Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser Cube filmene med jevne mellomrom - ikke så lenge siden jeg så nr 1 & 2 - snart se nr 3 igjen.

 

I kveld ble det True Romance (1993) story av Tarantino, regissert av Tony Scott. Fantastisk film, som holder veldig godt enda. Jeg synes både Slater og Arquette gjør sine livs roller her. Herlig musikk og kule kommentarer hele veien. Nesten en perfekt film! Litt soft bilde på blu rayen, men greit nok, ok lyd.

 

Tenkte også det var på tide å sprette plasten på Mandy (2018), Nic Cage is back... eller kanskje ikke?? Veldig fjern film, ble vel mest at jeg lo når det ikke var meningen  :D Men vi får blant annet med oss en motorsag sverdkamp?!?! Er egentlig usikker på om filmen er helt ræva eller ok.

 

Men den starter opp med Starless av King Crimson - i diskret 5.1!! Ganske så fett! I tillegg byr filmen på et utrolig bra soundtrack av islendingen Johann Johannsson, som til tider matcher det beste John Carpenter har gjort. Og det blir levert i skikkelig diskret og dynamisk 5.1, det var bare å vri opp lyden!! Fantastisk! Johannsson døde av overdose i februar i fjor og dette var noe av det siste han komponerte, jeg har noen album av han, blant annet noe ambient stuff i 5.1 dvd-a - heftige saker.

Endret av Mr_Spock
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har de, nr 2 er en tysk utgave og nr 3 en italiensk, finnes også australsk variant.

 

Den skjønte jeg ikke helt, jeg har også sett alle 3 og de er vel alle Kanadiske utgaver, eller er det noe jeg har misforstått?

 

Eller har du de på andre språk?

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Den skjønte jeg ikke helt, jeg har også sett alle 3 og de er vel alle Kanadiske utgaver, eller er det noe jeg har misforstått?

 

Eller har du de på andre språk?

 

Har du link til der du handlet de?

 

Jeg skriver ut fra egen erfaring og blu-ray.com

 

https://www.blu-ray.com/movies/Cube-2-Hypercube-Blu-ray/167228/

 

https://www.blu-ray.com/movies/Cube-Zero-Blu-ray/64686/

 

Men har du andre utgaver så er dette interessant - er det tekst på dine?

Lenke til kommentar

Dobbel Netflix feature i kveld:

 

The Highwaymen (2019) - historien om et par Rangers som endte Bonnie & Clyde i 1934. Kevin Costner og Woody Harrelson er perfekt i rollene som de to pensjonerte gamlingene som igjen går inn i tjeneste for å ta knekken på B & C. Flott filmet og autentisk - herlig soundtrack. Filmen bygger sakte men sikkert frem mot kulminasjonen vi vet vil komme - på en perfekt måte. Jeg likte denne filmen!

 

Triple Frontier (2019) - en gjeng ex Special Forces fyrer planerer og gjennomfører et heist - med flere tonn med cash som mål. Alt går ikke etter planen for å si det slik. Brukbart spennende action med blant annet Ben Affleck og Charlie Hunnam i hovedrollene. Flott filmet, en grei popcorn film.

 

Men, begge filmene er Netflix produksjoner - og som vanlig nå for tiden, betyr dette 4k og Atmos!! Begge filmene ser fantastiske ut (selv på 106" via proj) og lyden er veldig bra. Rett og slett en nytelse å både se og høre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

33k8vvc.jpg

Yi Yi (2000) av Edward Yang

 

"I can't see what's behind, only what's in front. So I can only know half of the truth, right?"

 

Yi Yi er et ømt og delikat familieportrett som ser på vanskelighetene i tre generasjoner når medlemmene går på en følelsesmessig reise som gir oss øyeblikk av skjønnhet og stor sannhet.

 

Edward Yangs film feirer det vanlige livet med sin blanding av glede og tristhet, kamp, anger og enkelhet; på et filosofisk nivå minner det oss om at, uansett hvor vanskelig vi prøver, vil vi aldri være i stand til å forstå livet og dets natur fullt ut.

 

Yi Yi er en rik og dyp film som inviterer oss til å reflektere over våre liv og ikke være redd for å se verden på en annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Insider (1999)

 

 

Har brukt 4 - 5 dager på å komme meg gjennom disse drøyt 2,5 timene med film. Klarte bare se småstykker om gangen. Men når jeg først begynner på en film, må det fullføres, selv om jeg faller over i andre tanker/gjøremål underveis, fordi den ikke engasjerer meg nok. 

 

Sikkert flott film med interessant nok tema, gode aktører og alt det der, men dette syns jeg ble så trøytig i lengden, at det gjorde vondt på slutten. Men det er meg da, andre kan helt sikkert få mer utav en sånn film. 

Sømma summarum: God film helt sikkert, men ikke noe særlig for meg.

5/10
 

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har sett insider - det må jeg få gjort noe med!

 

Jeg liker lange filmer - kveldens film klikket inn på 139 min - Apocalypto (2006). Glimrende film regissert av Mel Gibson. Fantastisk historie som utspiller seg under den siste tiden før Mayasivilasjonen går til grunne. Vi følger beboere i en landsby, og spesielt en ung mann som virkelig får seg noen utfordringer.

 

Veldig godt laget og veldig spennende. Ganske brutal og full av action til tider. 

Lenke til kommentar

A Cure for Wellness (2016) - en film som har gått litt under radaren her, har ikke hørt stort om den. Men den var jo herlig. Lang.... nesten 2,5 time. Veldig flott filmet, mye eye candy å nyte her - og et ganske fantastisk soundtrack. Absurde saker, noe jeg elsker, er vel ikke bestandig ting makes sense og litt "ubalansert" til tider - men det tar den igjen med å levere en skikkelig småcreepy atmosfære hele veien. Fet film.

 

Blu rayen hadde veldig godt bilde, men det er valgt i format 1.66:1 - som er omtrent 16:9, noe jeg ikke er særlig glad i for film, jeg liker det mye bedre med "smalere" format. Ser noen regissører tviholder på dette....  :hm:

 

Lyden var også veldig bra - fremdragende surroundmix - den flotte musikken spiller like mye bak som foran, perfekt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A Cure for Wellness (2016) - en film som har gått litt under radaren her, har ikke hørt stort om den. Men den var jo herlig. Lang.... nesten 2,5 time. Veldig flott filmet, mye eye candy å nyte her - og et ganske fantastisk soundtrack. Absurde saker, noe jeg elsker, er vel ikke bestandig ting makes sense og litt "ubalansert" til tider - men det tar den igjen med å levere en skikkelig småcreepy atmosfære hele veien. Fet film.

 

Blu rayen hadde veldig godt bilde, men det er valgt i format 1.66:1 - som er omtrent 16:9, noe jeg ikke er særlig glad i for film, jeg liker det mye bedre med "smalere" format. Ser noen regissører tviholder på dette.... :hm:

 

Lyden var også veldig bra - fremdragende surroundmix - den flotte musikken spiller like mye bak som foran, perfekt!

Jeg synes for få folk krediterer rå fotoscener i film. Tror du nevner dette? Flott fimet og eye candy er rå foto etter min mening. ?

 

Helt ypperlig fotos i denne, med filter og alt, perfekt casted og skuespill er det også...

 

Filmen er far out, men samtidig kul.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...