Gå til innhold

Forbyr mobilbruk på stranda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- For en tid tilbake fikk vi en henvendelse fra en dame som fortalte at hun var allergisk mot elektrisitet.

 

Kvinnen, som heter Frøydis Johansen, bor ikke i nærheten av stranden, men i Farsund sentrum.

Er ho allergisk mot elektrisitet er vel ikkje sentrum den beste plassen å bu. Syns denne saka virker ganske tåpeleg.

Lenke til kommentar

Elektroallergi er i stor grad en psykisk lidelse - man blir dårlig når man ser mobiltelefoner eller annet som man har innbilt seg gir problemer og allergireaksjoner.

 

MEN - når man først har en slik lidelse, så er det jo greit av farsund å være snille mot denne damen, og gi henne 25 meter med psykisk hvile, og la alle andre bruker de hundre andre strendene i kommunen :).

Lenke til kommentar
Er det nødvendigvis frekt at hun får 25 meter strand når de har mange kilometer i kommunen? Og er det så vanvittig nødvendig å ha med mobilen på en strand in the first place? Jeg klarer meg fint uten mobil når jeg skal slappe av :).

6382678[/snapback]

 

Er det rette veien å kurere en psykisk lidelse ved å late som det er en fysisk lidelse? Hva med folk som ikke er så sosiale, skal de få 25 meter strand hver?

 

AtW

Lenke til kommentar

At folk ikke trenger å ta med seg mobilen sin på stranda kan eg være enig i, men eg skal ikke legge meg opp i det.

 

Det eg reagerer på her er misbruk av politiken og lovverket. Politikerene kan da pokker meg ikke innføre bruksforbud på utstyr som hverken er sjenerende, almendt sjenerende, helsefarlig, farlig generelt eller skremmende(bortsett fra for 1 person)! Her blir et offentlig område regulert etter 1 persons ønske. Hadde eg bodd på dette stedet hadde eg tatt det forbudet for retten.

 

Snakk om at enkelte personer skal måtte vernes mot seg selv...

Nå kjenner eg at eg ble litt irritert :)

Lenke til kommentar

Kan dei ikkje utføre ein fysisk test for å bekrefte (Eventuelt avkrefte) at denne allergien er reell? Det er stråling over alt i lufta, om du er i nærheten av ein telefon eller ei ser eg ikkje korleis skal kunne ha noko påvirkning.

 

Dette virker tåpelig, korleis bur ho forresten? Kan ho ikkje gå i butikken, kjøre bil og buss?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...