All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Lagringsmedie kommer ikke opp i utforsker i diskbehandling
toralfb svarte på Fazam sitt emne i Lagringsmedier
Det vil være avhengig av hva som er årsaken. Prøv på en annen pc, for å se om det kan fungere der? Skjer det noe i enhets behandling? Vises volumet i diskehandler? Er filene viktige kan det beste være å søke profesjonell hjelp. Alt etter type feil kan det være "enkelt" til svært omfattende å hente ut data fra defekte USB medier. Å prøve selv med ulike verktøy kan gjøre det vanskeligere for profesjonelle. Dvs, en vurdering av hvor mye prøving og feiling som er fornuftig. -
Spørsmålet er hvorfor flytter ikke bare sosialistene til en øy og gjør dette? Dere er jo ifølge dere selv drivkraften til alt, og trenger ikke de rike. Hvem tror du skal sette sosialistene i arbeid og ta risiko når man fjerner all gevinst? 1. Ingen er stortsett mot å betale skatt, debatten dreier som hva og hvor mye skal beskattes. Det er en helt annet sak - man er ikke imot skatt bare fordi man ikke vil ha formueskatt. 2. Det er ikke slik at noe "ikke er et ran" fordi du mener du kan legitimere formålet til hva pengene brukes på. Da kunne man like gjerne forsvart at uteliggere sto fritt til å rane milliardærer på gata hver dag.
-
Skole og undervisning er et ganske interessant eksempel på hvordan ulike typer teknologiutvikling og til en viss grad samfunnsmessig og kulurell utvikling går hånd i hånd. Det vil sånn sett ikke bare være nok å utdanne bredt men også til en viss grad tilpasset en ny kultur og en ny virkelighet. Den dagen humanoidroboter går rundt om i klasserommet og svinger pekestokken, den tror jeg aldri kommer. Men at Internett og bruk av systemer for kunstig intelligens vil ha en stor betydning for hvordan vi kan gjennomføre utdanning, og også problemløsning ute i samfunnet i sin alminnelighet, det tror jeg helt sikkert. Samtidig så vil det være viktig å ha en god strategi for hvordan man gjennomfører dette. Jeg for min del tror at i barneskolen, så kan man med fordel ha et generelt forbrud mot bruk av mobiltelefoner, nettbrett og PC, slik at elevene først får utviklet en god evne til slike ting som sosialt samspill, å kunne lese i fra en bok, og å kunne skrive for hånd. Etter hvert som man kommer videre i utdanningen og den sosiale og faglige utviklingen, spesielt på universitetsnivå, så er det viktig at bruk av Internett og AI systemer blir til en del av "utdanningsmiksen", slik at studentene er godt kjent med å bruke slike systemer og behersker dette godt. Ordet "robot" kommer jo fra det tsjekkiske ordet "robota" som betyr "arbeide" eller "slave". I dag så utføres jo mye arbeide ikke bare som fysisk arbeide men også mange typer saksbehandling i fra et skrivebord. En god del av dette kan nok automatiseres eller effektiviseres, for eksempel ved hjelp av såkalte "AI agents" som kan utføre mer eller mindre komplekse "skrivebordsoppgaver". Hos McDonalds så ville det nok være teknisk mulig å bygge humanoidroboter som tar opp bestillingene. Men det er ikke det som fungerer best og som er mest kostnadseffktivt. Her har man valgt å sette opp elektroniske bestillingstavler, der kunden kan få tenkt gjennom saken og gjennomført sine bestillinger. Hos OBS Kjøpesenter så kunne det være teknisk mulig å sette humanoidroboter i kassen. Det er ikke det man bruker, man bruker "selvbetjent kasse". Man kunne også bruke humanoidroboter i banken for å betjene kundene. Det er ikke det som man bruker, man bruker nettbank. Slik som jeg ser det så er det lite trolig at "humanoidroboter" vil kunne konkurrere med annen teknologi og andre robotløsninger, nå eller i overskuelig framtid. Dette gjelder spesielt for jober der "sosialt samspill" er en viktig del av jobben, for eksempel innfor omsorgstjenester. De "robotene" som vi vil se i praksis og som i størst grad vil påvirke arbeidsliv og jobbinhold, her i Norge, det er bruken av "AI Agents" og annen bruk av AI. For reppitive arbeidsoppgaver for produksjon og industri, så vil det dreie seg om "industriroboter", for mer spesialiserte arbeidsoppgaver så kan det dreie seg om fjernstyringsroboter, for eksempel undervannsroboter. Det er egentlig veldig få områder der humanoidroboten som "konsept" vil være i stand til å konkurrere med annen og bedre egnet teknologi, slik at "humanoidroboten" den er ikke egnet for så mye annet enn "markedsføring og reklame". Folk har alltid vørt fasinert av dette. En god del av funksjonene i fra HAL 9000 roboten i fra "2001: A space oddyssey er nok mulig å få til rent teknisk, men det spørs om ikke et bedre brukergrensenitt vil være noe i retning av en mobiltelefon, i stedet for noe i retning av en blanding av en støvsuger og en humanoidrobot.
