Gå til innhold

KOMMENTAR: Har smarttelefonene nådd toppen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gikk det litt slik som jeg spådde i fjor. iPhone 10 var jo liksom det aller beste Apple kunne lage og da blir det vanskelig å lage oppfølgeren ett år senere. Tipper det er et marked det for telefoner over $1000. Men det er ikke umettelig og når mobilene blir dyrere vil man beholde de lengre.

 

Synd Apple har gått samme veien i absolutt alle produktgrupper. Når Steve styrte skuta trodde jeg faktisk på ham når han sier at de jobber for å selge produktene så billig de kan, men at de bare vil selge produkter de vil anbefale til venner og familie. Nå er Apple mer som de andre, de selger det de klarer til så høy pris de kan. De lager fremdeles flotte produkter da, det skal de ha! ?

Lenke til kommentar

Kjøpte akkurat mate 10 pro for under 3500 kr og synes den holder i massevis..

Var på jakt etter note 9 til 9000 kr men det hadde jo vært galskap å kjøpe den istedenfor.

Note 9 er sikkert en bedre telefon på mange måter men ikke vært de ekstra pengene..

Nå bruker jeg mate 10 frem til note 9 faller til rundt 4000 eller mate 20 halverer seg i pris.

Kvaliteten på de siste generasjoner telefoner er uansett bra nok til mitt bruk...

Lenke til kommentar

Både Apple og Samsung, har gått i samme felle ved at de prøver tyne mest mulig ut av sine kunder

 

 

Ikke bare det bedrifter veger seg også for å kjøpe toppmodeller til sine ansatte også.  

 

Min bror jobber for en finanskonsern i utlandet. De kjøpte 4000 iPhones til ansatte som jobber mye ute hos kunder. Gjett hvor mange prosent de fikk i kvantumsrabatt .... 0.0%. Tviler på at de gjentar dette.

Lenke til kommentar

Toppmodeller er ikke verdt pengene når man sammenligner hva man får med rimeligere modeller. Ved å velge litt dårligere bilder sparer man nær kr. 10.000,-. Selv er jeg relativt lei bilder og tar så og si aldri noen selv lenger.

 

Og er det gode bilder som er viktig, så får man heftige kameraet for 10.000 kroner som langt overgår mobil-bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Og er det gode bilder som er viktig, så får man heftige kameraet for 10.000 kroner som langt overgår mobil-bilder.

 

Helt sikkert, men kameraet kan jo være så bra det vil. Ligger det hjemme så får man ikke brukt det. Så jeg forstår hvorfor mange vil ha så bra kamera som mulig på mobilen, for den er som oftest i lomma og tilgjengelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min bror jobber for en finanskonsern i utlandet. De kjøpte 4000 iPhones til ansatte som jobber mye ute hos kunder. Gjett hvor mange prosent de fikk i kvantumsrabatt .... 0.0%. Tviler på at de gjentar dette.

Ikke sant, der jeg jobber kjøper vi inn samsung telefoner, her får vi optill 40% rabatt

Lenke til kommentar

Samsung som for meg er mest relevant har tapt i forhold til kinesiske produsenter ganske enkelt fordi kineserne, Huawei og Oppo har ikke bare kommet med bedre maskinvare, og bedre kameraer, men også klart  å gjøre mobilene mere "smarte" og funksjionsdyktige med sine selfie funksjoner som ikke samsung hadde før nylig, og jeg setter pris på å kunne ta skjermbilde enkelt ved å trykke på en knapp, det hadde ikke den siste samsungtelefonen jeg testet A9, ingenting der forandret. Selvsagt kan en diskutere kvailietet på materialet mobilen er laget av, men jeg kan bare si at den siste samsung mobilen jeg hadde gikk i svart, det var en J7 pro 2018.

 

Skjermbilde har samsung hatt lenge, volum ned og powerknapp..knips.

Lenke til kommentar

Det jeg håper de skjærer ned på er avdelingene som lager bloot ware.

Hvordan det er på iPhone vet jeg ikke men Samsung, Huawei og LG har mye å lære av one pluss.

Synes de omtrent ødelegger bruker opplevelsen med masse chrap ware.

Lag heller åpne apper i steden som kan lastes ned frivillig.

 

Bilde og lyd gjør uansett at mobil er noe folk kommer til å kjøpe uansett.

Sist apple slet med slike prognoser som nå svarte de med en helt ny serie produkter så vi får se om de greier å gjenta det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt sikkert, men kameraet kan jo være så bra det vil. Ligger det hjemme så får man ikke brukt det. Så jeg forstår hvorfor mange vil ha så bra kamera som mulig på mobilen, for den er som oftest i lomma og tilgjengelig.

 

Mye sant i det du sier. Men det gjelder i hovedsak speilrefleks kamera. Pocket kameraer er ikke mye større en mobiler, og tar også bedre bilder. (10.000 kroner)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...