Gå til innhold

KOMMENTAR: Har smarttelefonene nådd toppen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har selv satt meg en grense på 5.000 kr for mobil. Ender opp med å kjøpe brukt dersom produsentene ikke kan skjønne at 10 lapper for en telefon blir feil for folk flest.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det har da knapt vært noen utvikling siden 2012 føler jeg. Alle telefoner har chokolate-bar utseende med skjerm på ene siden og batteritid på 2-3 dager. Småting har skjedd for hver revisjon der salgsavdelingene hos alle produsenter har livt gull og grønne skoger. Og prisene har økt for hver generasjon og begrunnelsene er økte utviklingskostnader.

 

Da er det etterhvert liten grunn til å bytte telefon når neste er lik den gamle. På omtrent alle måter +/- bloatware

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Toppmodeller er ikke verdt pengene når man sammenligner hva man får med rimeligere modeller. Ved å velge litt dårligere bilder sparer man nær kr. 10.000,-. Selv er jeg relativt lei bilder og tar så og si aldri noen selv lenger.

Lenke til kommentar

Det har da knapt vært noen utvikling siden 2012 føler jeg. Alle telefoner har chokolate-bar utseende med skjerm på ene siden og batteritid på 2-3 dager. Småting har skjedd for hver revisjon der salgsavdelingene hos alle produsenter har livt gull og grønne skoger. Og prisene har økt for hver generasjon og begrunnelsene er økte utviklingskostnader.

 

Da er det etterhvert liten grunn til å bytte telefon når neste er lik den gamle. På omtrent alle måter +/- bloatware

 

Batteritid på 2-3 dager hørtes jo ganske så bra ut. Så lenge var ikke min nye fantastiske telefon, men det er ikke alle som bruker mange timer på telefonen hver dag selvsagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Både Apple og Samsung, har gått i samme felle ved at de prøver tyne mest mulig ut av sine kunder, sådann går kundene til andre som er rimligere og gir samme opplevelse. 

 

'Ïkke minst som  Kynxx sier, det er ikke stor endring de siste årene, ekstra megapixel der, noe større batteri her og en GB minne/lagring der. 

 

Det gir ikke stor verdi, selv har jeg S7 Edge og ser ikke behovet for ny telefon enda, jeg kommer nok til å kjøpe ny i 2019 grunnet batteriet og ræl og ikke lenger sikkerhetsoppdateringer men ut over det er det ikke behov for ny mobil. 

 

og nei jeg kan ikke flashe /roote osv grunnet da vil ikke Intune funke. 

Endret av -Night-
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Samsung som for meg er mest relevant har tapt i forhold til kinesiske produsenter ganske enkelt fordi kineserne, Huawei og Oppo har ikke bare kommet med bedre maskinvare, og bedre kameraer, men også klart  å gjøre mobilene mere "smarte" og funksjionsdyktige med sine selfie funksjoner som ikke samsung hadde før nylig, og jeg setter pris på å kunne ta skjermbilde enkelt ved å trykke på en knapp, det hadde ikke den siste samsungtelefonen jeg testet A9, ingenting der forandret. Selvsagt kan en diskutere kvailietet på materialet mobilen er laget av, men jeg kan bare si at den siste samsung mobilen jeg hadde gikk i svart, det var en J7 pro 2018.

Lenke til kommentar

Flere produsenter av smartmobiler som pakker sammen nå pga markedssituasjonen. Poenget med å oppgradere mobilen blir for de fleste mindre og mindre da de fleste finner dem temmelig identisk og bytter kun når den gamle er på siste verset funksjonsmessig.

Det jeg ser som litt problematisk med det er sikkerhetsaspektet. 

 

Kjører selv på en Sony Xperia Z2 som er mer enn nok for mitt behov. Har også en gammel iPhone 3G som backup-telefon med tvillingsim. Fungerer også flott som komfyrtimer :)

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Samsung som for meg er mest relevant har tapt i forhold til kinesiske produsenter ganske enkelt fordi kineserne, Huawei og Oppo har ikke bare kommet med bedre maskinvare, og bedre kameraer, men også klart å gjøre mobilene mere "smarte" og funksjionsdyktige med sine selfie funksjoner som ikke samsung hadde før nylig, og jeg setter pris på å kunne ta skjermbilde enkelt ved å trykke på en knapp, det hadde ikke den siste samsungtelefonen jeg testet A9, ingenting der forandret. Selvsagt kan en diskutere kvailietet på materialet mobilen er laget av, men jeg kan bare si at den siste samsung mobilen jeg hadde gikk i svart, det var en J7 pro 2018.

