Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper ikke du kaller kidden din for "glippen"? :D

 

Men ja. Graviditet gjør mye rart med kropp og sinn.

Svangerskapet ble aldri fullført siden jeg mistet, noe jeg er glad for, fordi det var ikke den beste timingen. Vil helst eie et hus i et barnevennlig strøk og ha fast jobb som jeg har jobbet i en stund. Vi har også bare vært sammen i noen år, det der er ikke aktuelt før om 5-7 år.  Og har ingen problemer å kalle det for en glipp, fordi det var akkurat det var, ungen er ikke glippen, men vi var uansvarlige, og tenkte at det går sikkert bra.  Vi er begge i helsevesenet begge to, begge er nærmere 30-årene, og vi burde visst bedre/tatt mer ansvar. Vi lærte etter det  ;)

Lenke til kommentar

Svangerskapet ble aldri fullført siden jeg mistet, noe jeg er glad for, fordi det var ikke den beste timingen. Vil helst eie et hus i et barnevennlig strøk og ha fast jobb som jeg har jobbet i en stund. Vi har også bare vært sammen i noen år, det der er ikke aktuelt før om 5-7 år. Og har ingen problemer å kalle det for en glipp, fordi det var akkurat det var, ungen er ikke glippen, men vi var uansvarlige, og tenkte at det går sikkert bra. Vi er begge i helsevesenet begge to, begge er nærmere 30-årene, og vi burde visst bedre/tatt mer ansvar. Vi lærte etter det ;)

Aiai. Ikke meningen å treffe et sårt punkt. Jeg begikk feilen og trodde at det ble fullført. Og at dere hadde kid som kravlet rundt dere og ble kalt glippen :)

 

Men ikke stress så mye med timingen, det passer aldri å få barn, men det passer alltid likevel. Jeg rakk å få to barn mens jeg tok utdanning. Skole, praksis, jobb samtidig. Brått vant jeg gull loddet og fikk fast stilling. Men man klarer seg alltid. Vi bor på 50 M2 med ett soverom og det fungerer helt fint. Begge to sover godt om natta. :) Bolig og alt sånt ellers kommer etterhvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aiai. Ikke meningen å treffe et sårt punkt. Jeg begikk feilen og trodde at det ble fullført. Og at dere hadde kid som kravlet rundt dere og ble kalt glippen :)

 

Men ikke stress så mye med timingen, det passer aldri å få barn, men det passer alltid likevel. Jeg rakk å få to barn mens jeg tok utdanning. Skole, praksis, jobb samtidig. Brått vant jeg gull loddet og fikk fast stilling. Men man klarer seg alltid. Vi bor på 50 M2 med ett soverom og det fungerer helt fint. Begge to sover godt om natta. :) Bolig og alt sånt ellers kommer etterhvert.

Neida, du traff ikke noe sårt punkt. :) Godt det fungerer for deg!

Lenke til kommentar

"Dette problemet hadde ikke eksistert om barna hadde lært om det på skolen". 

 

Du vil kanskje redusere omfanget av et problem ved å undervise om det på skolen, men ikke glem alle de som sitter på Facebook og sliter med å regne ut 3+2x1, fordi de ikke kan grunnleggende matematikk. Ganske sikker på at det er inkludert i skolepensum.

Lenke til kommentar

Det siste er poenget, nå har jeg tilnærmet sluttet med Facebook må ha det til enkelte ting, jeg vet ikke hvor mange slike regnestykker jeg blokkerte. Man burde ikke la seg irritere av slikt, men ingen er perfekt.

 

De tar bort parentesene, disse med ikoner er nesten værre, sko verdt 5, fotball verdt 3 osv.

Lenke til kommentar

Der skrev jeg feil gitt, beklager dette! Jeg skulle selvfølgelig ha byttet om på 1 og 2 tallet, slik at det ville bli forskjellig avhengig om man fulgte riktig rekkefølge eller ikke. Sånn går det når man regner på ting daglig og vet at så lenge man multipliserer ferdig først så har det ikke noe å si hvilket tall står først og sist.

Lenke til kommentar

Språkmoralister og språksnobber irriterer mer grenseløst. Tenker mest på de som forteller andre hva slags ord som er "dannet nok" å bruke. Da tenker ikke nødvendigvis på banning eller skrivefeil, men mer bruk av slang og muntlig tale og evt engelske ord som er mye mer normalt å bruke enn norsk skriftlig, privat bruk. I jobbsammenheng er det selvfølgelig noe noe annet, men privat skal ingen diktere meg eller andre på hvordan jeg/vi skriver. Spesielt ikke med et nedlatende, arrogant tonefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...