Gå til innhold

Forbyr mobilbruk på stranda


Anbefalte innlegg

Å ha ett slikt forbud mot mobiltelefon, på en strand fordi ei er redd for mobilståling, er vel noe av det teiteste jeg noen sinne har vært vitne til.

Jeg har seriøst lyst til å reise til Farsund, og sette meg på stranda, å snakke uavbrutt i telefonen min, kun for trass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er virkelig noe av det mest latterlige jeg har hørt på lenge - nesten amerikanske tilstander jo.

 

Selvsagt er artikkelen vinklet for å sette saken på spissen, men det gjør vitterlig ingenting - selv om personen her er helt på tur så er det kommune/by/whatever-styret som virkelig har driti på draget her. Vær meg så vennlig - for noen idioter.

Lenke til kommentar

Med mindre dette er en kommune med 5 innbyggere eller mindre, så er dette så dumt at jeg har problemer med å uttrykke det. Det er så typisk norsk at vi lar en enkeltpersons behov gå forran alle andres. Synes faktisk de heller kunne tvangsflytte denne personen til et bra øde sted i Finmark til et hus ved en liten innskjø hvor hun kan bade fritt, usett og best av alt helt uten elektriske forstyrrelser helt uten at det går utover andre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest artikkelen, og jeg sitter igjen med et spørsmål: Er dette sant, eller er det bare et rykte som har nådd litt for langt? Historien om en kvinne som bor i sentrum og ikke kan gå på stranda fordi hun er allergisk mot elektrisitet henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Synes faktisk de heller kunne tvangsflytte denne personen til et bra øde sted i Finmark [...] helt uten elektriske forstyrrelser

6386356[/snapback]

I nord er det nok dessverre tusen ganger mer stråling pga alle radarer og annet spion/overvåkningsutstyr. ;)

 

 

Litt morsomt at media dekker denne "elektro-hysterien". Har vel en historie som illustrerer problemet minst like bra, om ikke bedre;

 

En rolig dag på jobb nærmest roper en gammel dame ut hvor fine dyra fra Afrika som vi har på alle flatskjermene bak i butikken er. Det virker som om hun kunne tenke seg ny TV med mulighet for å se nettopp dyr fra Afrika i alle fasonger og farger og jeg stiller et par spørsmål for å bedre forstå hva damen er ute etter. Plutselig sier damen at nei, hun skal ikke han noe slik flatskjerm for hun tåler de rett og slett ikke. Jeg tenker at dette er en av disse "alt nytt er farlig" og svarer med at nye TV (les: flatskjermer) ikke avgir noe særlig stråling i frohold til eldre, tvert i mot. Damen svarer med at hun også fikk høre dette. Derfor, når vi nettopp hadde startet å selge flatskjermer hadde denne damen tatt turen opp til butikken vår for å sjekke hvordan dissee føltes på kroppen og resultatet etter 20 minutters titting var angivelig uvelhet, kvalme og kraftig hodepinne i tre-fire dager. I det damen er på vei ut avslutter hun med at hun får holde seg til det svart/hvit-apparatet hun har hjemme i dag...

 

Altså, hun blir dårlig at nye flatskjermer, men TVen som sikkert er like gammel som kvinnen selv og som trolig avgir nok stråling til å finne beinbrudd merker hun ingenting til? :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er flott at denne damen har fått seg et fristed fra sine fysiske eller psykologiske problemer, men syntes det samtidig er latterlig at en hel offentlig strand skal 'avelektrifiseres' og dermed straffe tusenvis av andre som har sin hverdag integrert mot mobilen.

 

- Når formannskapet enstemmig gikk inn for forbudet, tror jeg det hadde en sammenheng med at kvinnen hadde kjempet en lang kamp for å få til dette, sier han.
Det gjelder tydeligvis bare å lage mer bråk enn de tusen på motsatt side.

Men uansett om byen tar til fornuft vil de aldri kunne hindre noen som helst fra å bryte forbudet.

 

Sigmund_Freud: Mange LCD-skjermer jeg har brukt i et par timer har gitt meg rennende øyne og noen ganger litt smerte, sannsynligvis i musklene som styrer øyet.

