Gå til innhold

Lommetrøbbel for iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne "nyheten" har jeg vel bare ventet på etter hvert som telefonene har blitt stadig tynnere. Ikke akkurat rakettforskning..

Og da er det jo fremdeles gledelig for gæmlis-nerden meg at slikt ikke skjer siden jeg på 21. året alltid bruker mine nerde-beltevesker til mine mobiler, og ennå ikke har ødelagt en (telefon) på disse årene... Merkelig at en slik tynn veske skal ha et slikt stempel. Så bare bøy i ven, lommebrukere :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange.

 

:lol::p:wallbash:

 

Hvor skal man ha telefonen da? Stroppe den rundt halsen? I rompa :p ? For jenter som bruker veske så er det vel greit, men jeg har ikke lyst til å begynne med veske...

 

Det burde ha stått hvor mange kilos (eller annen måleenhet) trykk man trenger for å bøye den.

 

Men uansett så kan vel iPhone ansees som en "fintfolk telefon" som ikke gjør ting så man får trykk på telefonen når man har den i lomma....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men iPhone er ikke alene.

 

Postet denne i en annen tråd, men den passer bedre her:

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

Nå var v l noen av eksemplene der litt spesielle. HTC Evo som bøyde seg hvis man satte seg på den mens den sto i koppholder, f.eks...

Når det er sagt, klart det blir et problem når man stadig jager tynnere telefone r (og brett -xperia tablet z flekser f.eks. vilt når den ikke er i case). Spesielt blir det lite strukture ll styrke igjen rundt volumkontrollen eller utsparringene til simkort/sdkort , noe iPhone 6 pluss er et eksempel på.

Gi meg heller en litt tykkere telefon (med bedre batterikapasitet) enn et flatbrød som ikke tåler noe.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Dette kan faktisk være en aldri så liten deal breaker for min del. Ikke at jeg går i trange bukser så det burde jo gå bra. Men må følge litt med på hvordan dette utvikler seg...skal uansett ikke kjøpe noen iPhone før dem er i butikken.

 

Må nesten tafse litt på dem for å se hvilke størrelse jeg vil gå for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange."

 

Eller å gå for bedre materialer som samsung bruker. De blir ikke bøyd. Han som bøyde iPhone prøvde det samme med note, funka ikke.

 

Den ble bøyd. Langt ifra like mye, tvert imot - her banka Note 3 iPhone 6. Dog, ikke skriv tull, ikke lag dine egne påstander når du henviser til kilde.

Lenke til kommentar

jeg har hatt mange telefoner i lomma uten null problem gjennom åra og jeg aldri opplevd at telefon bøyer seg. Herregud sier jeg bare,advarer mot trange bukser, men det er det du får når du kjøper Iphone. Eksklusiv byggekvalitet fra Apple.....haha,faen for noen idioter på apple,de klarer virkelig ikke engang å lage en ny telefon som blir ødelagt i lomma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da venter vi på neste sjokkerende opplysning fra Amobil:

Solen går opp i øst!!!

 

(Kanskje man ikke kan forvente at alle skjønner at store og tynne mobiler kan bøyes/ødelegges i bukselommer, noen stapper tross alt mobilen i mikrobølgeovnen også...)

 

Mener dette er veldig kjekk opplysning å få. Om man ikke kan ha telefonen i lommen når man sitter er den jo ubrukelig. (min mening)

 

Om jeg ikke kunne hatt min Note 3 i lommen når jeg ville hadde ikke jeg kjøpt den hvertfal :)

Lenke til kommentar

Dette problemet skyldes at Apple har gått for flat bakside. Hadde de gått for buet bakside som HTC, så hadde det krevd mer enn 3 ganger så mye kraft for å bøye den. I tillegg har de "glemt" å ribbe opp ramma innenfor knappene. Hadde de gjort det hadde de ikke fått et svakt punkt der.

 

Utrolig at Apple lager en telefon som rent teknisk henvender seg til pensjonister, som prismessig henvender seg til vellykkede investorer, og som utformingsmessig henvender seg til smågutter med saggebukser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange."

 

Eller å gå for bedre materialer som samsung bruker. De blir ikke bøyd. Han som bøyde iPhone prøvde det samme med note, funka ikke.

 

Har hatt min note 3 i ganske trange lommer en del ganger, ikke en gang vært bekymring for å bøye den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uhm, ok? Med andre ord. Disse svære telefonene fra Samsung etc, de bøyer seg ikke de eller? Hvem er det som sitter å gjøre sånne øvelser med sine telefoner uansett? Ser uansett ikke problemet da dette vil være noe Apple, i det minste i Norge, må dekke under garanti/produksjonsfeil i inntil 5år. Mulig good News for oss som har bestilt denne at vi om 2-3år kan få en ny en på garantien fordi den bøyer seg å gå i stykke over tid evt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...