Gå til innhold

Test: Push-, pull- og push&pull-vifter (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel.

Men for egen del kjører jeg bare push nå. En grunn til at jeg ikke har satt opp Push&Pull er fordi jeg frykter støyen blir merkbart høyere. Synes dere skulle tatt med en måling eller "skjønnsmåling" på dette i artikkelen.

Ble også litt nysjerrig på om pull er mer effktivt enn push siden det ligger foran på begge målingene. Muligens ingen tilfeldighet da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Bra artikkel, men de nye grafene skalerer seg dårlig på mobilen min. s4. . Kun begynnelsen av grafene og hjelper ikke å snu i landskap heller. Kanskje legge ved linker til grafene som jpg eller noe? :)

Lenke til kommentar

Fin artikkel :)

Men det hadde vært interessant om man testet flere forskjellige vifter (som f.eks. Noctua NF-F12) for å se ikke bare hvor stor forskjell det er mellom push/pull/push&pull, men også hvor stor forskjell det er mellom viftene.

En annen ting som hadde vært interessant (som flere allerede har nevnt) var å få vite hvor mye mer støy det blir av push&pull i forhold til bare push eller pull

Lenke til kommentar

tåler serveren dress ikke lenger at jeg kommenterer her.Den fik hikke

 

jeg innbiller meg at hvis man skyver inn kald luft så har man ikke helt kontrollen på hvor varmen kommer ut

man kan til og med få oppvarmede komponenter der luften passerer

 

Drar man ut varm luft så har man i det minste lit bedre kontroll over varmen

Det må da være det viktigste

Lenke til kommentar

Fin artikkel :)

Men det hadde vært interessant om man testet flere forskjellige vifter (som f.eks. Noctua NF-F12) for å se ikke bare hvor stor forskjell det er mellom push/pull/push&pull, men også hvor stor forskjell det er mellom viftene.

En annen ting som hadde vært interessant (som flere allerede har nevnt) var å få vite hvor mye mer støy det blir av push&pull i forhold til bare push eller pull

3dB mer med 4 vifter kontra 2 vifter.

 

For øret sin del så blir det ikke så mye mer. Men igjen, det kommer jo også litt på hvor mye viftene bråker opprinnelig. Er omgivelsesstøyen (f.eks støy fra skjermkort) høyere, så vil nok ikke 3dB økning fra noen stille kabinettvifter høres overhode.

Lenke til kommentar

Bra artikkel, men de nye grafene skalerer seg dårlig på mobilen min. s4. . Kun begynnelsen av grafene og hjelper ikke å snu i landskap heller. Kanskje legge ved linker til grafene som jpg eller noe? :)

På min 4S med ios 6 skalerer heller kkke grafen. Kan ikke se høyre siden av den, og dermed heller ikke resultatet!

 

Uansett: likte artikkelen :)

Med IE10 ser jeg ikke grafene, men et bilde med "Please upgrade your browser" . IE11 viser grafene korrekt.

 

Hei,

 

Takk for tipsene! Dette er første gang vi har brukt denne typen grafer, og det er tydeligvis et par steder de hikker litt. Vi skal se på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for tipsene! Dette er første gang vi har brukt denne typen grafer, og det er tydeligvis et par steder de hikker litt. Vi skal se på det!

Da hadde også vært konge om det var mulig å få noe tall på grafene. :D

Så slipper man å måtte bruke linjal for å regne seg frem til det selv.

Lenke til kommentar
Hei,Takk for tipsene! Dette er første gang vi har brukt denne typen grafer, og det er tydeligvis et par steder de hikker litt. Vi skal se på det!
Da hadde også vært konge om det var mulig å få noe tall på grafene. :DSå slipper man å måtte bruke linjal for å regne seg frem til det selv.

 

Tar man musepekeren over grafen får man det eksakte tallet den ender på. :)

Lenke til kommentar

Grafene fungerer fint på Windows Phone 8 (har Lumia 920) med IE 10 :)

 

litt kult eksperiment dette, men skjønner ikke hvorfor dere brukte viftene til exhaust, hadde dere satt på døren hadde det blitt "negativt" trykk inni der, og da ble jo støvfilteret også ubrukelig.. og den sugde jo varm luft, og ikke frisk, "kald" luft fra fronten..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...