Lenke til kommentar

 

Sigmund_Freud: Mange LCD-skjermer jeg har brukt i et par timer har gitt meg rennende øyne og noen ganger litt smerte, sannsynligvis i musklene som styrer øyet.

6386651[/snapback]

 

Ja, men dette har vel mer med å gjøre at det kan være slitsomt å se på en såpass lyssterk flate så nærme i lengden. Å være i samme rom som en LCD uten å se på den er en ganske annen sak.

 

AtW

Lenke til kommentar
CRT er ofte mer lyssterke, har høyere kontrast og jeg har bodd forran både en, to og tre slike i fem-seks år, så jeg tviler på at det har noe med det å gjøre i mitt tilfelle hvertfall.

 

Når du skriver "dette" mener du Freud sitt tilfelle eller mitt ?

6386890[/snapback]

 

Tenkte på ditt. Og mer lyssterke? Det er ikke min erfaring, mange LCDer er rimlig drøye i forhold til CRT synes jeg ihvertfall. Men høyere kontrast har de, men det er fodi svartnivået suger.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er flott at denne damen har fått seg et fristed fra sine fysiske eller psykologiske problemer, men syntes det samtidig er latterlig at en hel offentlig strand skal 'avelektrifiseres' og dermed straffe tusenvis av andre som har sin hverdag integrert mot mobilen.

 

- Når formannskapet enstemmig gikk inn for forbudet, tror jeg det hadde en sammenheng med at kvinnen hadde kjempet en lang kamp for å få til dette, sier han.
Det gjelder tydeligvis bare å lage mer bråk enn de tusen på motsatt side.

Men uansett om byen tar til fornuft vil de aldri kunne hindre noen som helst fra å bryte forbudet.

 

Sigmund_Freud: Mange LCD-skjermer jeg har brukt i et par timer har gitt meg rennende øyne og noen ganger litt smerte, sannsynligvis i musklene som styrer øyet.

6386651[/snapback]

Det er snakk om 25 meter strand på et av de roligere stedene i farsund kommune. Så du har rett i at det er skikkelig dustete, men du blåser det litt ut av proposisjoner :).

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er flott at denne damen har fått seg et fristed fra sine fysiske eller psykologiske problemer, men syntes det samtidig er latterlig at en hel offentlig strand skal 'avelektrifiseres' og dermed straffe tusenvis av andre som har sin hverdag integrert mot mobilen.

 

- Når formannskapet enstemmig gikk inn for forbudet, tror jeg det hadde en sammenheng med at kvinnen hadde kjempet en lang kamp for å få til dette, sier han.
Det gjelder tydeligvis bare å lage mer bråk enn de tusen på motsatt side.

Men uansett om byen tar til fornuft vil de aldri kunne hindre noen som helst fra å bryte forbudet.

 

Sigmund_Freud: Mange LCD-skjermer jeg har brukt i et par timer har gitt meg rennende øyne og noen ganger litt smerte, sannsynligvis i musklene som styrer øyet.

6386651[/snapback]

Det er snakk om 25 meter strand på et av de roligere stedene i farsund kommune. Så du har rett i at det er skikkelig dustete, men du blåser det litt ut av proposisjoner :).

6387424[/snapback]

 

Stranden i seg selv er ikek problemet,problemet er at politikere ikke benytter rasjonalitet når de tar avgjørelser (ihvertfall tilsynelatende ikke).

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er jo bare latterlig og flaut!! Det som står i artikkelen er altså at vi vet at det finnes ikke elektroallergi, men vil likevel gi denne damen viljen sin slik at hun skal slutte å plage politikerne (eller slutte å "kjempe en lang kamp" som ordføreren sier"). Lurer på hva prisen på boten kommer til å bli?

Tenk hvis noen faller i vannet, så får ikke de på land tak i folk til å hjelpe dem siden de ikke har telefon?!

Lenke til kommentar
Poenget hans var nok hvordan du skal få tak i reddningshelikopter, båt eller ambulanse i det du har fått de på land?

6388051[/snapback]

 

De blir vel neppe arrestert om de slår på mobilen og ringer en ambulanse? Regner ikke med at folk legger ijgen telefonen hjemme uansett,ihvertfall ikke alle.

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...