Gå til innhold

Er dette endelige svaret på cropcircles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva ellers kan det være?

Jeg tror ærlig talt ikke du er interessert i andre forklaringer enn de du selv har kommet fram til. Jeg har derfor foreslått at denne tråden flyttes til livssyn.

 

Andres svar har sålangt vært: USA, aliens og mennesker som bruker tau og plankebit.

 

USA er forresten et land, og ikke noe som kan utføre handlinger.

 

Plankebit teorien ble lett skrinlagt.

 

Angående aliens så var det ikke mer bakom svaret enn kun å si aliens.

 

Derimot finnes bilde og video opptak av svevende hvite kuler som er observert over åkrene.

Disse kulene har heller ingen noen god forklaring på.

Lenke til kommentar
Derimot når du søker på internett vil du bare finne slik informasjon, fordi den er basert på sannheten. Dette opptar mange tusen rundt i verden og de deler alle samme historier.

Du finner bare slik informasjon fordi seriøse vitenskapsfolk har kritisk sans, og derfor skjønner at de er laget av mennesker som synes det er gøy å lure godtroende folk. Siden de vet at det bare er tull, og at folk som deg uansett vil bortforklare enhver naturlig forklaring, er det bortkastet tid å prøve å bevise det. Det finnes en ørten sider lang tråd om dette allerede. Siden ikke du har kommet med noen påstander som ikke er forklart der allerede er det heller ikke noen vits for meg å kaste bort tid på det.

Lenke til kommentar
ettersom det meste kan avkreftes ganske lett så er det vanskelig å gi noe god forklaring på hva det kan være...

Avkrefte hva da? Du mente at de var laget av mennesker med treplanker. Har du trukket deg fra den påstanden?

 

kulene kan være redigert inn, så det er ikke noe bevis for noe som helst.

Har alle disse forskjellige menneskene slike avanserte video redigeringskunnskaper?

Gikk de til filmstudioer for å få det redigert inn? Det ville hvertfall ikke blitt holdt hemmelig.

Lenke til kommentar
Derimot når du søker på internett vil du bare finne slik informasjon, fordi den er basert på sannheten. Dette opptar mange tusen rundt i verden og de deler alle samme historier.
Du finner bare slik informasjon fordi seriøse vitenskapsfolk har kritisk sans

Det er jo ingen seriøse vitenskapsfolk til dags dato som har noen som helst forklaring.

Til og med de som har stått frem med plankene sine greide ikke å vise til noe i nærheten.

 

er tull, og at folk som deg uansett vil bortforklare enhver naturlig forklaring,

Det er jo det jeg vil prøve å komme frem til. Hvem og hvordan de lages. Det er faktisk i nyere tid at kornsirklene ble avanserte og jeg da stiller meg spørsmålet om det er de avanserte og kraftige maskinene som lager disse, men da har de greid å holde det hemmelig ganske godt.

 

er det bortkastet tid å prøve å bevise det.

Hvor er bevisene? De som stod frem klarte ikke oppdragene med å gjenskape sirklene.

Lenke til kommentar
Plankebit teorien ble lett skrinlagt.
Hvordan?

Les og følg med på hva som blir postet, en skal ikke måtte gjenta seg selv for enhver.

 

Slike hvite svevende kuler er lett og lage i f.eks. adobe after effects.

Første versjonen av det programmet ble laget i 1993, og det hadde ikke slike redigerings muligheter den gangen.

Militæret observerte slike flyvende objekter flere tiår før denne perioden.

Lenke til kommentar
Hadde sikkert vært lurt å prøve å lete etter forklaringer i det minste :)

Det finnes falske videoer av alt mulig, loch ness, spøkelser, aliens, ufoer, sashsquash osv osv.

 

Likevel kan en ikke benekte kornsirklers eksistens i motsetning til den avskyelige snømannen.

Men det var vel ikke det jeg sa. Jeg viste ganske enkelt at det faktisk kan være lurt å gjøre et kjapt søk før man sier at det ikke finnes forklaringer på ting.

