Gå til innhold

Dette må være en falsk Ebay annonse


G

Anbefalte innlegg

Dette må være falsk da en slik 2 Terabyte SSD koster kr 9.500 på Komplett. Mens denne Ebay'eren selger den for kr 300  :eek:

 

Om det er ekte, samt en autentisk vare, så ville jeg gjerne ha kjøpt alle han har. Men det er sannsynligvis svindel:

 

Annonse:

https://www.ebay.co.uk/itm/Samsung-850-PRO-2TB-SATA-III-2-5-inch-SSD/202105333884

 

Ebayer med kun 27 salg og 100 % tilfredshet, samt de fleste av de 27 salgene er småsummer solgt for, mest sannsynlig for å samle disse 100 % tilfredshet. Rødt flagg:

https://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback2&userid=larrylevburton

 

 

Om fenomenet:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/id-3040369/fraud-ebay-avoid-multiple-cheap-samsung-850-pro-listings.html

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror den er fjernet, da jeg rapporter annonsen som sannsynlig svindel. Så får ebayeren slite litt med Ebay-administrasjonen. Ingen kan tjene penger på å selge en slik vare til en slik pris. Kan ikke se på det som annet enn falskt.

 

Ellers må enheten om en tar av lokket ha noe av det kjipeste kjipe av micro-SD kort innabords  ;) i et eller annet RAID.

Lenke til kommentar

Har noen kjøp selv nå fra ymse, og har også kjøpt av noen få som har lave antall salg. Det har gått bra til nå. Har til og med kjøpt av noen som har noen få negative omtaler. Forsøker selvsagt å unngå dem, og å gi flest mulig ebay'ere 5 stjerner når det ikke er noe spesiellt å utsette på opplevelsen. Jeg tenker jo at det er i alles interesse å ikke være for kritisk, men ærlig nok om det er et dilemma. Jeg har til og med sendt foto av en pakke som så ut nesten som en pannekake, men innholdet var så godt pakket at ingenting var skadet for det. For å gi vedkommene en sjanse å finne alternativ frakt.

 

Synd at det ellers så gode produktet forsvant, men håper jo det kommer tilbake. Kan jo bli verre for vedkommende å tilby gratis frakt da.

 

Er nok en del juggel og dritt på Ebay. Kikke på detaljer i annonse før en trykker betal, kan være smart.

Lenke til kommentar

Kineserne er veldig glad i å svindle med SD-kort og minnepinner også, dessverre.

 

Sånn som dette. Skjønt det kan jo ikke kalles svindel heller om man ikke evner å se at Samsung-logoen mangler  :hmm:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/128GB-EVO-MICRO-SD-TF-MEMORY-CARD-CLASS-10-MICRO-SDXC-FAST-Adapter-For-PHONE-Cam/162586769846

 

For en hundrelapp, montro hva kvaliteten er da  :)

Lenke til kommentar

Det står ikke Samsung noe sted i annonsen så om man tror det er Samsung så har man dårlig syn.

 

Edit; Jeg har alltid fått "god kvalitet" når jeg har handlet SD-kort og minnepinner, men jeg handler ikke ymse greier til omtrent gi bort pris og regner med at det er fra øverste hylle :wee:

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kineserne er veldig glad i å svindle med SD-kort og minnepinner også, dessverre.

 

Sånn som dette. Skjønt det kan jo ikke kalles svindel heller om man ikke evner å se at Samsung-logoen mangler  :hmm:

 

https://www.ebay.co.uk/itm/128GB-EVO-MICRO-SD-TF-MEMORY-CARD-CLASS-10-MICRO-SDXC-FAST-Adapter-For-PHONE-Cam/162586769846

 

For en hundrelapp, montro hva kvaliteten er da  :)

 

 

Stemmer, er ikke class 10 og du er heldig om det er 16GB

Lenke til kommentar

Kjøpte en ting forleden som nok var ganske likt i pris eller lavere enn det jeg betalt for det. Forventet egentlig ikke noe fantastisk, men siden jeg syntes beskrivelsen var noe mangelfull, så ga jeg 4 stjerner på beskrivelse/foto, men 5 stjerner for frakt, kommunikasjon. Noen kan gjerne tenke at det er litt mildt bedømt. Men jeg gir dem jo noe å streve etter også.

 

De skal tjene penger, og det er hardt å drive butikk, så jeg gjør dem vel en tjeneste å ikke være for hard. Men, riktig kritikk skal på plass dersom jeg en gang skulle bli ordentlig lurt.

 

Enkelte ganger så kommenterer jeg bare noe sånn som at det var "affordable item" elns. for å vise at det ikke var et høykvalitetsprodukt, men at det var ok i forhold til prisen  :wee:

Lenke til kommentar

Jævlig lett å se seg skjeiv på ordet EVO og den klassiske Samsung-bakgrunnsfargeleggingen. Forstår de som får seg et "feilkjøp" der ja.  :wee:

 

Jeg visste ikke at EVO var Samsung før noen dager siden faktisk, trenger brått et nytt og skikkelig minnekort. Jeg vil tro at noen som er ute etter et Samsung-kort er oppegående nok til å ikke tro at dette er et Samsung-kort og at tilfeldige folk ikke forbinder fargen og EVO med Samsung alikevel.

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med å kjøpe på Ebay, også fra Kina. Men jeg bestiller ikke et 128GB SD-kort til $10 inkl. frakt og forventer at det ikke er fake.

 

Jeg har alltid fått antall GB som er opplyst, minus plassen filsystemet tar selvfølgelig. Fikk nesten lyst til å handle det kortet bare for å sjekke, men gidder ikke bruke en hundrings på det akkurat nå :p

Lenke til kommentar

 

Jeg har god erfaring med å kjøpe på Ebay, også fra Kina. Men jeg bestiller ikke et 128GB SD-kort til $10 inkl. frakt og forventer at det ikke er fake.

 

Jeg har alltid fått antall GB som er opplyst, minus plassen filsystemet tar selvfølgelig. Fikk nesten lyst til å handle det kortet bare for å sjekke, men gidder ikke bruke en hundrings på det akkurat nå :p

 

 

Har du fylt det opp? Falske kort rapporterer ofte riktig størrelse, men skriver over seg selv.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har god erfaring med å kjøpe på Ebay, også fra Kina. Men jeg bestiller ikke et 128GB SD-kort til $10 inkl. frakt og forventer at det ikke er fake.

 

Jeg har alltid fått antall GB som er opplyst, minus plassen filsystemet tar selvfølgelig. Fikk nesten lyst til å handle det kortet bare for å sjekke, men gidder ikke bruke en hundrings på det akkurat nå :p

 

 

Har du fylt det opp? Falske kort rapporterer ofte riktig størrelse, men skriver over seg selv.

 

 

Jepp, og det kan være passe dritt når du finner det ut i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...