Gå til innhold

Nordmenn surfer mer på mobilen på reise enn når de er hjemme i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke uventet!

 

På hjemstedet har man mest sannsynlig flere trådløse soner man kobler seg på automatisk (hjemmet, jobb, kaffebaren, venner, ...), mens på reise må man aktivt søke opp, skaffe passord og logge seg på slike. Da blir det naturligvis til at man bruker mobilnettet mer.
Uansett, datapakkene til Telia (og Telenor) er begredelige i Norge sammenlignet med hva de gir våre naboer i øst og syd. De burde skamme seg!

Lenke til kommentar

Telefonen er et kompromiss. Skal jeg bare en kort tur til utlandet eller har mye bagasje fra før kan det hende jeg dropper PCen og heller bare bruker telefonen til oppgaver jeg foretrekker PCen til. Altså mer telefonbruk i utlandet enn hjemme. Denne agurken grenser til den originale banale floskelen, skrive "nyheter" om at agurkene faktisk vokser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min hypotese er at alle mobilkunder bruker meir mobildata når dei er ute å reiser. Uavhenging av om dei reiser på butikken for å handle, eller til Spania på ferie.
Dette på grunn at du ikkje har tilgang til wifi når du er ute av huset.

Forskjellen ligg berre i at det er langt lettare å måle dataforbruket i utlandet kontra i Norge, men eg tviler på at forbruket er spesielt større når du er i Sverige enn når du er i nabobyen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...