Gå til innhold

Den Offisielle Tatovering/Piercing/Etc.-Tråden (tm)


Anbefalte innlegg

Ny her, så vet ikke om jeg skl trykke på "svar" siden jeg ikke skal svare på noe, men spør.

Uansett, jeg tok en tatovering for 4 dager siden, og det klør som besatt. Smører med Bepanthen x3, og vasker den med parfymefri Lactacyd. Det jeg lurer på er om den vil ta skade av et tynt lag hydrokortison? Holder ikke ut, og er redd jeg kommer til å klore på den i et uoppmerksomt øyeblikk.

 

Du kan smøre på et tynt lag med Eurax(kløstillende krem som kjøpes på apotek)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey!

Vil bare høre hva dere mener om noe jeg. Blir 18 til uken, og skal bestille time for tatovering. Har planlagt denne i to år snart. Får såklart høre til uken hva tatovøren mener om farger, plassering, str osv, men vil høre deres mening også.

 

AWAKE x

...and dreaming

 

Slik skal den se ut. X'en skal være et insekt, nærmere bestemt en mævvr. Bilde under. Men gult vil muligens bli litt feil på hud.. Hadde egentlig tenkt et intenst øye. Men lyst til å bruke det i en annen surrealistic art tattoo. Hva tror dere?

Teksten er tittelen på en sang fra Finger Eleven. Den betyr utrolig mye for meg og ordene har mange forskjellige meninger. Det handler om kjærlighet og depresjon. Om problemer hjemme, psyke osv.

 

post-225645-0-65308700-1314536161_thumb.jpg

 

So what do you think? Hvor burde jeg ha den?

 

 

Edit: fjernet gjentagelse

Endret av boxxx
Lenke til kommentar

Ny her, så vet ikke om jeg skl trykke på "svar" siden jeg ikke skal svare på noe, men spør.

Uansett, jeg tok en tatovering for 4 dager siden, og det klør som besatt. Smører med Bepanthen x3, og vasker den med parfymefri Lactacyd. Det jeg lurer på er om den vil ta skade av et tynt lag hydrokortison? Holder ikke ut, og er redd jeg kommer til å klore på den i et uoppmerksomt øyeblikk.

 

Du kan smøre på et tynt lag med Eurax(kløstillende krem som kjøpes på apotek)

 

Har ikke Eurax her, får ikke kjøpt før imorgen.

Falt for fristelsen og smurte med hydrokortison. Hjalp ikke nevneverdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ny her, så vet ikke om jeg skl trykke på "svar" siden jeg ikke skal svare på noe, men spør.

Uansett, jeg tok en tatovering for 4 dager siden, og det klør som besatt. Smører med Bepanthen x3, og vasker den med parfymefri Lactacyd. Det jeg lurer på er om den vil ta skade av et tynt lag hydrokortison? Holder ikke ut, og er redd jeg kommer til å klore på den i et uoppmerksomt øyeblikk.

 

Du kan smøre på et tynt lag med Eurax(kløstillende krem som kjøpes på apotek)

 

 

må du ikke ta helt av, folk her er som oftest veeeeldig overbeskyttende og sier this and that om hva man burde gjøre osv.

du skal ikke klø på tattisen, men det er ikke farlig å klappe den, klø forsiktig.

du må også ta det rolig med smøring er ikke nødvendig å smøre hele tiden, eller med (input fancy ord på krem) poenget er å ha den litt fuktig.

 

kommer til å få ganske mange bedrevitene folk som kommenterer (eller noe annet tåpelig) på det her nå, som har e n liten tattis på skulderen og er eksperter, de er heller ikke tattovører.

 

jeg har prøvd alle metoder forskjellig folk her sverger til, jeg har t.o.m ikke smurt på noe som helst,..... tro det eller ei, det blir ingen forskjell på tattisene.

 

er ganske slitsomt å lese denne tråden for tiden, når folk krangler om hvordan en tattis skal behandles, de er jo mer overbeskyttende over den enn sin egen unge.... det er blekk under hunden, en sårskorpe cheeez folkens, ro ned å få tilbake denne tråden om tattis ikke all svada rundt det..

 

fyr løs.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

jeg har prøvd alle metoder forskjellig folk her sverger til, jeg har t.o.m ikke smurt på noe som helst,..... tro det eller ei, det blir ingen forskjell på tattisene.

 

er ganske slitsomt å lese denne tråden for tiden, når folk krangler om hvordan en tattis skal behandles, de er jo mer overbeskyttende over den enn sin egen unge.... det er blekk under hunden, en sårskorpe cheeez folkens, ro ned å få tilbake denne tråden om tattis ikke all svada rundt det..

 

Enig med deg!

Er som jeg har nevnt i flere poster, fins ingen fasit på etterbehandling.

Følg det tatovøren som har tatovert deg sier, vanskeligere er det ikke.

Er man usikker, så spør gjerne, men man får mange meninger om det.

Enkleste er at det ikke er noe fasit :p

Lenke til kommentar

Oo, stilig! Har du bilde av den?

 

Har tegnet et kjapp skisse av hva jeg kunne tenkt meg. Usikker på om jeg vil ha prikker på ryggen eller ikke, og jeg tenker å ha den enda mer forenklet/stilisert. Mulig hodet skal være senket óg, som om den gresser. Skriften skal selvsagt være mye penere, dette var bare for å kunne danne meg en slags formening om hvordan det blir seende ut.

 

post-169819-0-23390300-1314220722_thumb.jpg

Klart jeg har bilde! Men det skal nevnes at dette bildet ikke rettferdigjør tatoveringen - myyyyye bedre irl!

 

post-90990-0-81286500-1314281053_thumb.jpg

 

PS: Digger idéen din!

Er det han som er med i BigBrother sin? Eller har han bare en som ligner kanskje :3

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hei. Det er nå tattoomesse i Trondheim til helga og i den anledningen tenkte jeg å omsider ta ene håndleddet. Hvordan pleier det å være med "påmelding"? Misstenker at det kan være stor pågang av folk som vil tatovere seg, og om man derfor bør kontakte artistene på forhånd?

Lenke til kommentar

Sitter og planlegger neste tatovering. Er fortsatt bare på idèstadiet, så blir ikke noe før iallefall ett år frem i tid.

Har tenkt å ha en sleeve, og nyeste tanken min er en Disney-inspirert. Har sett mye bra, men alle er i farger, og jeg vet ikke om jeg er "tøff" nok til å fargelegge hele armen min :hmm:

Så, jeg lurer på hva dere syns? Går det an å ha en Disney-sleeve i B&G, eller må det være farger for å bli bra?

Lenke til kommentar

Hei. Det er nå tattoomesse i Trondheim til helga og i den anledningen tenkte jeg å omsider ta ene håndleddet. Hvordan pleier det å være med "påmelding"? Misstenker at det kan være stor pågang av folk som vil tatovere seg, og om man derfor bør kontakte artistene på forhånd?

 

 

Vist det er slik som på tattoo convention her i Stavanger er det bare å finne en tattovør du liker, og huke tak i ham/henne mens de har littegrann tid og spørre om han har tid til og tattovere deg senere.

Vist tattovøren er veldig profilert, slik som Electric Linda, så burde du booke før messen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...