Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AX serien er faktisk bedre en AXi.

 

Syns corsair bommet litt på "i" serien, å jeg mener dem burde holdt seg til Seasonic.

 

 

Men på "i" serien så er det Flextronic som lager dem.

 

 

 

Vil heller anbefale Seasonic sin 1000W eller en av Antec sine samt Enemax.

 

 

 

Du kan vel egentlig bare se på 1337 seksjonen min :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser at jeg kan få en Corsair AX 860 til prisen av Seasonic X 750watt, Hva burde jeg gå for av de to (evt andre) :)

Hvilke komponenter skal du bruke? :)

780 Classy (mildt Overklokket) 8gb RAM 3-4 vifter, 1hdd, 1Ssd og en minimalt overklokket Cpu (i5) Som er en låst Cpu :p

Hva er vitsen med å ha classy med mild overklokk ? ;) da kan du like gjerne ha et vanlig 780

 

Noen liker vel muligheten for litt saftigere OC etter hvert. ^^ Alternativt at man kjøpte Classy på salg til noe rundt 4200kr, uansett.

 

Ja, takket være 780Ti Classy fikk du jo nesten slengt 780 Classyer etter deg. Ja, jeg vet at jeg fikk det i alle fall. :wee:

 

 

sant det :D Har jo ikke Custom Loop, Så den er på 1250 (som er mildt for et Classy må jeg si) Og gjerne ha muligheten til heftiegere Overklokk etterhvert ;D

 

 

 

Det er ikke nødvendig om man ser seg fornøyd med "det nest beste", og klarer seg med litt lavere effektivitet. En prisforskjell på 300kr betyr raskt at man går ut fra sine budsjetter. (og slikt jeg forstår det så gjør det akkurat dette)

Sant det, men dersom du velger Classy skjermkort, antar jeg at du kan punge ut for platinum :p

 

Med mindre du har spart i flere år for å få råd til en classy, og når du kjøper den så har du ikke råd til resten. ^^

 

Det har jeg også :) er 14, Og ganske fornøyd med kjøpet (selv om kortet tok fyr :( ) Men Classy skal det bli :D Komplett mottok det igår så venter til neste onsdag med svar :D Men nå har jeg ventet en måned med å få tilbake pengene for kort nr 1 (som falt i pris) skal ringe de i morgen å spørre hva i huleste er det som foregår :p

Lenke til kommentar

Jepp :) Bare til å linke til denne posten da viss du vil.

 

CS serien er å anbefale til en budsjett pc. Denne kom seg gjennom tortur testen til HardOCP, pluss den har fått gode tilbakemeldinger på andre sider også.

 

 

Holder også på å legge inn reviews/tester på de fleste PSUene, men ikke alle jeg kommer over med det første. Legger også kanskje bare med 1 test på feks en serie. Men får se hva jeg orker. Er faktisk ekstremt mye å lese i tillegg til det jeg allerede har lest på.

Lenke til kommentar

Vel, kondensatorene er jo noe av de viktigste komponentene, hvor da altså står for filtreringen og den delen som "slites mest" og som da setter levetiden, og som er viktig å overdimensjonere, da den vil miste ytelsen sin for hver år som går. Eiere av MIST PSUer husker vel kanskje dette, når enhetene døde i massetall etter noen få år pga ødelagte kondensatorer.

Men det virket ikke som om byggekvaliteten var helt på topp heller.

Generelt svært skeptisk til slike billige saker, med dårlige komponenter.

Lenke til kommentar

Vel, kondensatorene er jo noe av de viktigste komponentene, hvor da altså står for filtreringen og den delen som "slites mest" og som da setter levetiden, og som er viktig å overdimensjonere, da den vil miste ytelsen sin for hver år som går. Eiere av MIST PSUer husker vel kanskje dette, når enhetene døde i massetall etter noen få år pga ødelagte kondensatorer.

 

Men det virket ikke som om byggekvaliteten var helt på topp heller.