Tror ikke det finnes en eneste Oppotelefon med kamera som kan måle seg med de beste fra Samsung, LG eller Google for den saks skyld,

Du har testet en hel del billige Samsunger, men tydeligvis ikke de bedre modellene dems.

 

Men jeg skal si meg enig i at det har ikke kommet noe særlg nytt på mobilfronten de siste årene. Kommer vel kanskje noen dobbeltskjermer etter hvert. Det er blitt forsøkt tidligere også fra NEC og ZTE, men ble ingen suksess den gangen.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Det som også er litt av problemet, er ønsket om å ha det absolutt beste. Apple og Samsung kannibaliserer litt sitt eget salg, når de lager toppmodeller til skyhøy pris. Folk vil ha toppmodeller, men ikke til enhver pris. Folk vil ikke ha telefoner som ikke er toppmodeller, nesten uansett pris. :p Før traff de på begge deler. Siklefaktor på produkter som folk flest hadde råd til. Nå er siklefaktoren forbeholdt de aller rikeste.

 

Note 10 = 8000 kr

S10+ = 7000 kr

S10 = 6000 kr

 

Da skal du se at de selger svært bra, nesten uansett hvor liten oppgradering telefonene er over forrige generasjon. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har da knapt vært noen utvikling siden 2012 føler jeg. Alle telefoner har chokolate-bar utseende med skjerm på ene siden og batteritid på 2-3 dager. Småting har skjedd for hver revisjon der salgsavdelingene hos alle produsenter har livt gull og grønne skoger. Og prisene har økt for hver generasjon og begrunnelsene er økte utviklingskostnader.

 

Da er det etterhvert liten grunn til å bytte telefon når neste er lik den gamle. På omtrent alle måter +/- bloatware

 

Batteritid på 2-3 dager hørtes jo ganske så bra ut. Så lenge var ikke min nye fantastiske telefon, men det er ikke alle som bruker mange timer på telefonen hver dag selvsagt

"Batteritid på 2-3 dager hørtes jo ganske så bra ut. Så lenge var ikke min nye fantastiske telefon"

Ikke noe problem så lenge den kun brukes som telefon. Det er når man begynner å buke den som en bærbar pc at strømmen begynner å renne ut.

 

Om jeg slår av alle de funksjonene som ikke trengs for å bruke enheten som en telefon, så varer batteriet på selv min gamle Samsung 5 i over en uke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som også er litt av problemet, er ønsket om å ha det absolutt beste. Apple og Samsung kannibaliserer litt sitt eget salg, når de lager toppmodeller til skyhøy pris. Folk vil ha toppmodeller, men ikke til enhver pris. Folk vil ikke ha telefoner som ikke er toppmodeller, nesten uansett pris. :p Før traff de på begge deler. Siklefaktor på produkter som folk flest hadde råd til. Nå er siklefaktoren forbeholdt de aller rikeste.

 

Note 10 = 8000 kr

S10+ = 7000 kr

S10 = 6000 kr

 

Da skal du se at de selger svært bra, nesten uansett hvor liten oppgradering telefonene er over forrige generasjon. ^^

Ikke bare det bedrifter veger seg også for å kjøpe toppmodeller til sine ansatte også.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både Apple og Samsung, har gått i samme felle ved at de prøver tyne mest mulig ut av sine kunder, sådann går kundene til andre som er rimligere og gir samme opplevelse. 

 

'Ïkke minst som  Kynxx sier, det er ikke stor endring de siste årene, ekstra megapixel der, noe større batteri her og en GB minne/lagring der. 

 

Det gir ikke stor verdi, selv har jeg S7 Edge og ser ikke behovet for ny telefon enda, jeg kommer nok til å kjøpe ny i 2019 grunnet batteriet og ræl og ikke lenger sikkerhetsoppdateringer men ut over det er det ikke behov for ny mobil. 

 

og nei jeg kan ikke flashe /roote osv grunnet da vil ikke Intune funke. 

Finnes måter å lure Intune på

https://forum.xda-developers.com/apps/magisk/module-microsoft-intune-company-portal-t3780451

Lenke til kommentar

Klarer meg fortsatt bra med Samsung Galaxy S 7, kommer til å ha den til batteriet dør så blir det kanskje Huawei eller Nokia neste telefon, men ikke noe topp modell selfølgelig!

Er på en Galaxy S8+ og venter litt jeg og. Venter på mye bedre nattmodus, utnyttelse av skjermareal (ingen notch), fingerprint i glasset, større batteri, bedre høyttalere, renere og raskere OS, 120hz panel.  :wee:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...