Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste litt på det merket.

 

Er ikke så godt kjent med FPS og HEC som faktisk lager 95% av strømforsyningene til BeQuiet. Så viss du har noen gode kunnskaper om de to produsentene så kom med det.

 

 

Er kun 3 PSUer som er laget av Seasonic og det er Dark Power Pro P10 serien 850W-1000W og 1200W.

Leste litt på disse 3 og dem er gode.

 

Men steike meg så dyr den serien er da :O

 

850W begynner på 1900kr-

 

 

 

Litt kjekke lesning så klarte dem å dra 1302W ut av 1200Weren :p

 

Legger kun 1200Weren i 1337 seksjonen :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Tenkte på dark power først og fremst.

 

Et annet aspekt med disse BeQuiet er dems fokus på støy (eller fravær av støy)

Eks. Dark Power pro 10 850 :

The power supply remains entirely silent at low loads, with the fan speeding up once the load exceeds 55% of the unit’s capacity. In between 60% and 85% load the fan is audible, even though barely. Only under maximum stress the fan of this power supply becomes clearly audible from a typical distance of 1m

Legitreviews

 

Pluss at jeg liker bedre å bruke pengene mine til et EU produkt kontra US,Taiwan og Kina.

Lenke til kommentar

Tenkte på dark power først og fremst.

 

Et annet aspekt med disse BeQuiet er dems fokus på støy (eller fravær av støy)

Eks. Dark Power pro 10 850 :

The power supply remains entirely silent at low loads, with the fan speeding up once the load exceeds 55% of the unit’s capacity. In between 60% and 85% load the fan is audible, even though barely. Only under maximum stress the fan of this power supply becomes clearly audible from a typical distance of 1m

Legitreviews

 

Pluss at jeg liker bedre å bruke pengene mine til et EU produkt kontra US,Taiwan og Kina.

 

Nå er ikke stillhet det eneste viktige på en PSU...

Lenke til kommentar

 

Tenkte på dark power først og fremst.

Et annet aspekt med disse BeQuiet er dems fokus på støy (eller fravær av støy)

Eks. Dark Power pro 10 850 :

 

The power supply remains entirely silent at low loads, with the fan speeding up once the load exceeds 55% of the units capacity. In between 60% and 85% load the fan is audible, even though barely. Only under maximum stress the fan of this power supply becomes clearly audible from a typical distance of 1m

 

Legitreviews

Pluss at jeg liker bedre å bruke pengene mine til et EU produkt kontra US,Taiwan og Kina.

Nå er ikke stillhet det eneste viktige på en PSU...
Det har jeg heller ikke sagt.

Men en PSU som oppfyller alle de andre viktige kravene og i tillegg er bygd med bra og stille kjøling må du også si er en bonus og bør anerkjennes.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

80-plus plat. får dem nok ikke om den ikke klarer det for 110v. Er nok sikkert en amerikansk greie uansett. Og det var nok en av grunnene til at EVGA sin 1500w'er er spesifisert for hele 1650w på 220v, men at den selges som en 1500w.

 

Det er ikke eneste PSUen jeg har hørt om som ikke klarer platina på grunn av at den ikke er effektiv nok i 110v-nettet. Men så bryr vi oss ikke om slikt papirtull. Det er ytelsen som er viktig, og det burde bare hjelpe på prisen at den ikke fikk høyere sertifisering. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken av psu med over 1200w på starten av denne tråden er den mest stillegående ?

 

Tja... F.eks på Corsair ax 1200i så starter ikkje vifta før man er på ca 40-50% load. Så den er stille veldig mye av tiden. Iallefall hos meg siden jeg har koblet til 2 stk :D

Lenke til kommentar

Kanskje oppdatere førstepost med 80 plus website link.

 

Her kan man faktisk sjekke , ta ut test rapporter exportere til Excel.m.m

80 plus web site

80 PLUS Certified Power Supplies and Manufacturers

 

Og vedrørende Be Quiet modellen P10-850 basert på Seasonic Platinum, stoler jeg på denne uavhengige 80 plus consortium certification test:

http://www.plugloadsolutions.com/psu_reports/BE%20QUIET_BQT%20P10-850W_ECOS%203076_850W_Report.pdf

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Hvilken av psu med over 1200w på starten av denne tråden er den mest stillegående ?

 

Tja... F.eks på Corsair ax 1200i så starter ikkje vifta før man er på ca 40-50% load. Så den er stille veldig mye av tiden. Iallefall hos meg siden jeg har koblet til 2 stk :D

 

Hehe. To psu'er blir nok litt vanskelig i minikabinettet mitt. Kanskje jeg må gå opp til 1500 watt for å få det stille under høy belastning også. Hvis det blir ax 1200 så blir det nok uten "i" bak.

Lenke til kommentar

Kanskje oppdatere førstepost med 80 plus website link.