 

Generelt svært skeptisk til slike billige saker, med dårlige komponenter.

 

 

Corsair ax 1200i er good shit å kjøpe?

 

fikk den for 1500kr :dremel::dribble::green:

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Jeg synes den er dårlig til prisen sin. Det gjelder i og for seg hele Axi-serien til Corsair.
Vet at noen som jobber med å selge slikt får tilbake en drøss av dem pga coil-whine, mens andre synes de funker helt fint. Hvorfor ønsker man betaler MER for dårligere kvalitet (AXi VS AX)?

Personlig så ville jeg funnet meg noe annet. F.eks Seasonix X-1250W eller XFX 1250W. Eventuelt noe fra Enermax eller kanskje til og med EVGA.

 

Jepp :) Bare til å linke til denne posten da viss du vil.

 

CS serien er å anbefale til en budsjett pc. Denne kom seg gjennom tortur testen til HardOCP, pluss den har fått gode tilbakemeldinger på andre sider også.

 

 

Holder også på å legge inn reviews/tester på de fleste PSUene, men ikke alle jeg kommer over med det første. Legger også kanskje bare med 1 test på feks en serie. Men får se hva jeg orker. Er faktisk ekstremt mye å lese i tillegg til det jeg allerede har lest på.

Skal ikke si noe på CS-serien, men vil bare nevne at jeg ville sett på torturtesten deres som et absolutt minimum for hva alle PSUer bør klare. 80 % belastning over noen timer ved litt over normale forhold burde være en enkel match for nye PSUer som ikke er av elendig kvalitet. (de vil slite litt mer etterhvert)

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har så gode svar Andrull! Lærer mer av deg en å lese på andre sider som oftes.

 

 

 

 

Har du noen tanker om den nye Enermax Platimax 1700W PSUen som kommer snart? Trur det det blir noe bra? 6 x 12V linjer på den som gir opp til 30A på hver enkel linje. Kommer fra Enermax selv også.

 

Så personlig har jeg stor tro på denne.

Lenke til kommentar

Du glemte kanskje den beste: Antec HCP plat 1300w :p

Jau, men siden det meste står på side 1. så følte jeg ikke det var sånn veldig nødvendig. :p

 

Du har så gode svar Andrull! Lærer mer av deg en å lese på andre sider som oftes.

 

Har du noen tanker om den nye Enermax Platimax 1700W PSUen som kommer snart? Trur det det blir noe bra? 6 x 12V linjer på den som gir opp til 30A på hver enkel linje. Kommer fra Enermax selv også.

 

Så personlig har jeg stor tro på denne.

Takker og bukker. :)

 

Ja, jeg tror også det blir en knall PSU. Men mest interessant blir nok prisen på dette. :) Mulig jeg skulle hatt meg en slik i mellomtiden, da det tar laaang tid å lage egen PSU.

 

På den andre siden så må jeg vurdere om den er kraftig nok til å ta en hel PC alene. Mulig det vil lønne seg å gå for Dual-PSU for min egen del. :) Men igjen, det kommer helt an på prisen.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Der var EVGA lagt inn i første post. Har ikke kunnet legge inn noen mindre og billigere enda pga jeg ikke kjenner så godt til OEM produsentene der som er FSP og HEC.

 

Viss noen har god kunnskap om disse, del dem gjerne med meg så kan jeg legge inn de mindre også under EVGA :)

 

 

Man får også 10 års garanti på dem også viss du registerer deg hos Evga innen 30 dager etter kjøp :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Synn ikkje evga 1300w har vært på lager de siste mnd, ellers hadde jeg nok kjøpt et par. Skambillige, og virker som bra kvalitet. Kablene er verdt kjøp også :)

EVGA SuperNOVA G2 1300W altså.

Ser ut til at færre og færre tar in EVGA PSUene :(

Står en EVGA SuperNova NEX650 i PCen jeg bygde for en kompis, og den har holdt flott, ingen problemer hittil, og noen av de beste kablene jeg har sett på en PSU, utenom Enermax!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...