Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Kan kristne ha tatovering?

 

HVA? NEI! Hvis en kristen tar tatovering kommer han/hun rett til helvete. Det står i de 11 bud. Bud nummer 11 er: "Du skal ikke forkludre den kropp din Gud har gitt deg." De fleste vet det faktisk ikke, men det er 11 bud. Det er bare de 10 første som er mest kjent og det har blitt "De 10 bud". Det ellevte står en helt anna plass i Bibelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ombestemte meg litt da jeg hørte det :!: Ble litt lenge. Er i Bulgaria og skal ta den her med tanke på aldersgrenser i Norge.. Ser på to andre men klarer ikke og bestemme meg om hvilken og om jeg skal ha den på skulderen/over håndleddet under armen/leggen.

 

http://www.google.no/imgres?q=phoenix+tattoo&um=1&hl=no&tbm=isch&tbnid=_04c8kyzBT-rMM:&imgrefurl=http://tribal.tattoospicture.us/tribal-phoenix-tattoo-design.html&docid=sJJmjmJ3Ko-f5M&w=600&h=672&ei=4HNAToyRGdDOswal-aXZBQ&zoom=1&iact=rc&dur=248&page=8&tbnh=144&tbnw=129&start=178&ndsp=23&ved=1t:429,r:1,s:178&tx=76&ty=78&biw=1440&bih=675

Bildet forsvinner fort, men scroller du nedover finner du det igjen. Det andre jeg tenkte på er det til venstre for det.

 

Er du i utlandet og haster med å ta en tatovering, samtidig som du vil ta en der fordi du er for ung for å få tatt en i Norge anbefaler jeg deg på det sterkeste å vente. Den andre du viser er en tribal, noe som generelt sees ned på innenfor tatoveringens verden. Dette er selvfølgelig en personlig sak, men de aller fleste later til å ikke finne mål og mening med en tribal etter noen måneder/år med den på kroppen (og dermed angre på den). En fønix i seg selv er et flott symbol og motiv, og jeg ville heller spart penger i 2 år for å ta den litt større, mer avansert og i farger enn å ta en billig tribal i utlandet som du nesten garantert vil angre på. Husk at en tatovering varer livet ut - gjør det skikkelig!

Lenke til kommentar

Ombestemte meg litt da jeg hørte det :!: Ble litt lenge. Er i Bulgaria og skal ta den her med tanke på aldersgrenser i Norge.. Ser på to andre men klarer ikke og bestemme meg om hvilken og om jeg skal ha den på skulderen/over håndleddet under armen/leggen.

 

http://www.google.no/imgres?q=phoenix+tattoo&um=1&hl=no&tbm=isch&tbnid=_04c8kyzBT-rMM:&imgrefurl=http://tribal.tattoospicture.us/tribal-phoenix-tattoo-design.html&docid=sJJmjmJ3Ko-f5M&w=600&h=672&ei=4HNAToyRGdDOswal-aXZBQ&zoom=1&iact=rc&dur=248&page=8&tbnh=144&tbnw=129&start=178&ndsp=23&ved=1t:429,r:1,s:178&tx=76&ty=78&biw=1440&bih=675

Bildet forsvinner fort, men scroller du nedover finner du det igjen. Det andre jeg tenkte på er det til venstre for det.

 

Er du i utlandet og haster med å ta en tatovering, samtidig som du vil ta en der fordi du er for ung for å få tatt en i Norge anbefaler jeg deg på det sterkeste å vente. Den andre du viser er en tribal, noe som generelt sees ned på innenfor tatoveringens verden. Dette er selvfølgelig en personlig sak, men de aller fleste later til å ikke finne mål og mening med en tribal etter noen måneder/år med den på kroppen (og dermed angre på den). En fønix i seg selv er et flott symbol og motiv, og jeg ville heller spart penger i 2 år for å ta den litt større, mer avansert og i farger enn å ta en billig tribal i utlandet som du nesten garantert vil angre på. Husk at en tatovering varer livet ut - gjør det skikkelig!

Problemet er ikke pengene - det er heller og få lov av foreldre. Er en føniks jeg hadde tenkt fra første stund pga den representerer meg bra. Også kan det ikke benektes at den er utrolig stilig, haha.

Lenke til kommentar

En fønix er stilig, ingen tvil (hvertfall for meg). Men en tribal fønix er ikke like stilig som den med farger. Er du ikke 18, så vent til du blir 18 :p Da har ikke foreldrene dine myndighet over deg.

