Gå til innhold

Skype lar deg nå ringe til mobiler og fasttelefoner rett fra nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette minner meg om "gode", gamle Active Desktop.

 

For når det blir attraktivt å bruke online-versjonen av Skype, blir det attraktivt å kjøre websiden som om det var en app, i egen ramme og gjerne med snap to edge etc. Og noe slik kunne man i 1997 eller deromkring. Og gamle Opera hadde også støtte for å kjøre websider som frittstående apps. Og det ligger sikkert i Firefox eller Chrome nå, uten at jeg har sett nærmere på det.

Lenke til kommentar

Dette minner meg om "gode", gamle Active Desktop.

 

For når det blir attraktivt å bruke online-versjonen av Skype, blir det attraktivt å kjøre websiden som om det var en app, i egen ramme og gjerne med snap to edge etc. Og noe slik kunne man i 1997 eller deromkring. Og gamle Opera hadde også støtte for å kjøre websider som frittstående apps. Og det ligger sikkert i Firefox eller Chrome nå, uten at jeg har sett nærmere på det.

Tipper dette er mer tiltenkt når man er på "farten" og bruker PCer som er på feks biblotek, nettkafe, eller andre steder hvor man ikke har tilgang til sin egen PC.

 

Har man sin egen PC så er jo den vanlige Skype applikasjonen den man bruker.

Lenke til kommentar

 

Dette minner meg om "gode", gamle Active Desktop.

 

For når det blir attraktivt å bruke online-versjonen av Skype, blir det attraktivt å kjøre websiden som om det var en app (...)

 

Har man sin egen PC så er jo den vanlige Skype applikasjonen den man bruker.

 

 

Dersom man foretrekker den vanlige Skype-applikasjonen, er det vel ikke attraktivt å bruke online-versjonen. Men den vanlige Skype-appen har helt fra gammelt hatt mange som ikke var fornøyde med den, og dette er bare blitt forsterket etter at Microsoft overtok og endret på oppførselen til appen. Og det gjelder jo forsåvidt andre apper enn Skype også, dersom noen lager en "bedre" nettapp. 

 

En av tingene med å lage tjenester som nettapplikasjoner, er at det f.eks. går an å skinne dem og gjøre brukertilpasninger gjennom forskjellige verktøy som Stylish og GreaseMonkey... Som gjør at noen kan foretrekke dem. 

 

Når det er sagt, er naturligvis ikke Skype-appen - eller noe som helst annet program som også har blitt sluppet som webapp - tiltenkt slik bruk. Det er bare mulig. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...