Gå til innhold

Ri på ein T-rex i dette ambisiøse dinosaurspelet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte på når en ganske stor streamer (lirik) pratet med en av utviklerenne live i gårkveld om spillet. Det første som slo meg var at dette var enda enn survival early access tullespill som aldri kommer seg ut av early access, men etter dette intervjuet ble det hele mye mer interessant, det kan enten bli fryktelig bra eller fryktelig dårlig, en for se :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"we do not pre-order" - Total Biscuit

Dette så jo faktisk utrolig bra ut ved første blikk. Må si at jeg er litt skrptisk til div fremtids maskiner/våpen som vises i videoen ovenfor.

Hva er poenget med automatvåpen når spillet er basert på dinosaurer? Noen som har litt inblikk i spillet som kan svare? :)

Lenke til kommentar

"we do not pre-order" - Total Biscuit

Dette så jo faktisk utrolig bra ut ved første blikk. Må si at jeg er litt skrptisk til div fremtids maskiner/våpen som vises i videoen ovenfor.

Hva er poenget med automatvåpen når spillet er basert på dinosaurer? Noen som har litt inblikk i spillet som kan svare? :)

 

Mennesker og dinosaurer samtidig, det er rent eventyr (sci-fi). Dinosaurene ble jo utryddet 60 millioner år før menneskets forfedre dukket opp på kloden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så selv på intervjuet med utvikleren, og det virker som de virkelig vet hva de holder på med, og spillet ser mer kompakt ut i alpha enn mange spill gjør ved final release.

 

Største problemet med ARK kommer garantert til å være frameraten, som er maks 30, og alle som spiller PC vet det blir for lavt. Det virket heller ikke som 60 fps var veldig stort fokus for dem, noe som er trist, virker litt som de fokuserer konsoll over pc :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

det at det er et multiplatform spill som blir låst på 30fps gjør det uaktuelt for min del. at spill som dette som har fantastisk potensiale blir holdt tilbake av konsollene er ufattelig trist.

 

jeg er kansje i mindretall men jeg blir fysisk dårlig og får hodepine av å sitte med lav fps, spesielt i første person.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det kommer til å låse fps på pc, så synest jeg det er dårlig rett og slett. Nå skal jeg ikke påstå at det er like lett i alle spill, men veldig ofte er jo låst fps noe en dyktig modder kan "fikse" i løpet av en uke. Er jo flere eksempler på dette. Da synest jeg strengt tatt at utviklerne burde tatt seg tid til å gjøre dette selv.

 

Vi får se hva de leverer etter hvert.

Lenke til kommentar

det at det er et multiplatform spill som blir låst på 30fps gjør det uaktuelt for min del. at spill som dette som har fantastisk potensiale blir holdt tilbake av konsollene er ufattelig trist.

 

jeg er kansje i mindretall men jeg blir fysisk dårlig og får hodepine av å sitte med lav fps, spesielt i første person.

 

Hvor tar du denne informasjonen fra? På intervjuet jeg hørte av utvikleren så siktet de seg inn på  30 fps på early access releasen, men ikke på den fulle releasen. De sa og at de sikter seg inn på å få spillet til å kjøre i VR, både for playstation sin morpheus og  oculus rift. For de som vet litt om hvordan VR funker så må en for dagens Oculus Rift DK2 ha dønn stabilt 75FPS  for at det skal bli spillbart, alt under funker rett og slett ikke. For morpheus sin del må en minst ha 60 FPS eller aller helst 120 FPS, her har utvikleren valge mellom disse 2. Så hvorfor den fulle releasen skulle være låst til 30 FPS samtidig som det vil kjøre høyere i VR synst jeg hørest usansynlig teit ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

"we do not pre-order" - Total Biscuit

Dette så jo faktisk utrolig bra ut ved første blikk. Må si at jeg er litt skrptisk til div fremtids maskiner/våpen som vises i videoen ovenfor.

Hva er poenget med automatvåpen når spillet er basert på dinosaurer? Noen som har litt inblikk i spillet som kan svare? :)

Mennesker og dinosaurer samtidig, det er rent eventyr (sci-fi). Dinosaurene ble jo utryddet 60 millioner år før menneskets forfedre dukket opp på kloden.

Tull og tøys, jeg ser dinosaurer daglig, har til og med en liten raptor som bor rett i nærheten av meg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ein månad seinare og det har vore på top 5 lista over mest spelte etter at det kom ut på Early Access.

Får sjå kor lenge det varer.

Ein ting er sikkert, utviklarane er svært aktive, kanskje litt i meste laget. Har vore endringar dagleg sidan eg starta å spele for omlag ei veke sidan.

Eit par av dei sat oppe til kl 4 på natta for å få ut ein Linux versjon av serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...