Lenke til kommentar
kulene kan være redigert inn, så det er ikke noe bevis for noe som helst.

Har alle disse forskjellige menneskene slike avanserte video redigeringskunnskaper?

Gikk de til filmstudioer for å få det redigert inn? Det ville hvertfall ikke blitt holdt hemmelig.

Man trenger ikke noen avanserte videoredigeringskunnskaper for og redigerie inn en hvit kule i f.eks. adobe after effects. Det er veldig lett, og er noe de fleste burde klare. Og hvis du ikke finner det ut selv er det masser av turtorialer der ute på internett.

 

Plankebit teorien ble lett skrinlagt.
Hvordan?

Les og følg med på hva som blir postet, en skal ikke måtte gjenta seg selv for enhver.

Det finnes ingen kornsirkler som det ikke er lett og lage med litt mattekunnskaper (ungdomsskole nivå), en del tau, en plankebit og litt for mye fritid til overs.

 

Du har ikke på noen måte motbevist dette.

 

Slike hvite svevende kuler er lett og lage i f.eks. adobe after effects.

Første versjonen av det programmet ble laget i 1993, og det hadde ikke slike redigerings muligheter den gangen.

Militæret observerte slike flyvende objekter flere tiår før denne perioden.

"militæret observerte" er vel en helt ubrukelig utalelse. Jeg har vært i millitæret, hvis jeg sier at jeg har sett en rosa elefant som hoppet trampoline tar du det også for god fisk da?

 

Det eneste som har noe og si er når den første videoen av dette komm ut og hvilke redigeringsverktøyer som var tilgjengelig på dette tidspungtet.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Hadde sikkert vært lurt å prøve å lete etter forklaringer i det minste :)

Det finnes falske videoer av alt mulig, loch ness, spøkelser, aliens, ufoer, sashsquash osv osv.

 

Likevel kan en ikke benekte kornsirklers eksistens i motsetning til den avskyelige snømannen.

Men det var vel ikke det jeg sa. Jeg viste ganske enkelt at det faktisk kan være lurt å gjøre et kjapt søk før man sier at det ikke finnes forklaringer på ting.

Hva tror du jeg har gjort? Jeg foreslo Haarp og liknende maskiner.

 

Alle kornsirkler er laget av mennesker. Sånn, nå er det dokumentert, for det står på internett. Denne dokumentasjonen er akkurat like mye verd som den du velger å tro på. At ikke du skjønner det gjør det umulig å argumentere.

Hva bygger du opp om at det er laget av mennesker? Du nevner ikke noe om hvordan f.eks.

Lenke til kommentar
Hva bygger du opp om at det er laget av mennesker? Du nevner ikke noe om hvordan f.eks.

Jeg vet ikke hvordan. I begynnelsen brukte de sikkert enkle planker og tau, men nå har de holdt på aktivt i England i ca 30 år, så det kan godt være de har kommet opp med langt mer avanserte og tidsbesparende verktøy. At de gradvis har blitt mye flinkere og klart å lage større og mer avanserte mønstre tyder på det. Øvelse gjør mester, og noen av dem har fått veldig mye øvelse etter hvert. At dem du snakker om ikke ville eller var flinke nok til å lage mønstrene du snakker om er ikke noe bevis på at ikke andre kunne gjort det. Siden ikke jeg vet hvem du snakker om eller hvilket mønster de skulle lage er det vanskelig å være mer konkret.

Lenke til kommentar
Man trenger ikke noen avanserte videoredigeringskunnskaper for og redigerie inn en hvit kule i f.eks. adobe after effects. Det er veldig lett, og er noe de fleste burde klare. Og hvis du ikke finner det ut selv er det masser av turtorialer der ute på internett.

Her har du ikke helt følgt med. Se nederst i posten hvor jeg argumenterte mot at dette er mulig.

 

Det finnes ingen kornsirkler som det ikke er lett og lage med litt mattekunnskaper (ungdomsskole nivå), en del tau, en plankebit og litt for mye fritid til overs.

