Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Endel film har virkelig fått meg interessert i Stones.

 

Fallen var "time is on my side"

 

Sympathy for the devil, fikk jeg i Interwiev with a vampire.. Det var en GnR cover fra Spaghetti incident?

 

Så var det helt rått med Gimme Shelter I the Departed. Det passet helt rått.

 

Den er vel på Let it Bleed.

 

 

Angrer sykt på at jeg solgte "Shine A light" bluray.

Jeg så Shine a Light i Oslo Spektrum. Det var ganske kult. Bortsett fra et lydmiksen i filmen var ganske rar.

 

Martin Scorsese har stort sett minst én Stones-låt i hver av hams filmer.

 

 

Apropo Fallen: Jeg så den sammen med foreldrene mine. Da John Goodman begynner å synge "Time..." så sier jeg og min far i kor "... is on my side!". Mamma ser på oss og spør: "Har dere sett den før?!" :D

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dressed to Kill (1980), en film jeg husker ble flittig leid på vhs - den gangen Brian de Palma regjerte. En skikkelig favorittfilm for meg, men har ikke sett den på veldig mange år. Angie Dickinson og Nancy Allen er fantastiske - dette var hot stuff i 1980  :dribble:

Herlig filmet, spennende og veldig bra soundtrack. Litt hyllest til Hitchcock, kan man tenke seg.

 

Fikk tak i en slik Arrow blu ray utgave som hadde både godt bilde og lyd. 

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Taxidriver.

Cybill shepherd, Harvey keitel, Jodie foster, Robert De Nero.

Regi: Scorsese.

Denne filmen er litt drømmeaktig, å glidende. protagonisten I filmen, Travis Bickle, spilt av Robert De Nero, tar på seg jobb som taxi sjåfør I New York sin særlige natt. Han glir Stille å rolig, med egen vilje, inn mot en solitær, Ensom å beslutsom tilværelse, som politisk snikmorder.

Dette er historien fortalt, uten alle bikarakterene, Harvey fra Pulp Fiction, Jodie Foster fra Nattsvermeren. Å Cybill Shepherd, fra en annen tid.

10/10.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Taxidriver er bra!

 

Her ble det K-19: The Widowmaker (2002) i kveld. Bare navnet tilsier at dette ikke er noen komedie. Flott regissert av Kathryn Bigelow - med Harrison Ford og Liam Neeson i hovedrollene - begge gjør en bra jobb. Bygget på virkelige hendelser, i 1961, om en russisk atomubåt som får problemer - det blir tuffa tag ombord etterhvert.

 

Bra bilde og lyd på blu rayen - det drar til med både bra bass og skikkelig surround til tider. Atmos upmixeren på receiveren gjorde en veldig god jobb i perioder, som økte opplevelsen, man sitter i en omsluttende boble av knakende lyder, når ubåten dykket dypt - veldig kult. Flott og passende filmmusikk.

 

Ubåtfilmer er en favorittsjanger og denne er skikkelig bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste faktisk litt om Kathryn Bigelow. Var I sammenheng med at jeg leste om Mary Harron. Førstnevnte regiserte Hurtlocker. Mary Harron regiserte American Psycho. To veldig ålreite kvinnelige regissører.

 

Flinke damer. Moro når de også regisserer slike typiske mannefilmer - uten en kvinnelig skuespiller - og gjør det veldig bra i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

From now on , I'm terminating every girly man on this board who do not write a proper review here.....get to da choppah !

 

-Arnold S , mod (this is not to be commented)

 

:p

 

-------------------------------------------

Widowmaker er titteln på en MacGyver episode forresten , Murdoc er en kilde til svart humor for undertegnende , *humre*:D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

På tide å prøve noe av nyere dato - stappet inn Searching (2018) i blu ray spilleren. Dette var noe utenom det vanlige. Er veldig splittet om hva jeg synes om "filmen". 

 

Det finnes ikke noe skuespillerprestasjoner, regissørarbeid osv å snakke om her. Fikk aldri følelsen av å se en film, det var totalt bortkastet å se på stort lerret med fett anlegg. Satt en god stund i begynnelsen å bare ventet på at filmen skulle begynne..  :D

 

Men allikevel var det spennende og på en måte veldig godt laget. Plottet var brukbart med en twist her og der. En film som nok funker bedre på ipad enn på kino.

 

Edit: Legger til at filmen hele tiden foregår gjennom pc.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Gleder meg til å se Mortal Engines, men det blir sammen med masse snacks og en pils eller 3 - og selvfølgelig i 3D.

 

Koble ut skallen og nyte eye candy. Håper på fett Atmos lydspor!

 

Den beste måten (imo) å få noe særlig utbytte av slike filmer, akkurat som det meste i superheltsjangeren og særlig nyere Star Wars.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...