på meg som en tulling med en idiotisk mening fordi "alle" vet at bilder er malt av mennesker.

Ikke tale om at noe menneske kan male det med to klatter maling og en pensel :roll: . Kanskje noen av de, men resten står nok vær og vind for.

Lenke til kommentar
100% geometrisk korrekte, yah sure...

Ja, faktisk.

 

Hvor for skal ikke et godt forberedt lag av mennesker med plank og tau klare det samme, om natta...

Det at du kanskje kan lage korrekte sirkler med "bind for øynene", betyr ikke at det er så lett å gjøre det i en så gigantisk størrelse som kornsirklene.

Folk har vært på vakt og holdt åkrene under oppsyn flere ganger, hvor de blir til på kort tid. Og ingen mennesker er å observere.

 

Værsystemet som favner kloden er til en viss grad meget uforutsigbart, men vind og vær lar tydeligvis disse "plasma" strømmene være helt i fred så de kan lage mønster i korn. yah right...

Jeg har ikke sagt at jeg tror det er det ene eller det andre, men noen av teoriene som f. eks at det er naturkrefter holder jeg muligheten åpen for. Aliens osv har jeg ikke tro på. At mange av de er menneskelagd, ja, men jeg tviler på at alle er det.

 

Og vær så snill.. dropp de "yah right..." og "yah sure......"-greiene.

Lenke til kommentar

Dette er en tråd som sikkert kan fortsette i det uendelige. En ting er i hvertfall sikkert: Kornsirklene er veldig vakre å se på. Hvorfor finnes det ikke kurs for folk som vil lage slike? Det kunne jo blitt den nye trenden. Men samtidig forsvinner jo mye av kornet også, så da blir ikke bonden så glad. Likevel hadde det vært stilig om det gikk an å melde seg på et kurs for å lære å lage kornsirkler. Fin trening hadde det også vært. Regner med at det ligger mye slit i å forme en slik sirkel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...