- 48 svar
-
- 1
-
-
Fikk pakke fra Platekompaniet i dag og der var boksen marillion.com.. Så da blir selvsagt plata spilt noen runder her! Men det er jo ikke helt ukjent, har jo denne på cd fra før. Men denne er jo mikset til 5.1 (Dts Master HD) og det lyder unektelig bedre enn stereo.. https://www.platekompaniet.no/musikk/cd/progrock-progmetal/marillion-marillioncom-mediabook-cd-blu-ray
-
Lagringsmedie kommer ikke opp i utforsker i diskbehandling
sedsberg svarte på Fazam sitt emne i Lagringsmedier
Prøv SeaTools. https://www.seagate.com/gb/en/support/downloads/- 4 svar
-
- 1
-
-
Har du noen flere detaljer
-
Ny svindel bruker legitim programvare for å kapre PC-er
Svein M svarte på SpaceHog sitt emne i IKT-drift og sikkerhet
Trolig gjelder det bare Windows.- 4 svar
-
- 1
-
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
-
Lagringsmedie kommer ikke opp i utforsker i diskbehandling
Fazam svarte på Fazam sitt emne i Lagringsmedier
Seagate Expansion SW -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
torbjornen svarte i et emne i Politikk og samfunn
Det blir spennande å sjå om stenginga er permanent. I teorien kan vel desse skruast på og av for kvar gong Russland gjennomfører nye terrorangrep. -
ChopperRead begynte å følge Søker film tittel.
-
Google som er et av verdens mest verdifulle selskaper eier og driver Youtube. Youtube alene er verdt kanskje 5000 milliarder kroner. Youtube fylles av AI skvip, og nesten alle annonsene er for svindel. Som AC som er en vifte, eller høytrykk spyler som er et munnstykke til hageslangen. Denne utviklingen må være en valgt retning. Hva er hensikten? At folk ikke skal få tilgang på nyttig informasjon? At vi skal bli dummere?
- 3 svar
-
- 1
-
-
Slutten du beskriver får meg til å tenke på Manhunter.
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
sk0yern svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Uke 25: NO2: 51,7% fyllingsgrad, 15,0% under median 1,4 TWh nyttbart tilsig, forventet 0,7 uke 26. -7,2 TWh avvik i hydrologisk balanse 277 GWh netto eksport fra NO2 -
Per Apelman begynte å følge Søker film tittel.
-
Søker en amerikansk/europeisk serial killer film produsert en gang mellom 1984-1990. En seriemorder er på frifot.Inne på kjøkkenet i ett privathus blir en middelaldrende husmor med brunt bolleklippet hårsveis funnet drept inne i ett bøttekott med det ene øye stukket ut.En voksen mann finner henne. I siste filmscene reiser muligens samme mann som fant damen død med ett fly mens en kvinne kledd i lyse klær(drakt)står ute på flyplass hverandaen å vinker farvel til han.Her slutter filmen(åpen slutt)
-
Den største feilen mange gjør er å spyle av for fort. La produktet virke (uten å tørke inn) i minst 5 minutter. Gjerne lenger. Du kan legge skum over om ønskelig, da avfettingen ikke tørker like fort ut. Kan godt være at KC sin avfetting er litt bedre, men det betyr ikke at du IKKE får det bort med prickbort. Du må bare være tolmodig og er det ille så prøv en gang til
-
Fysiske objekter erstattet av mobilen... telletråd
robertaas svarte på robertaas sitt emne i Lekeplassen
-
Nei,ingen av dem desverre.
