Gå til innhold

Lommetrøbbel for iPhone 6 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror en av veiene, kunne vært å gå tilbake til "Samsung Galaxy Young"-formatet, en annen å utvikle noen ekstreme batterier som yter mye, slik at man kunne laget et innvendig skjelett midt blant elektronikk og batterier. Samt benytte sterkere materialer. Karbonfiber, kevlar anyone?

Lenke til kommentar

Listen hos CultofMac over produsenter som har trøbbel med bøyde telefoner ganske informativ:

Apple, Samsung, Sony, Nokia, BlackBerry og Oppo har telefoner som lett bøyes ifølge brukerene selv.

 

Her er linken igjen:

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

 

Hvorfor ble det ikke ramaskrik i mediene for hver av disse?

Kan det være for at Apple genererer flere klikk og mer reklameinntekter mon tro? :)

Endret av PL610
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Listen hos CultofMac over produsenter som har trøbbel med bøyde telefoner ganske informativ:

Apple, Samsung, Sony, Nokia, BlackBerry og Oppo har telefoner som lett bøyes ifølge brukerene selv.

 

Her er linken igjen:

http://www.cultofmac.com/297404/get-bent-shocking-history-bent-smartphones/

 

Hvorfor ble det ikke ramaskrik i mediene for hver av disse?

Kan det være for at Apple genererer flere klikk og mer reklameinntekter mon tro? :)

 

Et eksempel av en S4.

 

Et eksempel av en Q10.

 

HTC EVO som brekker om man setter seg på den mens den står i en koppholder.

 

Et eksempel på en Oppo.

 

Pent. Veldig pent.

Lenke til kommentar

Tja, særlig vitenskapelig er det ikke, men samme fyren la ut samme testen med en Note 3 ikke lenge etter.
Der påpekte han også at det gikk ut over glasset når han bøyde iPhonen tilbake.

Det er bare å sammenligne videoene, man ser lett på tomlene at han i hvert fall ikke prøver å være urettferdig imot Note 3...

 

 

Det er også et vesentlig poeng at grunnen til at han prøver å bøye iPhonen, er fordi andre har rapportert at den bøyes bare av å være i lomma. Det er overhodet ikke slik at denne saken er skrevet fordi han klarte å bøye den. Poenget her er de andre bøyde iPhonene, ikke denne ene spesielt. Den bare illustrerer poenget. Og det illustreres ytterligere når han faktisk får tak i noe å sammenligne med.

Jeg må innrømme at det også virker på kommentarene hans i slutten, at han i hvert fall ikke er en Samsung fanboy eller noe, han virker faktisk ganske motvillig til å si at Apple "tapte" den der. Men det kan også bare være meg som overtolker, siden jeg er en Samsung fanboy :-P

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg merker meg også at Cult of Mac skriver om de forskjellige mobilene, som om dette er noe helt normalt at mobiler bøyer seg:

iPhone 5S: Mange brukere rapporterte dette ved iPhone 5, og det var ikke fikset på iPhone 5S. Grunn: Ligget i lomma.

 

Galaxy S4: En bruker har rapportert. Grunn: Ligget i lomma.

 

Xperia Z1: Mange brukere. Ligget i baklomme.

 

iPhone 5: Overraskende mange brukere. Tilsynelatende ingen grunn. (Sannsynligvis lomme)

 

Lumia 925: Mange brukere. Muligens lomme.

 

Blackberry Q10: En del brukere. Tilsynelatende ingen grunn.

 

HTC EVO: En bruker. Ren uforsiktighet.

 

Oppo: Minst en bruker. Vet ikke hvorfor.

 

iPhone 4S: En del brukere, ikke like mange som med senere modeller. Kan ha vært noe uforsiktige.