 

Her kan man faktisk sjekke , ta ut test rapporter exportere til Excel.m.m

80 plus web site

80 PLUS Certified Power Supplies and Manufacturers

 

Og vedrørende Be Quiet modellen P10-850 basert på Seasonic Platinum, stoler jeg på denne uavhengige 80 plus consortium certification test:

http://www.plugloadsolutions.com/psu_reports/BE%20QUIET_BQT%20P10-850W_ECOS%203076_850W_Report.pdf

Ser ut til att den såvidt passerte, i så fall!

 

Jaja - Seasonic Platinum series er jo åpenbart ikke feilfrie da, som den v10 dark power er basert på.

 

Edit: 80 plus programmet er det ikke jonnuguru som deler ut sertifiseringene til heller.

Er ikke seasonic som har valgt vifte, når vifta skal starte osv...

Lenke til kommentar

Blir spennende framover når den fra Super Flower kommer ut på markedet. Håper på en fin pris. Så setter dem ny standard hvertfall på markedet.

 

 

syar2003.

Skal sjekke litt opp i det og, så blir det kanskje lagt i første post :)

 

Men uansett, så var nå planen å med denne tråden å linke til PSUer som man trygt kan anbefale til folk. Ser det er så mange som går for billige psuer for å spare noen kroner på bygget sitt.

Å så lenge dem velger en av dem som jeg har listet opp, så får dem hvertfall en som er god nok.

Jeg linker også kun til dem som går gjennom testen til HardOCP, viss HardOCP ikke har testet den aktuelle PSUen, så leser jeg andre tester, feks fra JonnGuru.

Så lenge dem går gjennom en av dem eller begge to så kan jeg anbefale den.

80 pluss sertifikat har jeg egentlig ikke brydd meg så mye om, men jeg har dog som du ser, skrevet hvem som har bronse, sølv, gull og platina, men ikke lagt allverdens vekt på det.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

Kanskje oppdatere førstepost med 80 plus website link.

Her kan man faktisk sjekke , ta ut test rapporter exportere til Excel.m.m

80 plus web site80 PLUS Certified Power Supplies and Manufacturers

Og vedrørende Be Quiet modellen P10-850 basert på Seasonic Platinum, stoler jeg på denne uavhengige 80 plus consortium certification test:http://www.plugloadsolutions.com/psu_reports/BE%20QUIET_BQT%20P10-850W_ECOS%203076_850W_Report.pdf

 

Ser ut til att den såvidt passerte, i så fall!

 

Jaja - Seasonic Platinum series er jo åpenbart ikke feilfrie da, som den v10 dark power er basert på.

Edit: 80 plus programmet er det ikke jonnuguru som deler ut sertifiseringene til heller.

 

Er ikke seasonic som har valgt vifte, når vifta skal starte osv...

Kanskje lese testene ikke bare konklusjonene til en enkelt reviewer føre man dømmer den nord og ned.

http://www.legitreviews.com/be-quiet-dark-power-pro-10-850w-bn603-psu-review_2186

http://www.kitguru.net/components/power-supplies/zardon/bequiet-dark-power-pro-p10-850w-psu-review/6/

Ingen av disse to har noe å bemerke om støy , de skryter faktisk derimot av det lave støynivået.

Forklar det ....

Lenke til kommentar

Blir spennende framover når den fra Super Flower kommer ut på markedet. Håper på en fin pris. Så setter dem ny standard hvertfall på markedet.

 

 

syar2003.

Skal sjekke litt opp i det og, så blir det kanskje lagt i første post :)

 

Men uansett, så var nå planen å med denne tråden å linke til PSUer som man trygt kan anbefale til folk. Ser det er så mange som går for billige psuer for å spare noen kroner på bygget sitt.

Å så lenge dem velger en av dem som jeg har listet opp, så får dem hvertfall en som er god nok.

Jeg linker også kun til dem som går gjennom testen til HardOCP, viss HardOCP ikke har testet den aktuelle PSUen, så leser jeg andre tester, feks fra JonnGuru.

Så lenge dem går gjennom en av dem eller begge to så kan jeg anbefale den.

80 pluss sertifikat har jeg egentlig ikke brydd meg så mye om, men jeg har dog som du ser, skrevet hvem som har bronse, sølv, gull og platina, men ikke lagt allverdens vekt på det.

 

Det er kjekt å ha som referanse link om man ønsker å gjøre litt research på egen hånd.

Det er artig å trykke på Titanium symbolet for å se hvor få og hvilke som har klart å lege slike.

 

Når det gjelder reviews er det jo åpenbart (ifb med siste BQT 10-850 fra mitt forslag og JonnyGuru) at man ikke kun skal sette sin lit til en enkelt sin test men gjerne sjekke resultatene på et par-tre anerkjente for å utelukke et defekt eksemplar eller feil i testen.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...