Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Lurer også på en annen ting. Er jo norm å bytte tema ofte..

Det ble for en stund siden påstått at det ikke finnes satellitter for radiokommunikasjon, og at det heller ble brukt store antenner plassert rundt om, og at signalene ble reflektert i "domen". 

 

Slik som på den flotte tegningen min her.

post-42788-0-12911500-1477664175_thumb.jpg

 

Hvis vi ser borti fra at mikrobølger reflekterer svært dårlig i atmosfæren, så lurer jeg på hvorfor ingen har funnet disse ved å peile seg inn?

 

Ved å ha en mottager av signalet, og flytte seg rundt, kan man jo raskt kalkulere, eller rett og slett følge signalet til man finner antennen.

Jo nærmere senderen man kommer, jo mer vil signalet komme rett ovenfra. 

post-42788-0-31308800-1477664170_thumb.jpg

post-42788-0-11603300-1477664179_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig kan det, og blir det forsket på tyngdekraft. At to objekter tiltrekker seg hverandre er absolutt testbart og målbart. Man kan måle variasjon i tyngdekraften på jorden også, for den varierer faktisk fra sted til sted.

 

article-1290808-0A43D619000005DC-240_634

Noe usikker på hordan skalaen brukes.

Det er eliteforskning som ingen klasserom kan teste. Mange klasserom har en miniatyr av Cavendish eksperimentet. Men det blir ikke brukt. Heller intet instrument kan deles ut til å måles.

Lenke til kommentar

Lurer også på en annen ting. Er jo norm å bytte tema ofte..

Det ble for en stund siden påstått at det ikke finnes satellitter for radiokommunikasjon, og at det heller ble brukt store antenner plassert rundt om, og at signalene ble reflektert i "domen".

 

Slik som på den flotte tegningen min her.

antenne1.jpg

 

Hvis vi ser borti fra at mikrobølger reflekterer svært dårlig i atmosfæren, så lurer jeg på hvorfor ingen har funnet disse ved å peile seg inn?

 

Ved å ha en mottager av signalet, og flytte seg rundt, kan man jo raskt kalkulere, eller rett og slett følge signalet til man finner antennen.

Jo nærmere senderen man kommer, jo mer vil signalet komme rett ovenfra.

antenne 2.jpg

antenne3.jpg

Kanskje det blir satt mer fokus på nå når folk får høre om flat jord. Månelandingen. Romreiser og ISS er et korthus som er i ferd med å falle vertfall.

Lenke til kommentar

Kanskje det blir satt mer fokus på nå når folk får høre om flat jord. Månelandingen. Romreiser og ISS er et korthus som er i ferd med å falle vertfall.

 

Du vet at korthuset du snakker om har vært i ferd med å falle siden før du ble født, og vil fortsatt være i ferd med å falle lenge etter din død?

Men faller det noen gang? nope, det er konstant i ferd med å falle uten å noen gang bevege seg.

Lenke til kommentar

Gravitasjon er en tro på samme måte som Gud. Ikke kan det måles at større masse tiltrekker seg mindre masse annet enn jorden vi står på tiltrekker seg masse.

Jo, det kan det så absolutt, og dette er målt. Se for eksempel her: http://www.u.arizona.edu/~aversa/big_g.pdf

 

Dette er et eksperiment som er gjort av studenter på et universitet, i forbindelse med utdanning! Så enkelt er det å måle tyngdekraft! Definitivt ikke eliteforskning

 

Dette er et eksperiment som er lett å gjenta, selv om det vil koste noen tusenlapper å få tak i det korrekte utstyret. Jeg venter på unnskyldninger om at dette er umulig/falsk etc.

 

Blir dere ikke lei? Først sier dere at noe ikke kan bevises. Når vi viser at det så absolutt kan bevises, er bevisene falsk.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

 

Lurer også på en annen ting. Er jo norm å bytte tema ofte..

Det ble for en stund siden påstått at det ikke finnes satellitter for radiokommunikasjon, og at det heller ble brukt store antenner plassert rundt om, og at signalene ble reflektert i "domen".

 

Slik som på den flotte tegningen min her.

antenne1.jpg

 

Hvis vi ser borti fra at mikrobølger reflekterer svært dårlig i atmosfæren, så lurer jeg på hvorfor ingen har funnet disse ved å peile seg inn?

 

Ved å ha en mottager av signalet, og flytte seg rundt, kan man jo raskt kalkulere, eller rett og slett følge signalet til man finner antennen.

Jo nærmere senderen man kommer, jo mer vil signalet komme rett ovenfra.

antenne 2.jpg

antenne3.jpg

Kanskje det blir satt mer fokus på nå når folk får høre om flat jord. Månelandingen. Romreiser og ISS er et korthus som er i ferd med å falle vertfall.