 

Etter hva jeg tolker dette, er det i hvert fall veldig klart at iPhone har hatt dette problemet mer enn en gang. Det har tidligere også vært ved knappene, som gjør at det burde være noe Apple vet godt om.
Noen av de som er nevnt her, fortjener heller ikke havne på en slik liste. Samsung, Oppo, HTC er alle bare enkelttilfeller. Da sitter vi igjen med fire modeller fra Apple, en fra Nokia, og en fra Blackberry. Vi kan muligens også trekke 4S, i og med at det der skilles på at brukerene muligens har vært mer uforsiktige.

 

Det er i hvert fall ikke en link som gjør at dette ikke er en negativ ting for Apple. De er de eneste som havnet flere ganger på denne lista, til tross for at de lager definitivt færrest produkter samtidig. Det tyder vel strengt tatt også på at dette ikke bare blåses opp fordi det er Apple, og ikke en annen produsent. Jovisst ble det ikke blåst opp på Nokia og Blackberry sine tilfeller. Men det ble det visst ikke på Apple sine 2-3 tidligere ganger heller. Det som er bemerkelsesverdig nå, er jo nettopp at det er kommet flere klager på dette, allerede etter under en uke... Og at det IKKE trenger å gjøre som det er gjort i videoen, men altså bare av å ligge i lomma til mange brukere. Muligens fordi de har for stramme lommer. Det er litt spesielt... Det er faktisk verdt å lage en sak om. Spesielt siden dette faktisk er relevant for ekstremt mange brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Velbygget mobiltelefon

Fortjener iPhone 6 all viraken? På designsiden er vi tilbøyelige

 

 

I see what you did thar

 

"Ikke putt telefonen din i lomma" er rådet fra en "ekspert":

 

http://www.bbc.com/news/technology-29331349

 

ok.jpg

 

:rofl:

 

Kommer vel ikke til å kjøpe en iphone til, før de hever kvaliteten på produktet. Har hatt iPhone siden den første kom ut som jeg kjøpte i statene, har vel hatt de i trange bukselommer alle sammen og de har blitt tildels varme - aldri har det skjedd meg at rammen på de har blitt bøyd. Dette er jo helt latterlig og tydeligvis en designfeil.

Lenke til kommentar

Aluminium kan jo være mykt i én bløt legering, men du får jo legeringer som benyttes i bildeler som virkelig tåler en trøkk selv om det benyttes med tynne vegger. Blir jo tross alt benyttet som støtfangere og til hjuloppheng på ledende bilmerker.

 

Tror ikke du har tittet på disse hjul-opphengene i aluminium hvis du mener de er like tynne som i en iPhone ;)

 

Når det gjelder støtfangere osv. så er jo selve poenget med disse i aluminium at de blir deformert og tar opp energi med en gang de treffer noe - og de er dessuten også mye tykkere enn i en iPhone .... (type mange ganger)

Lenke til kommentar

Har nok sett støtfanger kapper som er under 1mm i tykkelsen som én mann på 75kg kan stå og hoppe på uten at den blir deformert.Hadde en av sjefene fra en sportsbil fabrikant som vi demonstrerte for, han ble så imponert at han tok ned biten som var ca 30cm lang og begynte og hoppe på den, den bare fjøret som om det skulle ha vært fjørstål.Derfor tror jeg nok det skulle gå ann å lage en kappe i Aluminium på en mobiltelefon som skulle tåle å oppbevares i en bukselomme uten at den ble deformert.

Lenke til kommentar

 

"Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange."

 

Eller å gå for bedre materialer som samsung bruker. De blir ikke bøyd. Han som bøyde iPhone prøvde det samme med note, funka ikke.

 

Den ble bøyd. Langt ifra like mye, tvert imot - her banka Note 3 iPhone 6. Dog, ikke skriv tull, ikke lag dine egne påstander når du henviser til kilde.