 

Og en tilfeldig sjappe i Bulgaria vs. en du har sett mye av og liker arbeidet til - da er valget egentlig ganske enkelt. Sjekk ut Gotza Pta fra Hellas på Facebook. Hvis penger ikke er et problem, så kan du alltids bestille time hos han og legge neste ferie dit? ;)

Lenke til kommentar

Kommer an på arret! Er de myke og står mye ut av huden vil blekket sitte dårlig og flyte utover, er arrene små og flate vil det antagelig gå fint. Mulig problem kan være detaljrikheten der arret er.

 

Er nok greit å spørre en tatovør direkte, slik at h*n kan gi et fullverdig svar på akkurat dine arr.

Lenke til kommentar

En fønix er stilig, ingen tvil (hvertfall for meg). Men en tribal fønix er ikke like stilig som den med farger. Er du ikke 18, så vent til du blir 18 :p Da har ikke foreldrene dine myndighet over deg.

 

Og en tilfeldig sjappe i Bulgaria vs. en du har sett mye av og liker arbeidet til - da er valget egentlig ganske enkelt. Sjekk ut Gotza Pta fra Hellas på Facebook. Hvis penger ikke er et problem, så kan du alltids bestille time hos han og legge neste ferie dit? ;)

Hehe, mht at jeg ikke er myndig blir det ikke meg som bestemmer feriested. Var i Polen for en stund siden der jeg ville ta så sa mamma at jeg skulle få ta i Bulgaria pga pris. Blir ikke noe tilfeldig sted jeg får infeksjoner osv av, blir et bakrunnsjekket studio.

Noen som har noen idéer om vellkjent studio i Burgas (Sunny Beach)?

 

Er du ikke 18, så vent til du blir 18 :p Da har ikke foreldrene dine myndighet over deg.

Hehe, har som tidligere nevnt fått tillatelse - problemet med foreldre er at de vil ikke at den skal være så stor.

 

Edit: Noen som har noen bra forslag til en føniks på maksimum 10x10 cm? Foreldre begrenset til det >_>

Edit2: Fikk dem til å gå med på lengre en 10cm lengde hvis det blir noe lite som f.eks en hale.

Endret av PlanetEclipse
Lenke til kommentar

Heisann folkens! Tok min første tattovering for noen måneder siden, men jeg begynner og bli klar for min neste. Var vel egentlig klar for mer sekundet jeg forlot studioet i Mai. :)

 

Posta den tidligere i tråden også, men hvorfor ikke poste den igjen to show off. :D

 

Den har grodd fint siden bildet ble tatt, så ser bedre ut nå.

 

linkciela.jpg

 

 

 

Men det jeg lurte på var. Jeg tenkte meg en tur på Brussel Tattoo Convention i oktober og lurte på om det var noen som kjente til noen spesielle artister som er der jeg burde sjekke ut? Blir nok en tattovering der også, men jeg må finne ut hvem først...

 

Her er lista over attendees på Brussel Tattoo Convention

 

Takk takk til de av dere som har litt peiling og gidder og ta en titt. Tenkte i hvert fall jeg skulle se hva Dan Gold holder på med der siden jeg har sett han på London Ink. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk takk til de av dere som har litt peiling og gidder og ta en titt. Tenkte i hvert fall jeg skulle se hva Dan Gold holder på med der siden jeg har sett han på London Ink. :D

 

Mange internasjonale artister, så uansett en spennende tur til en spennende tattoo con, ser det ut som.

Noe spesielt peiling på de som skal dit har jeg ikke, så det får andre ta seg av, hehe.

Møtte Dan Gold i fjor og i år under Stavanger Tattoo Convention, utrolig koselig og artig fyr :)

Fikk ikke sett mye av arbeidet han satt og holdt på med, men som person er han veldig grei og trivelig.

Så ikke så mye på London Ink p.g.a. jeg syns andre kisen (han som har tatovert Beckham) ble for mye, takla han bare ikke, men hadde inntrykk av det Dan Gold gjorde der var bra (av det lille jeg så).

Lenke til kommentar

Monroe og labret i midten av leppa. Alltid.

Fikk for meg at Monroe var ganske gamle greier.. Det er kanskje fordi jeg vet om en 50 åring som har det -.-

Labret er vel en av de jeg selv synes er kulest.. Har utrolig lyst på å "gjøre" noe nå som det ikke blir tatovering før ihvertfall neste år..

 

Hva med snakebite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...