Gå til innhold

Helt over for Symbian


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ned fra ca 28% markedsandel i 4. kvartal 2010 til ca 7% i 2. kvartal 2013. Var det ikke dette strategivalget Stephen Elop var så fornøyd med nå nylig?

 

Gratulerer til de som kjøpte Nokia Pureview 808 i fjor og nå eier en telefon med et offisielt gravlagt OS. (Ikke at jeg er noe bedre som har Bada OS på min telefon. :p )

 

IT-avisens Trond bie skrev tirsdag i denne uka: Derfor tror vi Nokia, HTC og BlackBerry dør

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ned fra ca 28% markedsandel i 4. kvartal 2010 til ca 7% i 2. kvartal 2013. Var det ikke dette strategivalget Stephen Elop var så fornøyd med nå nylig?

 

Gratulerer til de som kjøpte Nokia Pureview 808 i fjor og nå eier en telefon med et offisielt gravlagt OS. (Ikke at jeg er noe bedre som har Bada OS på min telefon. :p )

 

IT-avisens Trond bie skrev tirsdag i denne uka: Derfor tror vi Nokia, HTC og BlackBerry dør

 

Du linker faktisk til itavisen... Du begynner virkelig bli umulig å ta seriøst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ned fra ca 28% markedsandel i 4. kvartal 2010 til ca 7% i 2. kvartal 2013. Var det ikke dette strategivalget Stephen Elop var så fornøyd med nå nylig?

Når du drar det så til de grader utifra kontektst ser det så klart ille ut. Men du har jo kommentert alle artiklene om dette i det siste, så du er jo sikkert klar over at hadde de ikke gjort noe hadde de allerede vært døde. For du tror vel ikke de fortsatt hadde hatt 28% markedsandel om de hadde fortsatt som de gjorde eller gått over til Android så alt for sent?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke jeg drar det ut av kontekst. Nokia er kvartparten av hva det var for 2,5 år siden. Det er en voldsom nedgang uansett hvordan man snur og vender på det.

 

Jeg tror de hadde hatt mye større markedsandel enn i dag, kanskje 2-3 ganger så mye, hvis de hadde valgt å gi forbrukerne valg mellom Windows og Android. Altså begge deler.

Lenke til kommentar

Hadde de gitt kundene dette valget så hadde vel Nokia opplevd det samme som mange andre produsenter, nemlig at Wp er fullstendig irrelevant.

Rart Nokia ikke presser MS langt hardere for penger, uten Nokia ville jo WP være en total fiasko av gigantiske dimensjoner.

 

Vi får nå se hvor lenge eierne av Nokia lar Elop backe sine gamle venner, jeg er overrasket over at de ikke har gitt ham sparken for lenge siden, har en følese av at han har sikret seg på den måten at han har kvittet seg med mye av kompetansen Nokia hadde på design av software og HW, de skal bli rike på innkjøpt OS og std elektronikk med ett pent design.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...