Jump to content

Brutal_Bob

Medlemmer
  • Content Count

    132
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

197 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Nå er vel bilen så og si ganske identisk med deres fossilbil?De kom jo nettopp med nye cx-30 som har akkurat samme målene. I3 har et bagasjerom på 260l Cx-30 på 430l. Så den er nok nærmere en Nissan leaf innvendig. Mistenker at batteripakken stjeler en del av bagasjerommet. Ser også at "girtunnellen" tar benplassen til midterste baksetet da bilen er bygget på en "fossil" plattform. Det er nok også en god grunn til at de har gått for i3-stil bakdører selv om fossilvarianten har normale dører. i3 er også høyere, noe som gir bedre plass når man legger ned baksetene. Tviler på at de har laget noe frunk heller, men det sies det ingenting om i artikkelen. Denne lukter "Compliance car" lang vei. Fossilvarianten er garantert bedre på alt utenom støy og akselerasjon.
  2. "Han peker videre på at Leaf kjørte med 17-tommersfelger, noe som kan ha bidratt til høyere forbruk sammenlignet med VW e-Golf og Hyundai Ioniq som sto på 16-tommere." Ror han litt der? BMW i3 har 19 tommers felger på vinterdekk og 20 tommere på sommerdekk. Er nok ikke til å komme unna at Hyundai har laget en svært god bil med Ioniq. Spent på hva de får til med Kona.
  3. Nei, problemet med motoren er at den flytter energien nærmere de inni bilen. Den er svært lite komprimerbar sammenlignet med resten av fronten. De fleste moderne biler har systemer som sørger for at motoren blir presset ned under bilen heller enn rett bak mot kupeen.
  4. Hele piratproblemet kunne vært løst så jævlig enkelt. Gi folk tilgang til alt samtidig over hele planeten gjennom tjenester som netflix og hbo. Jeg betaler gjerne for innhold, men det er så inni helvete håpløst at man må vente et par på sesonger eller filmer bare fordi man ikke bor i opphavslandet. Og de som uansett ikke er villig til å betale, ville ikke betalt uansett.
  5. Hvis man slår av analyse/diagnostikk hindrer man både apple og andre utviklere i å få tilgang til krasjdata. Krasjdata er ikke på noen måte sensitiv, og er særdeles nyttig for å luke ut bugs fra appen. Så om du plages med krasj på mobilen din, kan det være en ide å slå på disse, slik at utviklere blir oppmerksom på hvor krasj oppstår i deres app, så fikser de det asap.
  6. Dette ble min erstatning for UltraX... MEget godt tastatur. https://www.komplett.no/product/778863/datautstyr/periferiutstyr/mustastatur/tastatur/logitech-k740-illuminated-tastatur?offerId=KOMPLETT-310-778863#
  7. Ser det er en del som ikke er helt fornøyd med at et epleprodukt har fått toppscore. Spesielt pga prisen. Det kan man jo til en viss grad forstå, men hvis det er slik at man her får det man betaler for, så er det jo helt greit å gi toppkarakter. Det er jo en vurdering av produktet, ikke en "Beste kjøp"-test. Om man tester verdens beste bil, om det nå er Bugatti eller Koeningsegg, så er jo klart prisen helt på viddene høy, men har du råd til den, så får du jo ikke tak i noe bedre. Og slik ser det ut til at det nå er med iPhone X. Ja den er helt alene om å være så dyr, men har du råd til den, får du ikke tak i noe bedre Det kan også nevnes at selv om testen skal være så objektiv som mulig, så vil jo testerens subjektive mening også være en del av konklusjonen.
  8. Fritak i bomringer burde kuttes med en gang. Bomringene settes opp for å dekke reelle kostnader knyttet til bygging av vei og infrastruktur nødvendig for transport av folk, varer og tjenester som politi, brannvesen og ambulanser. Vi er alle avhengig av disse, og de burde betales av felleskapet på samme måte som de nevnte tjenester. Sånn sett er bompengesystemer helt feil, men så lenge de eksisterer burde alle som bruker veiene betale likt. Men fritak for mva og engangsavgift bør fortsette, og kanskje utvides til Plug-in-hybrider med en minimumsrekkevidde på batteri. Selv kunne jeg dekt all dagligdags kjøring med 50 km rekkevidde. Sånn sett ville en plug-in for min del redusert min forurensning med nesten 100%. En eller 2 ganger i året kjører jeg noen langturer, og da ville bensinmotoren være veldig kjekk. Men kanskje en hybrid med hydrogen kunne fungert like greit. Jeg er neppe alene om å ha et slikt kjøremønster.
  9. Dette høres merkelig ut så lenge all app-utvikling til IOS må foregå på en Mac... Kutt ut mac, så blir det ingen flere apper til IOS, og følgelig helt stopp på salg av iPhone/iPad. Mulig de har trøbbel innomhus med Mac-avdelingen, men det tror jeg de er avhengig av, og har til hensikt, å fikse på.
  10. Svaret er vel at man bruker hodetelefoner med aktiv støydemping på flyreiser, type Bose QC35...
  11. MagSafe blir et stort savn. En av de beste og mest velfungerende ideene de har hatt. Vet de vil spare plass ved å bruke usb-c til lading også, men MagSafe er så bra at jeg synes det er verdt å beholde den. Den har reddet mac-en min utallige ganger.
  12. Og i tillegg må man si fra på forhånd for at de skal aktivere denne muligheten. Kassebetjeningen antar nærmest alltid at man skal betale med kort, så da tar det enda lenger tid igjen.
  13. Flott innlegg, burde nesten erstatte artikkelen. Har siklet litt etter den "Billige" OLED-tv-n fra LG, men aldri klart å spore opp hvilket år den er fra. Takker
  14. Nå begynner det altså å bli helt vanlig at kamera skal stikke ut fra mobilen... Ikke sikker på at jeg liker det.
×
×
  • Create New...