Gå til innhold

- HBO har et problem med loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den store konkurrenten Netflix vurderte aldri en slik bindingstid da de kom til Norge:

 

– I alle markeder hvor Netflix er tilgjengelig tilbyr vi et bredt spekter av TV-serier og filmer til en fast, lav månedlig pris – uten forpliktelser og en med mulighet til å kansellere abonnementet når man selv vil.

Netflix kan endre brukervilkårene på dagen, eller sparke deg ut fra tjenesten og fortsatt kreve betalt, eller andre hårrerisende behandlinger, uten at du kan stille de til ansvar for avtalebruddet, i følge de sannsynligvis lovstridige brukervilkårene riktignok.

Lenke til kommentar

Synes det er svært positivt at norske forbrukermyndigheter er såpass kjapt på saken. Håper det ordner seg.

 

Hvorfor INSISTERER dere på å skrive "strømming", selv etter å ha fått en haug med kommentarer på det, og en haug med +1?

 

Gidder du å lage en egen tråd om det der? Den diskusjonen begynner å bli litt lang i tanna, hadde vært greit å slippe å ta den enda en gang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Markedsføringsloven sier at du må gi en fordel når kundene binder seg. Først da er det lov med en bindingstid på 12 måneder, kan Thomas Nortvedt, fagdirektør for digitale tjenester i Forbrukerrådet, fortelle til Hardware.no.

 

For å spille djevelens advokat her litt...

 

Kundene får vel strengt tatt en fordel ved å binde seg. De får lov til å kjøpe tilgang til HBO. Sett fra synspunktet til en kunde som vil kjøpe tilgang kan man vel kalle dette en fordel.

 

Evnt. kan de jo bare sette prisene sine til 500kr/mnd uten binding og 79kr/mnd med binding.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor INSISTERER dere på å skrive "strømming", selv etter å ha fått en haug med kommentarer på det, og en haug med +1?

Det er vel fordi du og dine medkumpaner ikke har skjønt at språk er dynamiske og alltid i endring.

Det er bedre å lage nye norske ord eller begreper, i steden for å låne fra andre språk.

 

Om få år er strømming minst like naturlig som "streaming" og godt er det.

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har sett de fleste gode HBO seriene allerede, er bare game of thrones jeg hungrer etter. Skulle gjerne abboenemert når den sendes, men nå er det uaktuelt.

 

Og det er akkurat det de vil stoppe med binding. Folk som registrerer seg for en måned for å spille gjennom alle stor-seriene for så å kansellere.

Lenke til kommentar

Selvsagt. På tross av de høye hatter og hester og svulstig ordbruk er jo et krav om bindingstid en innrømmelse om at de tror kundene vil stikke av etter under et år. Så kan de enten la folk gjøre det, som Netflix, eller insistere på binding, og potensielt miste en hel masse kunder allerede før de melder seg inn. Man må vel anta at de har vurdert dette, og likevel kommet frem til at binding fører til flest grunker.

Lenke til kommentar

Jeg antar at det er snakk om tolv måneders binding først, og deretter et løpende abonnement?

 

Synes også det er godt Forbrukerrådet er raskt ute, og rett skal være rett.

 

Uansett velger jeg å ha HBO, for de har uhorvelig mye godt innhold å by på. I tillegg vil jeg fortsette å ha Netflix.

 

Viasat ryker ut vinduet ved nyttår. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett de fleste gode HBO seriene allerede, er bare game of thrones jeg hungrer etter. Skulle gjerne abboenemert når den sendes, men nå er det uaktuelt.

 

Og det er akkurat det de vil stoppe med binding. Folk som registrerer seg for en måned for å spille gjennom alle stor-seriene for så å kansellere.

Da ligger jo problemet i at de må ha mer innhold. Jeg personlig skjønner ikke hvorfor de skryter sånn av seg selv. Game of Thrones har jeg skjønt er populært, men ellers skjønner jeg ikke hva de har som er så bra? Sopranos er da gammelt.

 

Kjør på med mer innhold, sier jeg til de. Netflix til sammenligning er kanskje ikke helt oppdatert men du verden for et bibliotek.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...