Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

 

 

Noen som har eller vurderer Teslaaksjer fremover?

 

Usikker på om jeg bør kjøpe nå, eller vente til det blir utsettelser og/eller problemer med Model3-produksjonen.

Jeg har vurdert det litt nå, og er ganske sikker på at aksjen skal oppover nå mot Model3. Det som derimot setter en liten stopper for meg er den svake kronekursen. Jeg tror at kronen styrker seg, og gjør verdien av utenlandske aksjer kjøpt i dag mindre. 

 

 

 

Derimot er dette vitterlig ikke lett å spå, men kursen er meget svak i disse dager.

 

Endret av nielsb11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som har eller vurderer Teslaaksjer fremover?

 

Usikker på om jeg bør kjøpe nå, eller vente til det blir utsettelser og/eller problemer med Model3-produksjonen.

Jeg har vurdert det litt nå, og er ganske sikker på at aksjen skal oppover nå mot Model3. Det som derimot setter en liten stopper for meg er den svake kronekursen. Jeg tror at kronen styrker seg, og gjør verdien av utenlandske aksjer kjøpt i dag mindre. 

 

Derimot er dette vitterlig ikke lett å spå, men kursen er meget svak i disse dager

 

 

Basert på hva? Hva den var i går?

 

Basert på historiske verdien til kronen. Sjekk:http://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/USD

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

En times tid som aksjemillionær? Men moro er det. Og i øyeblikket er det vel ingenting som tyder på at du skal miste det gyldne tallet helt umiddelbart. :)

 

 

Endet på 1 022 096 i dag, men har også solgt en del aksjer i NOM for å gå inn på et (forhåpentligvis) lavere nivå i fremtiden.

 

Forøvrig var det mye drahjelp i NANO også.

Lenke til kommentar

 

Stor dag i dag!

 

Spent på hvor lenge det varer

Gratulerer!

 

Mye startet du med?

Er den nederste Nano?

Startet vel i det små for tre år siden, og har satt inn en god del penger i måneden. Fjerner en slump fra brukskontoen hver måned slik at jeg unngår å sløse de bort og samtidig får et slags utløp for shoppebehovet.

 

Helt ærlig så er det nok litt over 900k, så gevinsten er ikke noe å skryte av.

Litt av årsaken er at alt unntatt ca 160k i indeksfond er høyrisiko startups: nano, nom, trvx, qex og pcib (sortert etter andel).

 

Håpet er at jeg blir mangemillionær om fem års tid.

Alternativet er at jeg har tapt en masse penger jeg sikkert hadde sløst bort på duppeditter ellers.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grattis Twinflower! Den første millionen er spesiel. Skal bli morsomt med den tiende, for da tror jeg faktisk jeg sier opp jobben og kun er innom aksjekontoen er par ganger i måneden.

 

La merke til at laks kostet rundt 120-140 kr/kg for First Price laks i butikkene i mitt område. Det må sies å være ekstremt dyrt og jeg kjøpte faktisk annen fisk til rundt 80 kr/kg fordi jeg synes det er drøyt å betale mer for laks enn kylling som er en super proteinkilde. Påtide å kvitte seg med lakseaksjene? 

 

Edit: Jeg tjener ganske godt, og synes det begynner å bli smådrøyt med 140 kr/kg, når den før var halvparten. De med dårlig råd må vel kutte ut laks nå(?).

 

Edit 2: Og siden vi viser kortene nå. Her er min private Nordnetkonto. Har også 40 000 NOK stående i et aksjeselskap, så det er en god stund til den tiende millionen.

 

post-184893-0-56723900-1502221367_thumb.png

Endret av Wisd0m
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med 1 million NOK i startbalanse og renters rente, så vil 1 million forrente seg til 2 millioner i løpet av 5 hele år med en årlig avkastning på 15 %. 

 

Er det imidlertidig gitt at den eventyrlige og kanskje også unaturlige veksten vi har hatt i markedene siden slutten av finanskrisen skal fortsette også i årene fremover? Skjer det en korreksjon i markedene av betydning kan det også være særlig skummelt å sitte i illikvide høyrisiko aksjer.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Har jeg 10 MNOK i aksjer og obligasjoner nedbetalt bil og boliglån skjønner jeg ærlig talt ikke hva jeg skal bruke pengene på. Mitt forbruk ville nok ikke vært spesielt høyere enn 200 kNOK i året. Men la oss si at jeg trenger 300 kNOK. Med https://www.portfoliovisualizer.com/ kan en lage en portefølje og se sannsynlig utfall. 

 

Resultat nedenfor med 35 % US aksjer, 35 % verden eksl. US, 10 % REIT og 20 % US bond market.

 

post-184893-0-25243200-1502256625_thumb.png

 

Edit: Jeg har lagt inn porteføljeverdi på 10 MNOK USD og årlig forbruk på 300 kUSD inflasjonsjustert.

Endret av Wisd0m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...