Gå til innhold

Politiet stopper deg om bildene du tar ikke er pene nok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde vært gøy å si til denne purken "Da skal jeg passe på å ikke ta bilde av ansiktet ditt...".

 

lol2.gif

 

Nei Amerika er jo litt sinnssyk synes jeg, Har engang sett en dokumentar om rare lover i Amerika, dem var så dum og banalt at jeg ikke huske noe av det.

Lenke til kommentar

Det hadde vært gøy å si til denne purken "Da skal jeg passe på å ikke ta bilde av ansiktet ditt...".

 

lol2.gif

 

Nei Amerika er jo litt sinnssyk synes jeg, Har engang sett en dokumentar om rare lover i Amerika, dem var så dum og banalt at jeg ikke huske noe av det.

"Listen" over rare lover i USA virker til å være eldgammel, og må jo være masse rykter som er gale skulle en tro? Hadde vært morsomt å få noe håndfast og ikke bare "jeg hørte at.. <random påstand ang. lov>".

Lenke til kommentar

If a horse drawn carriage is trying to pass a car and the horse becomes uneasy, the owner of the car is required to pull over and if necessary, cover the car.

 

One may not be charged for food at an inn unless that person, by his or her own opinion, is “full”.

 

Restaurants may not charge for water unless it is accompanied by another item such as ice or a lemon slice.

 

Licenses must be bought in order to own television sets, and even VCRs.

 

It is illegal for two adult men to have sex in the same house as a third person.

 

It is illegal for a lady to eat chocolates on a public conveyance.

 

Any boy under the age of 10 may not see a naked manequin.

 

Picking up abandoned baggage is an act of terrorism.

Lenke til kommentar

Nå er det jo allerede vist at idiotiske lover ikke kun gjelder USA.

 

Personlig skulle jeg ønske det kunne komme en lov mot idiotisk generalisering av over 300 millioner mennesker basert på humorsider og korte videoklipp av enkeltmennesker valgt ut nettopp fordi de virker dumme.

Lenke til kommentar

Det er jo en herlig blanding av skrekkblandet fryd. Fryden er å le av andre, dumme mennesker, lover osv. Skrekken er at en rekke mennesker rammes av galskapen.

 

USA bevarer mye av mystikken sin som reisemål ved å være verdens sentrum for ganske mye galskap. Religion, politikk, matvaner, bilvaner, politiet, lovverket og mye mer. Noen tiltrekkes av denne mystikken, andre frastøtes. Personlig havner jeg i sistnevnte gruppe.

Lenke til kommentar

Ble han ikke anholdt pga "mistenkelig aktivitet"?

 

Det siktes til at slike anholdelser har hjemmel i en nedtegnet ordre fra 2008, hvor det nevnes såkalte Suspicious Activity Reports(Rapporter om mistenkelig aktivitet) viss hensikten er å samle inn og analysere informasjon […] som kan indikere aktivitet eller intensjoner relatert til utenlandsk eller innenlandsk terrorisme.

 

Skal dog være rimelig paranoid hvis man tror en person tar bilde av ett gammelt raffineri for å planlegge terror.

 

Han ble jo ikke anholdt fordi bildet var så stygt, men fordi han tok bilder av ett raffineri.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at lister over "rare" lover vanligvis ikke er lister over lover, men over veldig spesielt vinklete beskrivelser av rettsavgjørelser. Eller eksempler på spesielle konsekvenser av en litt for bredt formulert lov.

 

For eksempel denne fra linken noen ga:

 

"· I Tremonton kan ikke en kvinne og en mann ha sex i en ambulanse i fart."

 

Jeg tipper at det ikke finnes noen regel spesifikt mot sex i ambulanser - men at noen ved ett eller annet tilfelle er dømt for å ikke ha brukt sikkerhetsbelte eller lignende.

 

Eller for å ta tilfellet i startartikkelen som eksempel: Det man blir stoppet for er ikke generelt å ta stygge bilder. Problemet er at mannen har tatt bilder av et terrormål. Det er ikke politiet så glad i. Men så har politiet en instruks om å ikke stoppe alle som bruker kamera i nærheten av oljeraffinerier, men gjøre en vurdering av om fotograferingen er "legitim".

 

Man kan gjerne være uenig i grunnregelen om å kontrollere folk som fotograferer oljeraffinerier. Man kan gjerne være uenig i at denne regelen skal ha et unntak for "legitim" fotografering. Og man kan gjerne være uenig i politimannens avgjørelse i dette tilfellet. Men å antyde at politiet opptrer som smakspoliti for smakens del er å bomme på målet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...