 

Du kan selvfølgelig BØYE den, men den vil ikke forbli bøyd slik som aluminium. Jeg vet ikke helt hvilket stoff samsung bruker, men det fins jo plasttyper som alltid vil gå tilbake til sin opprinnelige form. Hvis du velger plast som materiale kan du velge mellom utrolig mange egenskaper. Eneste positive egenskapen alumunium har er at folk syns det ser bra ut, og syns det ser dyrt ut ( Franskekongen som byttet gullbestikket til aluminium hev det for hundrevis av år siden, lenge siden alu har vært ekslusivt...)

Lenke til kommentar

 

"Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange."

 

Eller å gå for bedre materialer som samsung bruker. De blir ikke bøyd. Han som bøyde iPhone prøvde det samme med note, funka ikke.

Bedre materialer? Som plast? xD

 

 

Plast er absolutt bedre materiale enn aluminium til mange formål. Tror du samsung benytter seg av plast, fordi det er billigere? Det er jo ikke derfor. Aluminium er et veldig billig metall, og plast kan bli veldig dyr. At folk mener at plast er så dårlig synes jeg er utrolig, når vi har så mye laget av plast....

 

Vil ikke en plastkopp tåle 100000000000 fall i bakken?

mens et glass knuser etter ett.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Det er med andre ord lurt å være forsiktig med å ha telefonen i lommen, spesielt om telefonen er ekstra stor, eller bukselommene er litt trange."

 

Eller å gå for bedre materialer som samsung bruker. De blir ikke bøyd. Han som bøyde iPhone prøvde det samme med note, funka ikke.

 

Den ble bøyd. Langt ifra like mye, tvert imot - her banka Note 3 iPhone 6. Dog, ikke skriv tull, ikke lag dine egne påstander når du henviser til kilde.

 

Du kan selvfølgelig BØYE den, men den vil ikke forbli bøyd slik som aluminium. Jeg vet ikke helt hvilket stoff samsung bruker, men det fins jo plasttyper som alltid vil gå tilbake til sin opprinnelige form. Hvis du velger plast som materiale kan du velge mellom utrolig mange egenskaper. Eneste positive egenskapen alumunium har er at folk syns det ser bra ut, og syns det ser dyrt ut ( Franskekongen som byttet gullbestikket til aluminium hev det for hundrevis av år siden, lenge siden alu har vært ekslusivt...)

 

 

Samsung bruker Polykarbonat(https://snl.no/plast) i de fleste modellene sine, mener jeg. Rimelig robust og bra materiale.

 

Aluminium har dog mange flere positive egenskaper, bla vekt. Har dog ikke mye å si på en telefon, men det drar ihvertfall opp helhetsinntrykket. Aluminium er langt ifra eksklusivt, men fortsatt for dyrt til at de fleste bilprodusenter bruker stål. Jeg tviler dog (synsing altså) det er aluminiumen som har skylden i iPhone 6, det er nok en svakhet i selve rammeverket i telefonen. Aluminiumen er jo bare til pynt på baksiden.

 

Dårlig er det, ihvertfall.. at telefonen bøyes såpass lett. Poenget mitt var å påstå noe som absolutt fakta, når det ikke er det, blir for dumt.

Lenke til kommentar

Har nok sett støtfanger kapper som er under 1mm i tykkelsen som én mann på 75kg kan stå og hoppe på uten at den blir deformert.Hadde en av sjefene fra en sportsbil fabrikant som vi demonstrerte for, han ble så imponert at han tok ned biten som var ca 30cm lang og begynte og hoppe på den, den bare fjøret som om det skulle ha vært fjørstål.Derfor tror jeg nok det skulle gå ann å lage en kappe i Aluminium på en mobiltelefon som skulle tåle å oppbevares i en bukselomme uten at den ble deformert.

 

Det du forteller her er nok for det første en annen legering, for det andre tar man mest sannsynlig utgangspunkt i valsede plater, og sist, men ikke minst, disse er formet under stort mekanisk trykk. Den er med andre ord smidd til sin endelige form. Den omsluttende formen til dekselet på eppletelefonen er støpt. Hadde støtfangerkappen din vært støpt ville den sprukket som mariekjeks når dere hoppet på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...