Da utfordrer jeg deg her og nå til å lage en skisse med litt mattekunnskaper (ungdomsskole nivå).

 

Du har ikke på noen måte motbevist dette.

Ingen har stått frem og gjentatt kornsirklene, de som prøvde klarte det ikke. Ingen mennesker har heller noen sinne blitt tatt på fersken i å lage dem, derimot har man filmet lysende kuler. Knekk i kornene ikke bøy er en faktor til at planker ikke har vært brukt. Enorme kornsirkler som oppstår over natten i bekmørket på noen få timer. Ukjent stoff som vises som prikker på hendene når man tar over kornsirklene som ingen kan forklare.

 

Slike hvite svevende kuler er lett og lage i f.eks. adobe after effects.
Første versjonen av det programmet ble laget i 1993, og det hadde ikke slike redigerings muligheter den gangen.

Militæret observerte slike flyvende objekter flere tiår før denne perioden.

"militæret observerte" er vel en helt ubrukelig utalelse. Jeg har vært i millitæret, hvis jeg sier at jeg har sett en rosa elefant som hoppet trampoline tar du det også for god fisk da?

Militæret har ikke noe å tjene på slike uttalelser. Dessuten er det også filmet fra forskjellige nasjoner.

At du ser en elefant hoppe er usant ettersom elefanter ikke kan hoppe. Dermed avkreftet.

 

Det eneste som har noe og si er når den første videoen av dette komm ut og hvilke redigeringsverktøyer som var tilgjengelig på dette tidspungtet.

UFOer har vært kjent i lang tid, lenge før redigeringsmuligheter. At alle har redigert alle disse ufoene som er filmet og tatt bilde av i nyere tid er helt absurd. UFOer dukker opp hele tiden. http://www.levangeravisa.no/nyheter/siste_...icle1179668.ece Interessen er stor. Det er ingenting å tjene på UFOer, dermed er det vanskelig å forklare de fleste. Når noen eksempler kan forklares er det selvfølgelig ikke UFOer lengre, men noen er så vanskelig at man ikke har noen god forklaring.

Lenke til kommentar

Kun planker-teorien holder ikke:

 

These extensively documented physical changes to plants (wheat, barley, corn, oats, rye, and others) in crop formations around the world strongly suggest the involvement of complex, intensely energetic plasma systems operating under conditions of deterministic chaos.

http://www.geocities.com/Area51/Dimension/8492/BLTpage.html

Lenke til kommentar
Det eneste som har noe og si er når den første videoen av dette komm ut og hvilke redigeringsverktøyer som var tilgjengelig på dette tidspungtet.

UFOer har vært kjent i lang tid, lenge før redigeringsmuligheter. At alle har redigert alle disse ufoene som er filmet og tatt bilde av i nyere tid er helt absurd. UFOer dukker opp hele tiden.

 

med gamle kameraer kunne man ta flere bilder på samme bildet(eksponere det 2 ganger), altså, ta bilde av himmelen og ta med kamera hjem og ta bilde av en tallerken i tråd på en hvit skjerm, og plutselig har man en en tallerken på himmelen :p

Lenke til kommentar
Knekk i kornene ikke bøy er en faktor til at planker ikke har vært brukt.

Den karakteriske 90-gradersbuen nederst på kornstråene, som av mange kornsirkeltroende regnes på selve beviset på intelligent påvirkning med overnaturlig teknologi, er slett ikke noe overnaturlig hokuspokus. Når bonden sår korn, så strøs frøene oppe på bakken, de pløyes ikke ned i jordsmonnet. Når disse kornfrøene spirer vokser derfor planten først ca en cm horisontalt bortover langs bakken, inntil spiren har fått kraftige nok røtter til at planten kan stå oppreist. Deretter svinger spiren rett oppover. Det karakteristiske 90-gradersbendet nederst på kornstråene er altså noe man finner på alle kornstrå, også de som står oppreist og de som er lagt ned ved hjelp av planker og tau.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...