Gå til innhold

Hva syns du om iOS 7?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvt ios7 men bildene som er kommet av det ser ut som en dårlig spøk.

 

Jeg skjønner ikke at noen kan synes det nye visuelle looket er bedre enn hva vi har i dag.

 

Glorete, kjedelig og med ikoner som ser ut som de kommer fra en Brio-eske... seriøst? Keiseren Jony Ive presenterer sine nye klær og folk applauderer villt uansett hvor jævlig det hele ser ut?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvt ios7 men bildene som er kommet av det ser ut som en dårlig spøk.

 

Jeg skjønner ikke at noen kan synes det nye visuelle looket er bedre enn hva vi har i dag.

 

Glorete, kjedelig og med ikoner som ser ut som de kommer fra en Brio-eske... seriøst? Keiseren Jony Ive presenterer sine nye klær og folk applauderer villt uansett hvor jævlig det hele ser ut?

 

Jeg prøver iOS 7 nå, og jeg synte også det så dårlig ut. Men det var overraskende bra! Mye lettere og raskere å bruke.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er skeptisk til designet. Det første jeg tenkte var det så ut som inverterte farger. Synes dog de funksjonelle oppgraderingene ser lovende ut og at denne effekten med bakgrunnen ser litt artig ut.

 

Keiseren Jony Ive presenterer sine nye klær og folk applauderer villt uansett hvor jævlig det hele ser ut?

Kanskje roe seg ned litt? Din mening teller like mye som alle andres, altså er den ikke avgjørende. At du, og jeg for den saks skyld, er skeptiske(e) til designet, betyr ikke at andre "tvinger" seg til å like det fordi det er Apple. Verken du eller jeg har sett det iPhone-skjermen og det finnes vel begrensinger for hvor jævlig det kan se ut.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Kanskje roe seg ned litt? Din mening teller like mye som alle andres, altså er den ikke avgjørende. At du, og jeg for den saks skyld, er skeptiske(e) til designet, betyr ikke at andre "tvinger" seg til å like det fordi det er Apple. Verken du eller jeg har sett det iPhone-skjermen og det finnes vel begrensinger for hvor jævlig det kan se ut.

 

Jeg er helt rolig og jeg ser ikke at hverken de spørsmål jeg stiller, eller de formuleringer jeg bruker, skulle tyde på noe annet.

 

Om jeg ikke har sett skjermen "live" så har jeg sett sammenligninger som f.eks:

http://www.dinside.n...har-provd-ios-7

 

Særlig det tredje bildet her (som viser den gamle vs. nye skjermen med ikoner) er så horribelt at det ikke kan hjelpe hvor fancy det nå måtte bli med bevegelig bakgrunn styrt av gyroskoper.

 

Skjermbildet som viser sammenligningen for 'Innstillinger'-skjermen er et kapittel for seg, men det er i det minste en skjerm man slipper å se så ofte som meny-skjermen.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du trenger ikke forklare. Jeg har sett på en masse bilder og er som sagt skeptisk selv. Når jeg sier at du bør roe seg ned litt mener jeg ikke at du virker amper og ute av kontroll, men at du gikk litt langt med påstanden om at Applefanboys digger Apples produkt uansett hvor stygt det er fordi DU (igjen, don't get me wrong, jeg også) synes det er stygt. Jeg er altså ikke uenig når du sier det ser stygr ut, men jeg reagerte bare litt på den siste setningen. Same same, nok om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye "catch-up" ift. andre mobile OS, men også enkelte forbedringer og slikt sett er jeg fornøyd. Men selve det visuelle ble for mye farger for meg. Enig med mye av det som skrives på disse lenkene:

 

iOS 7 Reminds Us To Be Careful What We Wish For (Cult of Mac)

 

And I’d be happy with that if it weren’t for the icon designs. There are a couple that look good. The Clock icon is great — maybe because it’s one of the few that haven’t changed dramatically — and it now shows the actual time (finally!). And the Music, App Store, and iTunes icons are… okay, too.

But then there’s Game Center, Weather, Newsstand, Reminders, Safari, Camera, Mail, and Settings. Oh, Settings… what happened there?

These icons look amateur — like someone installed Photoshop on Jony Ive’s Mac for the first time, and he knocked them up in 30 minutes before he went out to dinner. They’re inconsistent, and many just look out of place.

 

Fixing The iOS 7 Icons (baekdal)

 

 

appleios73.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Har testet dette noen dager nå, og liker det foreløpig veldig godt. Friskt og få noe nytt enn det samme gamle som alltid har vært der. Fungerer overaskende godt også, selv om batteritiden gikk fra allerede dårlig til litt dårligere.

 

Fint å se Apple kopiere åpenlyst nå, det må de gjerne fortsette med :)

 

http://chris.millr.o...y-finger-on-it/

Endret av Mala
Lenke til kommentar

etter 2 dager med ios 7 må jeg si meg rimelig fornøyd, batteriet tømmes kanskje fortere enn vanlig, men det holder fortsatt hele dagen så det går bra :) kontrollsenteret er helt konge å ha og den nye bildeappen var kraftig forbedret :D ble ringt av jobben i stad og jeg ante ikke hvordan jeg skulle ta telefonen :confused: tok en sjanse med å swipe, også ble jeg usikker på om jeg la på eller svarte :p

det kan kanskje se litt barnevenlig ut med alle de lyse og fine fargene, men jeg liker det :D

Lenke til kommentar

Har prøvd ut iOS7 i rundt 1 dag nå og må si jeg er veldig positiv til det nye grensesnittet og alle de nye funksjonene jeg lenge har savnet de 5 åra jeg nå har hatt iPhone. Liker spesielt kontroll senteret og generelt det nye designet, synes alt virker enda mer oversiktlig og ryddig. Det som er veldig uvant er at man nå av en eller grunn må dra fra høyere til venstre får å slette for eksmepel meldinger. Batteritiden er tydelig noe svekket, men dette vil jeg tro blir bedre når den ferdige versjonen blir lansert til høsten :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

men at du gikk litt langt med påstanden om at Applefanboys digger Apples produkt uansett hvor stygt det er fordi DU (igjen, don't get me wrong, jeg også) synes det er stygt. Jeg er altså ikke uenig når du sier det ser stygr ut, men jeg reagerte bare litt på den siste setningen. Same same, nok om det.

 

Her tror jeg du har lest inn ting som jeg ikke har hverken skrevet eller ment. Jeg skrev at 'folk' applauderte villt (noe mange (etter min mening overraskende mange) har gjort). Jeg sa ingenting om apple-brukere - jeg vil tro mange av de også mener det er et skritt tilbake å få dette designet som mest av alt minner om enkelte mobil-os som vi allerede har valgt vekk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...