 

Er det ikke bare å gå ut å prøve? Du har jo lenge spurt om eksperimenter du kan gjøre selv. Kjøp en DVB-S(2) USB-tuner til laptoppen så er det jo bare å sette seg i bilen og jage signalene.. Evt har mange bobiler/campingvogner satellitt-antenne og tuner. Så man kan jo leie en bobil for det samme eksperimentet. Du må såklart velge deg en satellitt som er i nærheten, om du ikke vil reise langt. Telenors Thor6 (Som er en av satellittene Canal Digital sender TV fra) er geostasjonær og holder seg på ca 0.8 grader vest, så da må du litt utenfor kysten av Ghana. 

En satellitt du kan prøve å peile inn uten å reise til Ghana er en GPS-satellitt. 

 

Helt hvordan GPS fungerer med faste master rundt på jorden er også litt rart, da vi kan måle at GPS-satellittene rører på seg. 

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

Gravitasjon er en tro på samme måte som Gud. Ikke kan det måles at større masse tiltrekker seg mindre masse annet enn jorden vi står på tiltrekker seg masse. Og jorden kan være skapt av Gud der Han har satt en retning for det som er tyngre enn luft. Og motsatt for det som er lettere

 

Hva menes med retning for tyngere og lettere ting en luft?

Mener du at vann holdes nede på grunn av magi?

Lenke til kommentar
så kan jeg ikke tro du vil tro mennesker landet på månen lenger. 

 

Nei, du gjør nok ikke det...

 

Jeg støtter meg heller til skikkelig forskning og viten fremfor ignorante eldgamle skrifter som man må juge for å få til å "gå opp"... 

 

Du er bare en kristen apoget med et forvrengt verdensbilde bygget på løgner, hva trodde du at du var egentlig maxiboy? Forsker? "Eliten"   :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

 

Gravitasjon er en tro på samme måte som Gud. Ikke kan det måles at større masse tiltrekker seg mindre masse annet enn jorden vi står på tiltrekker seg masse.

Jo, det kan det så absolutt, og dette er målt. Se for eksempel her: http://www.u.arizona.edu/~aversa/big_g.pdf

 

Dette er et eksperiment som er gjort av studenter på et universitet, i forbindelse med utdanning! Så enkelt er det å måle tyngdekraft! Definitivt ikke eliteforskning

 

Dette er et eksperiment som er lett å gjenta, selv om det vil koste noen tusenlapper å få tak i det korrekte utstyret. Jeg venter på unnskyldninger om at dette er umulig/falsk etc.

 

Blir dere ikke lei? Først sier dere at noe ikke kan bevises. Når vi viser at det så absolutt kan bevises, er bevisene falsk.

Enda et eksperiment som egentlig burde vært fremme på ethvert vitenskapsmagasin for alle vitenskapsmenn å tenke over om dette er riktig måte å måle på. Samme med gyroskop eksperimentet som måler jordens rotasjon. Om desse kommer frem i skikkelig lys. Så vil nok vitenskapsmenn som vil fremme seg, gå skikkelig innfor å si noe som er en faktiskhet nå. At gravitasjonsteorien er en teori som ikke er målbar.

Lenke til kommentar

Enda et eksperiment som egentlig burde vært fremme på ethvert vitenskapsmagasin for alle vitenskapsmenn å tenke over om dette er riktig måte å måle på. Samme med gyroskop eksperimentet som måler jordens rotasjon. Om desse kommer frem i skikkelig lys. Så vil nok vitenskapsmenn som vil fremme seg, gå skikkelig innfor å si noe som er en faktiskhet nå. At gravitasjonsteorien er en teori som ikke er målbar.

Herrejesus. Hva er det de måler i eksperimentet da? Spesifikt hva er feil med eksperimentet?
Lenke til kommentar

Enda et eksperiment som egentlig burde vært fremme på ethvert vitenskapsmagasin for alle vitenskapsmenn å tenke over om dette er riktig måte å måle på. Samme med gyroskop eksperimentet som måler jordens rotasjon. Om desse kommer frem i skikkelig lys. Så vil nok vitenskapsmenn som vil fremme seg, gå skikkelig innfor å si noe som er en faktiskhet nå. At gravitasjonsteorien er en teori som ikke er målbar.

Kan det være så vanskelig å komme med en forklaring på hva det er som holder vannet nede på en flat jord.

Du har sagt at gud har satt en retning for ting som er tyngere en luft og en annen for ting som er lettere.

Jeg har spurt om det er magi uten at du svarer.

Hva er det, hvilken krefter er det?

Lenke til kommentar

 

Enda et eksperiment som egentlig burde vært fremme på ethvert vitenskapsmagasin for alle vitenskapsmenn å tenke over om dette er riktig måte å måle på. Samme med gyroskop eksperimentet som måler jordens rotasjon. Om desse kommer frem i skikkelig lys. Så vil nok vitenskapsmenn som vil fremme seg, gå skikkelig innfor å si noe som er en faktiskhet nå. At gravitasjonsteorien er en teori som ikke er målbar.

Herrejesus. Hva er det de måler i eksperimentet da? Spesifikt hva er feil med eksperimentet?

Hva er rett med eksperimentet? Det er noe du burde ha svar på. Det er du som tror dette tøvet på 5 sider. Hva med en bedre forklaring på noe så vesentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...