Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Shazam! (2019)

 

DC sitt forsøk på en renspikket comic-book komedie, og som komedie fungerer den bra. Ikke like "smart" som Deadpool, men de fleste vitsene fikk meg til å smile/humre/le.

På den andre siden var ikke drama vinkelen på filmen ikke særlig god, her kunne manus forfatterne lett gjort en bedre jobb.

 

Jeg gikk inn i kinosalen og forventet en komedie og der leverte den, så 7/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes for få folk krediterer rå fotoscener i film. Tror du nevner dette? Flott fimet og eye candy er rå foto etter min mening.

 

Helt ypperlig fotos i denne, med filter og alt, perfekt casted og skuespill er det også...

 

Filmen er far out, men samtidig kul.

 

Som ganske filminteressert lærer man seg å virkelig sette pris på godt kamera-arbeid og flotte design/miljøer/lyssetting. Hvis man i tillegg har lagt litt penger/arbeid i fremviser og rom betyr det mye.

 

Særlig etter denne fæle "shaky-cam" perioden vi har hatt i en del år - som har ødelagt mang en "god" film - blir man ekstra glad når man ser godt håndtverk!  :)

 

Mye av det samme for lyd.

Lenke til kommentar

The Highwaymen (2019) - historien om et par Rangers som endte Bonnie & Clyde i 1934. Kevin Costner og Woody Harrelson er perfekt i rollene som de to pensjonerte gamlingene som igjen går inn i tjeneste for å ta knekken på B & C. Flott filmet og autentisk - herlig soundtrack. Filmen bygger sakte men sikkert frem mot kulminasjonen vi vet vil komme - på en perfekt måte. Jeg likte denne filmen!

Super film. Depresjonen er min favorittepoke i amerikansk historie, så denne var midt i blinken. Thomas Newman leverer igjen et solid soundtrack.

Lenke til kommentar

First Man (2018)

 

Tar for seg Neil Armstrong og hvordan livet hans forløp fra test-flighten til månelandinga. 

Helt grei skildring, men uten å ha bakgrunnskunnskap om dem forskjellige astronautene og prosjektene som var forløpere til Apollo (sånn som Gemini og Mercury) så kan filmen kanskje virke litt rotete og uoversiktlig.

 

Det er andre filmer/dokumentarer jeg heller vil anbefale for NASA's space-race som jeg anser som mer interessante. 

 

Hovedfokuset for denne filmen er Neil Armstrong, og Ryan Gosling gjør en god rolle der syntes jeg.

 

Alt i alt, helt grei. 6/10. 

Endret av Wheeljack
Lenke til kommentar

Bird Box

 

Jeg vet ikke hva det var med denne filmen, men denne likte jeg veldig godt. Ser vel maks fem filmer i året, så har ikke det aller bredeste grunnlaget når det kommer til film. At Sandra Bullocks ansikt er ca like falskt som sangstemmen til Olga Michaelsen får så være, jeg glemte det fort. Hun er dessuten en av få filmstjerner jeg kjenner navnet på pga Speed. Men Bird Box var rett og slett en ganske så spennende film. Skulle gjerne sett litt mer av hva de ulike personene "så" underveis, men det får så være. Fikk lyst å se flere thrillere.

8/10

Lenke til kommentar

Her ble det storfilm i kveld - Kingdom of Heaven (2005), småpene 3 timer og 9 minutter (Director's Cut seff). Regi av Ridley Scott og passende soundtrack til en slik episk film. Ligner kanskje litt på Gladiator, selv om den handler om noe helt annet historisk sett. Her er det Religion, muslimer og kristne, Tempelriddere, Jerusalem osv. Synes Orlando Bloom gjør en veldig god jobb. Fantastisk film.

 

Bra bilde på blu rayen og et til tider glimrende lydspor med skikkelig trykk og veldig god surround.

Lenke til kommentar

Jeg har jo ikke 4k eller Atmos.

 

Både bilde, lyd og skuespill var meget bra.. såpass kan jeg vel si. Jeg gjetter at det er 4k og Atmos, men spent på hva andre melder.

 

 

Og ja det er en Netflix film, og noen av disse som jeg nevnte, er på nivå med gode Hollywood filmer...

 

Jeg synes det er gøy, Serier er også kult, men av og til synes jeg de drar de vel langt og koker suppe på spiker, og cliffhanger på ting som blir kansellert eller solgt...

 

 

I så måte må jeg nevne kort serien Godless, en topp Western som jeg gjetter tikker alle topp lyd og bildekriterier.

 

Jeg digget the ballad of Buster sruggs også.

 

Tom Waits viser ferdigheter i skuespill..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

The Foreigner (2017), med Jackie Chan og Pierce Brosnan, hadde ikke hørt noe om filmen, før jeg handlet den veldig billig på tilbud. En sjeldent positiv overraskelse, en hevn-action av ypperste kaliber. Her er det ikke tulle humor Jackie Chan vi får se, men en innbitt hevner.

 

Grovt sett en veldig typisk hevn historie vi har sett mange ganger før - men her skiller denne seg veldig ut, ved å dra inn veldig mye mer. Det blir etterhvert ganske så interessant og uforutsigbart. Pierce Brosnan synes jeg gjør en veldig god rolle.

 

Flott filmet og med et kult soundtrack, bra bilde og lyd på blu rayen.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

Fantastisk film, og en film som virkelig fremhever hvilken fantastisk skuespiller Jackie Chan er. Han er så utrolig mye en spark, akrobatikk og tull. Pierce Brosnan leverer vel også sin beste rolle til nå, men Jackie stjeler filmen så det holder. Briljant!

Lenke til kommentar

Avengers: Endgame

 

Nok en Marvel film. Elsker man Marvel vil man elske denne. Hater man superhelt filmer, så vil man nok hate denne også.

 

Kritikken min til Marvel, er at dem kjører rimelig safe. Var et tidlig punkt i filmen jeg tenkte "hva skjer nå?", men så avslører dem det like etterpå.

 

3 timer flyr unna, man blir underholdt.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...