Gå til innhold

Forbyr mobilbruk på stranda


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi, som tidligere nevnt, vi lever i det naive landet Norge! Bør egentlig ikke klage, dette er verdens beste land, men her skal det tas hensyn til de svake og minoritetsgruppene, mens de de som har mest å si ikke skal ha noe å si. Så hvis du hadde vært den eneste som var for mobil på strendene hadde det nok blitt sånn!

 

Heia Norge! :p

Lenke til kommentar
Nettopp... Dama kan nok heller ta seg en tur til en psykolog. :yes:

6382739[/snapback]

 

Syntes det er helt topp att noen gjør steder fri for mobil uansett grunn. Er jaggu flere steder som kan følge etter, som kinoer, kirker, biblioteker ol. Og folk som ikke klarer seg uten mobil en time her og der burde heller ta seg en tur til psykolog.

Lenke til kommentar
Nettopp... Dama kan nok heller ta seg en tur til en psykolog. :yes:

6382739[/snapback]

 

Syntes det er helt topp att noen gjør steder fri for mobil uansett grunn. Er jaggu flere steder som kan følge etter, som kinoer, kirker, biblioteker ol. Og folk som ikke klarer seg uten mobil en time her og der burde heller ta seg en tur til psykolog.

6388165[/snapback]

 

Kino feks er jo i praksis fritt for mobil, har det så mye hensikt i å eksplisitt forby det? Men bes jo om å slå den av, og man blir mektig uglesett om den bråker under forestillingen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Idiotisk at slike forslag går igjennom.

 

På den annen side ser jeg ikke konsekvensene av dette. Dersom du sitter å prater i telefonen på stranden når dette kvinnemennesket er der, hva skal hun gjøre? Ringe politiet med telefonen hun ikke har?

 

De har vel uansett mer en nok viktige ting å gjøre enn å komme på en strand å slå ned på mobilbruk.

 

Når man innfører en lov så bør man finne en konsekvens av å bryte denne loven. Hvilken straff er passende for denne grove forbrytelsen?

Endret av valentino
Lenke til kommentar

La oss sammenligne: Det finnes utrolig mange rare fobier her i verden. La oss si at en person har ekstrem fobi for badebukse type Speedo. Han tar turen til kommunestyret og krever at det blir forbud mot badebukse på stranden han pleier å gå på, og at alle må bruke badeshorts i stedet. Tror dere han hadde fått gjennomslag? Neppe, selv om hans problem er MINST like reelt som dama det her er snakk om.

Dette går på politisk korrekthet, og det er ingen som tør å avfeie tekno-allergi etter at Gro Harlem sto frem med det. En fobiker er syk til sinns, og lettere å ignorere, selv om denne såkalte "allergien" sannsynligvis er like psykisk og irrasjonell.

Lenke til kommentar

Jeg sykler en del om dagen, og har bla en trådløs pulsmåler med klokke på styret, som er ca 30 cm unna belte, når jeg kommer under en høyspendt ledning mister disse 2 kontakt inntil jeg har passert masten.

 

Så ikke umulig det er noe sannhet i den der artikkelen.

Lenke til kommentar
Jeg sykler en del om dagen, og har bla en trådløs pulsmåler med klokke på styret, som er ca 30 cm unna belte, når jeg kommer under en høyspendt ledning mister disse 2 kontakt inntil jeg har passert masten.

 

Så ikke umulig det er noe sannhet i den der artikkelen.

6390119[/snapback]

 

Javel? Er ikke det en litt underlig konklusjon? "Dette feltet påvirker radiosenderen min, da er det sikkert negativt for kroppen min også". Det blir jo omtrent som "denne fuktigheten ødelegger mobilen min, fuktighet er nok farlig for kroppen".

 

AtW

Lenke til kommentar

Og er det mange kW som strømmer igjennom den høyspent ledningen da mon tro? Alle ledninger har et vist magnetfelt rundt seg, svakstrøm eller kraftig. Er jo klart at så mye strøm påvirker det rundt en, derfor fins det regler for å ikke bo nært høyspentledninger and whatnot.

 

Men uansett, en mobil har da vitterlig ikke samme strålingskapasitet som en høyspentledning på flere kW?

 

Men uansett, helt latterlig av komunen. Tror jeg skal gå til min komune og påstå at jeg er allergisk mot gutter, slik at det bare blir jenter på strendene.

Lenke til kommentar
Og er det mange kW som strømmer igjennom den høyspent ledningen da mon tro? Alle ledninger har et vist magnetfelt rundt seg, svakstrøm eller kraftig. Er jo klart at så mye strøm påvirker det rundt en, derfor fins det regler for å ikke bo nært høyspentledninger and whatnot.

 

Men uansett, en mobil har da vitterlig ikke samme strålingskapasitet som en høyspentledning på flere kW?

 

Men uansett, helt latterlig av komunen. Tror jeg skal gå til min komune og påstå at jeg er allergisk mot gutter, slik at det bare blir jenter på strendene.

6391082[/snapback]

 

Nå er jo mobiler ganske mye nærmere enn høyspentledninger da, om huset ditt er 20 meter unna ledningen (l luftlinje, altså inkuldert høyden), så får du fårtsatt mye mer EM-stråling når du bruker støvsugeren.

 

AtW

Lenke til kommentar

strålefri strand? Neppe... de vanlige gsm (og kanskje umts om det er utbygd der nede) vil du likevell ha. I tillegg kommer naturlig stråling som:

- kosmisk stråling fra verdensrommet... ikke all verden men den finnes

- naturlig elektrisk felt... det er på ca 100 V per meter. Siden kroppen er delvis ledende bøyes feltet av rundt kroppen... altså ingen fare egentlig

- magnetisk felt.. joda.. det finnes også naturlig, bare se å kompassnåla som retter seg inn etter feltet.

elektrisk + magnetisk felt= elektromagnetsik felt... høres skummelt ut, men er det ikke... ikke i de beskjedne mengder vi snakker om her i alle fall!

Disse feltene er i forhold til mobilstråling ganske store, så hadde noen hatt elektroalergi så hadde de gått med permanent allergianfall 24-7!

I tillegg: gode gamle tv'er med katodestrålerør utsender et ganske høyt elektrisk felt... men du skal ikke sitte langt unna før det blir veldig lite og forsvinner i den naturlige støyen.

Strømkabler i hus og hytter gir også fra seg et elektromagnetisk felt... så om hun bor i sentrum er hun nok utsatt for elektromagnetsike felt så det holder...

Hårfønere bruker masse strøm som gir høyt magnetfelt.. spesielt der du holder den... kanskje noe å tenke på neste gang du føner håret? :cool:

 

Jeg har ingen som helst tro på at folk har strømallergi... er nok noe bare psykisk og ikke fysisk. MEN det er en kjennsgjerning at de gamle lysrørene kunne gi fra seg litt uheldige stoffer under bruk som kan framkalle allergireaksjoner. Så de som har fått uforklarlige allergiutslag kan jo kanskje finne en forklaring i det? :hmm:

 

En ting til: frekvensen på mobilstrålingen er så høy (1800MHz) at inntregningsdybden ikke vil være all verde, altså strålingen går ikke inn i kroppen men bare litt inn i huden... strålingseffekten er også så liten at det er lite å bekymre seg for... vær mer bekymret for UV-stråling fra sola! Bruk solkrem :D

 

Med det samme: ei trefjøl vil ikke skjerme så mye... og skulle jeg skjerme noe ville jeg ikke ha den i fanget men dekke overkroppen og hodet.. + mine vitale deler der du vet! :cool:

Endret av frankma
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...